Pagina 2 van 6

Geplaatst: za 15 dec, 2007 21:31
door gareth
waarschijnlijk is je bougie nu al kapot.

nieuwe erin en filter laten drogen ergens waar het warm is.

Geplaatst: za 15 dec, 2007 21:33
door Robby
warmte maakt niet uit hoor voor je filter te drogen, beste is goed uitwringen en direkt in keukenpapier rollen en goed droogdippen, dan 15minuutjes laten vervliegen. dan pas gebruiken

Geplaatst: za 15 dec, 2007 21:35
door rappy 700 rijder
inmiddels een kurk droog nieuw filter zonder olie erop gedaan en rustig op de weg geprobeerd nog steeds hetzelfde
rijd ik hem de garage in valt uit wil ik hem weer starten doet nu helemaal niks meer
nog andere suggesties?

Geplaatst: za 15 dec, 2007 21:45
door fastrogeke
controleer eens of de motor geen valse lucht aanzuigt.mischien zit de slang vanaf de luchtfilter bak los of ergens dubbel.

Geplaatst: za 15 dec, 2007 21:47
door rappy 700 rijder
al gecontroleerd zit allemaal goed

Geplaatst: za 15 dec, 2007 22:00
door fastrogeke
heb je ook al alle stekkers controleerd of ze goed vast zitten.ook die van je bobine?

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 10:53
door L crosser
heeft geen choke alleen extra inspuiting :wink:

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 13:09
door rappy 700 rijder
inmiddels loopt hij weer (vanochtend starten en hij liep)
maar er komen nu als ik op 3 kwart gas zit knallen uit de uitlaat en dan valt hij helemaal weg en er komt zwarte rook uit tevens is de bougie pikzwart
dit lijkt sterk op wat ik met mijn vorige 700 had namelijk de gasklepsensor kapot
iemand die dit kan bevestigen of nog andere ideeen heeft?

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 13:50
door fastrogeke
rappy 700 rijder schreef:inmiddels loopt hij weer (vanochtend starten en hij liep)
maar er komen nu als ik op 3 kwart gas zit knallen uit de uitlaat en dan valt hij helemaal weg en er komt zwarte rook uit tevens is de bougie pikzwart
dit lijkt sterk op wat ik met mijn vorige 700 had namelijk de gasklepsensor kapot
iemand die dit kan bevestigen of nog andere ideeen heeft?

hey kan inderdaad kloppen dat deze defect is.bij deze storing gaat het diagnose lampje NIET branden.dit zou kunen verklaren dat de injectie teveel brandstof inspuit tov de lucht,wat verklaart het zwarte roken, slecht starten en de zwarte bougie.de gasklepsensor is door te meten met een multimeter.dit staat omschreven in de manual die op www.dqt.be staat.je moet dan blz 277 hebben.hier staat precies omschreven wat je moet doen.
Mvg fastrogeke

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 18:56
door rappy 700 rijder
op het moment loopt hij weer niet
en de gasklepsensor is goed die heb ik doorgemeten
allemaal bedankt tot nu toe voor het meedenken
iemand nog ideeen ben echt radeloos :kniktriest:

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 19:14
door Ralph
Je hebt het onderhoud zelf gedaan?

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 19:24
door rappy 700 rijder
inderdaad zoals ik altijd doe

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 19:42
door gareth
Je hebt nog een sensor weet niet precies hoe die heet, volgens mij sonde of zo iets. Kan er even niet opkomen. Die regelt je benzine en lucht. Misshien die los of vies.

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 19:43
door OpticalNicolas
een lambada sensor? zit niet op een raptor.
je hebt toevallig nergens fiche afgetrokken zonder dat je het weet bij je onderhoud? en nou ergens slecht contact?

Geplaatst: zo 16 dec, 2007 20:00
door rappy 700 rijder
nee ik heb nergens stekkers vanaf gehaald behalve van het dashboardje
ik heb alle stekkers al schoon gemaakt
en hij vonkt als een gek dus dat zit goed