Pagina 2 van 3

Geplaatst: di 08 jan, 2008 23:23
door sprot
raptor350 schreef:
sprot schreef:
raptor350 schreef:Ooow ok :wink:

Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand ! :!:

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )

maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeft :mrgreen:

Grtz
Sprot
Ok , bedankt !
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem :wink:
Ik ben ook automechanicien,ik ben er in groot geworden en 12j zelfstandige geweest,maar werk nu een 3.5j voor nen baas als chef mechanieker bij Jaguar. :wink:

Geplaatst: wo 09 jan, 2008 01:04
door miq
zuiger versleten...

Geplaatst: wo 09 jan, 2008 09:52
door Fré
om de lijst wilde gissingen te vervolledigen:

ik ben ervan overtuigd dat de banden gewoon niet genoeg opgepompt zijn :afgestudeerd:



Gewoon motor open gooien, kijken/foto trekken, en hier nog es terugkomen.

Redenen zijn vaak versleten segmenten, maar je weet het nooit eer je het inspecteert...


succes! :duimhoog:

Geplaatst: wo 09 jan, 2008 13:01
door Robby
raptor350 schreef:
sprot schreef:
raptor350 schreef:Ooow ok :wink:

Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand ! :!:

Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )

maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeft :mrgreen:

Grtz
Sprot
Ok , bedankt !
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem :wink:

je moet mijn naam niet door de modder trekken he, heb gezegd dat olieverbranding en slecht afgestelde kleppen niets met elkaar te maken hebben... blauwe rook kan je ook hebben bij slechte verbranding door slecht afgestelde kleppen.(meestal als je gas toedraait bij hoger toerental) als ie altijd blauw rookt is het niet uitgesloten dat hij olie neemt. tenzij het een 2takt is :)

dempsey heeft nog steeds geen antwoord gegeven op de hoeveelheid olie die er gebruikt word op pakweg 200km. zolang dit niet gebeurd is kunnen er geen conclusies getrokken worden.
greetz

Geplaatst: wo 09 jan, 2008 14:02
door raptor350
het was niet de bedoeling om je zwart te maken ofzo hoor ! Ik was diegene die hier fout was :wink: Dus valt je niets te verwijten.
en je hebt mijn quad prima hersteld :tongduim: Dus niet negatief bedoeld hoor :) ( nogmaals dank daarvoor )

We zullen zeker maar ONtopic gaan ... :applaus:

zoals iemand hier al zei : motorblok opengooien en alles eens controleren lijkt me ook de beste optie. ( want er kunnen veel verschillende factoren zijn )

Geplaatst: wo 09 jan, 2008 17:37
door Skicks
Zuigersegmenten, olie schrapertjes van de kleppen (passeer je toch als je een foto gaat maken van de zuiger), doodgewone lek, foute olie ingepakt (te dun) , ...

Kan vanalles zijn, maar zeker nakijken anders grotere problemen!

Geplaatst: wo 09 jan, 2008 20:57
door Dempsey
kzal es kijken hoeveel hij juist verbruikt.
tijdens de week rij ik niet zo veel.

als ik een andere piston moet steken wat raden jullie mij aan?

origineel of hoge druk?

Geplaatst: wo 09 jan, 2008 21:20
door yamahakoppel
aan te raden weet ik niet echt maar als ik ooit moet werken aan mijn moterblok laat ik hem direct licht tunen voor meer pk's als hij toch open ligt

olieverbruik

Geplaatst: do 10 jan, 2008 15:17
door barry9
kleprubbers vervangen
klepsteel/klepgeleider speling nazien
speling piston/cilinder nazien
zuigerveren vervangen
dat de spelingen nog binnen hun tolerantie zijn dan volstaat het vervangen van de zuigerveren en rubbers van de kleppen.

Geplaatst: do 10 jan, 2008 17:13
door Sg6
Fré schreef:om de lijst wilde gissingen te vervolledigen:

ik ben ervan overtuigd dat de banden gewoon niet genoeg opgepompt zijn :afgestudeerd:



Gewoon motor open gooien, kijken/foto trekken, en hier nog es terugkomen.

Redenen zijn vaak versleten segmenten, maar je weet het nooit eer je het inspecteert...


succes! :duimhoog:

mss de batt eens aansluiten?

Excuseer mensen, wat ik hier lees moet ik soms grote vragen bij stellen. op die manier zal je met 1000 man nog geen raket naar de maan krijgen.

Zoals Robby al vraagt: Hoeveelheid olieverbruik nakijken!

Geplaatst: zo 13 jan, 2008 22:09
door Dempsey
kheb eens het verbruik in het oog gehouden.

is moeilijk te zeggen maar,

ik denk z'on 300-400ml op 1000km

kzal het nog in het oog houden.

Geplaatst: di 15 jan, 2008 20:53
door Dempsey
moet ik daar nu mee inzitten?
of gewoon wat olie bijgieten

Geplaatst: di 15 jan, 2008 21:17
door Sg6
das veel moet ik zeggen.
Op 1000km verbruikt de mijne nog geen 100ml. Denk zelfs dat het nog stuk minder is dan 100ml. 100ml vinnek ook al veel voor 1000km.

Geplaatst: di 15 jan, 2008 23:01
door Dempsey
kzal ng es kijken.
maar zoals je al zei sg6 is het moeilijk te controleren.
de ene keer staat er meer in de oliebak de andere keer minder...
maar als ie dan olie verbruikt wat moet ik dan vernieuwen?

Geplaatst: wo 16 jan, 2008 19:11
door Fré
probeer telkens op exact dezelfde manier je olieniveau te controleren, bijvoorbeeld 3 minuten warmdraaien, 3 minuten afkoelen, en meten.