z400 verbruikt olie
z400 verbruikt olie
mij kfx400 van 2004
begint wat olie te verbruiken, wat zou ik best doen?
nieuwe piston?
nieuwe segmenten?
andere?
begint wat olie te verbruiken, wat zou ik best doen?
nieuwe piston?
nieuwe segmenten?
andere?
- yamahakoppel
- Quad GOD
- Berichten: 6479
- Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
- Locatie: Diepenbeek
wat bedoel je met een wat 0,5 liter op 2000 km dat is normaal maar als je die hoeveelheid op 100 km verbruikt dan zou ik hem toch eens open gooien of laten doen cilinder eens bekijken kunt uw cilinder laten hoonen en nieuwe piston
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Als een viertakt motorblok olie begint te verbruiken is dat een teken dat je kleppen niet goed zijn geregeld !
Dus je kleppen gaan niet 100% op de juiste tijd open en toe. En daardoor kan er olie tussen kruipen waardoor je motorblok olie gaat drinken
Kan ook wel zijn dat je kleppen wat krom zijn , dan moet je ze laten bijvijlen , bewerken door BV: revisiebedrijf.
Dus je kleppen gaan niet 100% op de juiste tijd open en toe. En daardoor kan er olie tussen kruipen waardoor je motorblok olie gaat drinken
Kan ook wel zijn dat je kleppen wat krom zijn , dan moet je ze laten bijvijlen , bewerken door BV: revisiebedrijf.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Hoi,raptor350 schreef:Als een viertakt motorblok olie begint te verbruiken is dat een teken dat je kleppen niet goed zijn geregeld !
Dus je kleppen gaan niet 100% op de juiste tijd open en toe. En daardoor kan er olie tussen kruipen waardoor je motorblok olie gaat drinken
Kan ook wel zijn dat je kleppen wat krom zijn , dan moet je ze laten bijvijlen , bewerken door BV: revisiebedrijf.
Ik wil niet grof overkomen,
maar als je er niets vanaf weet zet dan liever niet zo één onzin op het forum.
Olieverbruik heeft totaal niets te maken met wel of niet goed afgestelde kleppen.
grt.
-
- Quadracer
- Berichten: 1337
- Lid geworden op: za 07 aug, 2004 22:42
- Locatie: limburg
wel door de klepsteel rubbertjes:)
*lonestar +2" a-armen
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
* stalen remleidingen
*ohlins voorvering
*aangepaste achtervering
*renthal grips
*H-Race cut
*attack nummerkit
*eml stuur met bescherming mouse
*Maxis razr achterbanden
*inova banden
*execute zadelovertrek
*goldspeed veerhoezen
*pro disign
*krieger uitlaat
*k&n luchtfilter
enz enz...
-
- Quad Expert
- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
zou jou graag eens een kromme klep zien bijvijlen en ze daarna nog eens zien te monteren... bij jou koop ik geen motorblok hoor meestal als de klep krom is is de rest ook aan diggelen of zit er iets ferm fout. ik denk niet dat je weet over wat je praat,dus onthou u van zo een antwoorden aubraptor350 schreef:Als een viertakt motorblok olie begint te verbruiken is dat een teken dat je kleppen niet goed zijn geregeld !
Dus je kleppen gaan niet 100% op de juiste tijd open en toe. En daardoor kan er olie tussen kruipen waardoor je motorblok olie gaat drinken
Kan ook wel zijn dat je kleppen wat krom zijn , dan moet je ze laten bijvijlen , bewerken door BV: revisiebedrijf.
is dat niet netjes gezegd van mij,?
greetz
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
?
Als je slecht afgestelde kleppen hebt gaat er toch olie via daar verloren ? En komt er blauwe rook uit de uitlaat = teken dat je motorblok olie verbrand ?
Of zit ik er dan totaal naast ? Was er toch vrij zeker van dat door deze oorzaak een motoblok olie verbrand ?
Als je slecht afgestelde kleppen hebt gaat er toch olie via daar verloren ? En komt er blauwe rook uit de uitlaat = teken dat je motorblok olie verbrand ?
Of zit ik er dan totaal naast ? Was er toch vrij zeker van dat door deze oorzaak een motoblok olie verbrand ?
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Zou ik toch wel zeer vreemd vinden Want had ook deze problemen met mijn 250cc crossmoto ( blauwe rook uit de uitlaat + olie verbranden )Robby schreef:ik denk dat jij teveel boekjes leest, de blauwe rook die je dan krijgt is door slechte verbranding en dergelijke, heeft niets met olie te maken.
En mijn mecanicien ( van bij Van rossom in denderwindeke ) zei dat dit kwam omdat mijn kleppen niet goed afgesteld stonden. Heb men complete cilinder binnengebracht bij een revisiebdrijf in ninove.
en zij hadden men kleppen geregeld + bijgevijld en men motorblok liep weer perfect !
En heb hier bij mij thuis ook zo'n 8 mecaniciens , dus zo het toch meer vreemd vinden als dit niet zo is.
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Olieverbruik komt oftewel van de klepzittingen(rubbers) die van den ouderdom hard worden en slecht afdichten,oftewel de olieschraapveer(sigment) op de piston en dat de olie in beide gevallen zo in de verbrandingskamer terecht komt en zo via de uitlaatklep en uitlaat naar buiten gaat,en blauwe rook is enkel en alleen OLIE,en witte rook wijst op WATER.raptor350 schreef:Zou ik toch wel zeer vreemd vinden Want had ook deze problemen met mijn 250cc crossmoto ( blauwe rook uit de uitlaat + olie verbranden )Robby schreef:ik denk dat jij teveel boekjes leest, de blauwe rook die je dan krijgt is door slechte verbranding en dergelijke, heeft niets met olie te maken.
En mijn mecanicien ( van bij Van rossom in denderwindeke ) zei dat dit kwam omdat mijn kleppen niet goed afgesteld stonden. Heb men complete cilinder binnengebracht bij een revisiebdrijf in ninove.
en zij hadden men kleppen geregeld + bijgevijld en men motorblok liep weer perfect !
En heb hier bij mij thuis ook zo'n 8 mecaniciens , dus zo het toch meer vreemd vinden als dit niet zo is.
Maar heeft totaal NIKS maar dus ook NIKS met de afstelling van de kleppen te maken
Het zal wel zijn dat uw blok terug goe liep na volledige revisie,wsl klepdichtingen en sigmenten of volledige piston vervangen,en als ze hem opengooien moeten ze zowieso de kleppen regelen.Maar uw probleem lag dus niet met de kleppen te regelen.
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Ooow ok
Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeftraptor350 schreef:Ooow ok
Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Grtz
Sprot
- raptor350
- Quadracer
- Berichten: 1455
- Lid geworden op: vr 16 nov, 2007 22:42
- Locatie: herne , vlaams-brabant
Ok , bedankt !sprot schreef:Yep idd blauwe rook is olieverbranding.Ge moet maar nen keer wa olie in een pan doen op op het vuur zetten dan weet ge direct wa kleur en geur dat het geeftraptor350 schreef:Ooow ok
Ja , mijn excuses dan. sorry voor het misverstand !
Ik zal het waarschijnlijk verkeerd verstaan hebben van men mecanicien , hij zal ook die klepdichtingen vervangen hebben. ( de oorzaak dat ie dan olie verbrande )
maar als er blauwe rook uit de uitlaat komt , is dat toch het teken dat je motor olie verbrand hé ? als ik je goed versta "sprot".
Grtz
Sprot
maar was aan he twijfelen want "robby zei dat olie er niets mee te maken had. en ik was daar toch wel vrij zeker van dat het er dus wel degelijk iets mee te maken had ... Maar omdat robby een mecanicien is , geloofde ik hem
Owner van yamaha raptor350
Freestyle rules crosseeuuuhhh !
Freestyle rules crosseeuuuhhh !