Pagina 2 van 2

Geplaatst: di 05 feb, 2008 19:49
door Sg6
als de ketting ergens tegen sleept tegen bv ketting geleiding ofzo kan het wel zijn dat het slotje zich opent.
Op machine park hebben we enkele machines waar de ketting tov elkaar moet refereren (gebeurd in achterwaartse richting) en het gebeurd wel eens dat er een ketting open gaat maar dit is nog maar 2 keer gebeurd in 2j tijd en die kettigen worden iedere week 2x gepositioneerd.

Twijfel je over de sterkte van een slotje? No worry's voor bij de quads die hebben geen power genoeg om dit slotje te gaan breken.
Bij baanmoteren daarentegen is het het beste een gereviteerde ketting te gebruiken daar het vermogen een stuk hoger ligt of bij een quad.
Deze info heb ik indertijd gevraagd bij DC chains waar ik persoonlijk een grote fan van ben alsook op industrieel vlak.

mvg
Andries

Geplaatst: di 05 feb, 2008 19:59
door Vyrena
Omdat het visje aan 1 kant open is, en 1 kant dicht met een bolle kant. Je doet hem er altijd op dat als je vooruit rijd dat de bolle kant eerst zit. Als je achteruit rijd en de ketting komt ergens tegenaan dan zit hij meteen bij de opening en kan het ervan af gaan.
1x is bij mij de ketting erafgelopen, met een visje, en dat was omdat er waarschijnlijk iets tussen kwam.

Geplaatst: di 05 feb, 2008 20:00
door cobby
Sg6 bedankt voor de goeie en duidelijke uitleg.
Maar zoals ik vermoede moet ik daar dus geen schrik voor hebben.
En ik durf goed doorgeven in achteruit zeker als we vastzitten :wink:

Geplaatst: wo 06 feb, 2008 01:13
door GiePilaar
cobby schreef:Kan er mij iemand vertellen waarom een visje ( slotje ) zou loskomen als je achteruit rijd ?
Je moet zo en visje monteren met de dichte kant met de draairichting mee. Dan kan ze het meeste kracht verdragen. Als je achteruit rijd ga je nooit de volle kracht van de motor vragen e, dus maak u maar geen zorgen :wink:
Ik heb zelfs een tijd met de SM rondgereden met het slotje in de verkeerde richting, enkel circuitgebruik (dus ze zag af :D ) en ik heb daar geen problemen mee gehad, dus van een beetje achteruit rijden zal het er zeker niet afspringen :wink:

Geplaatst: wo 06 feb, 2008 07:35
door karl
Hoi,

De beste oplossing is de ketting terug in één te zetten zonder slotje.
Hier heb je gereedschap voor en is ook niet te duur.
Voor een kleine 30€ heb je al zo één ding.

Afbeelding

grt.