Pagina 2 van 6

Geplaatst: do 29 mei, 2003 20:44
door Daan
Teunie schreef:Ja, maar niet na 1 MAAND!!!!!!!!!!!!! :cry:
Shit happens, Teun. Schrijf er anders een heel verhaal over op (zoals ik over m'n TORS heb gedaan). Dat lucht op. :D

Geplaatst: do 29 mei, 2003 20:45
door Teunie
Nee ik ben uit frustratie met 120 over drempel gesprongen. Hielp ook.

Hasta-la-vista.


Baby.

Geplaatst: do 29 mei, 2003 20:46
door Hanzie
die mike krijgt nog es rammel 8)

Geplaatst: do 29 mei, 2003 21:02
door pat en maik
ik krijg nooit rammel



ik geef rammel :!: :!:

Geplaatst: do 29 mei, 2003 21:03
door Hanzie
dat hebben we daarstraks gezien ja, lag ie daar, in de beek...

Geplaatst: do 29 mei, 2003 22:38
door B@ckBone
Teun ,

Een paar tips over de honda :

- achterbrug Lagers van een honda zijn zeer gevoelig aan slijtage en dienen elke week voor het rijden nageken te worden . Dit is een ziekte bij deze quads .Ik heb een setje of 5 Nodig per jaar ( mede door BQR cross )

Een setje van SKF kost een 100 € voor 2 Lagers ( ik weet het , debiele prijzen ), maar dit komt omdat het een niet standaard maat is .

INSPECTEER en REPAREER indien nodig . Ik bedoel hiermee DEMONTEREN .

Indien je zo verder rijdt , kan het zijn dat je aluminium huis compleet uitloopt en dan is het voor weg te gooien . Dit kost zo een 350 € .Dus dit wil je liever niet laten gebeuren .

Gebruik altijd Locktite aan je moeren van je achteras ! Een koop een sleutel maat 50 , you will need it !

heb je nog vragen ,laat het maar weten .

Enne voor de moderators , kunnen jullie die stomme posts van " ik krijg nooit rammel" even verwijderen , ze zijn niet echt informatief . Het is tenslotte geen chatbox . Even mijn gal spugen ( onpopulair maken dus )

Geplaatst: do 29 mei, 2003 22:42
door Teunie
Dank voor het advies, hoop toch volgende keer langer dan 1 maand te kunnen rijden want dat is echt niet te doen!

Ik zal dan maar zsm nieuwe lagers erin zetten want nu is het echt wobbel wobbel.....nog nooit meegemaakt zoiets in zulk korte tijd!

100 euro.............wordt extra bijbaantje! (heb trouwens op rocky mountain gekeken, kosten ze 30 euro voor 2...kan je beter voorraadje op laten sturen denk ik)

Als ik dit zo hoor kun je dan niet beter after market bearing carrier erop zetten met 4lagers ofzo?

Trouwens je hebt wel gedeeltelijk gelijk over moderators gedeelte, soms loopt het ietwat uit de hand. Maar Pat en Maaik zijn nieuw, moeten nog beetje wennen aan forum. ;)

Geplaatst: do 29 mei, 2003 23:41
door B@ckBone
Staar je niet blind op die lagersetjes vanuit amerika ...

SKF is de beste Qwaliteit voor je geld ! ik rijd er nu al 6 maanden mee ( heavy abuse ) , maar het aantrekken van die spanbout is het belangrijkste voor het leven van je lagers !

1 mm speling is genoeg om je lagers naar de botten te doen in 1 dag ...

Geplaatst: vr 30 mei, 2003 08:49
door Teunie
Waar haal je die SKF lagers?

En de spanbout, neem aan dat je die aan de rechterkant bedoelt die je aan kan draaien? Moet die muurvast of mag daar nog wat speling in zitten?

Geplaatst: vr 30 mei, 2003 10:12
door pat en maik
he hans je kunt het alleen tegen kleinere dan jij he





maar durf je het tegen teun :!:

Geplaatst: vr 30 mei, 2003 10:18
door B@ckBone
GEEN SPELING !!! De minste speling maakt ze stuk ...
De bout moet dus MOERVAST !


Lagers haal je bij autostuk of dergelijke .

Geplaatst: vr 30 mei, 2003 10:29
door Daan
Pat en maik, zouden jullie het bezwaarlijk vinden om berichtjes gewoon 1 maal te posten? En voor kleinere persoonlijke berichten hebben we ook een 'persoonlijk bericht' functie.
En weer terug naar het onderwerp.

Geplaatst: vr 30 mei, 2003 12:28
door Teunie
De bout zat bij mij dus 3 of 4cm verwijderd van de remschijf.....

Heb nu alles uit elkaar liggen maar krijg lagers er niet uit!! HELP!
Geprobeerd eruit te kloppen met op maat gemaakt stuk hout, maar ze schuiven geen mm!

Geplaatst: vr 30 mei, 2003 14:08
door Daan
Blijven tikken zou ik zeggen en pak er anders een grotere hamer bij. Ik heb op BHQ zelfs verhalen gehoord van mensen die 2 dagen bezig geweest zijn die lagers eruit te krijgen (wel nachtrust uiteraard :) ).
Wat je ook nog kan proberen is je carrier verhitten. Dan zet 'ie uit. Ik weet alleen niet of het werkt. Ik ben gewoon hardop aan het nadenken.
Als ik verder nog wat kan verzinnen dan zal ik het wel posten.
Succes.

Geplaatst: vr 30 mei, 2003 14:35
door B@ckBone
NIET EROP KLOPPEN !!!!! JE MAAKT JE CARRIER STUK !!!!

Er zit een Rand achter !!!

Neem een butaan brandertje en warm alleen de carrier daar op waar de lagers zitten ! shud dan een paar vlak tegen de tafel zodat door het gewicht van de lager , hij vanzelf naar beneden schuift .

Ze moeten er dus langs buiten uit , je kan ze niet doorkloppen .

Om je lagers te monteren , leg je ze eerst in de diepvries voor een nachtje en je carrier in de oven op 250 grden voor 20 minuten . Ze vallen er zo in !

success

Kenny