becon schreef:hoi
Wat ik weet van de wet voor de quad's is dat die wet er NIET is.
De quad valt onder de wet van de trike.
Een helm is NIET verplicht ALS je een gordel en er een rolbeugel er op zet ander wel.
groetjes Becon [bert]
zo een heftig onderwerp, heb eerst 10 minuten weer berichten moeten lezen
Een helm is wel verplicht, dat staat in de wet, ik hoop binnen nu een een paar dagen het verkorte antwoord te hebben van het RDW ! ! een quad valt zeker niet onder een TRIKE (over de helmplicht dan), zeker niet wat de wet betreft! het gekke is, ja schrik niet want --> het valt onder een

BROMMER
Vanuit dat stanpunt wordt de helmplicht in de wet aangeduid. het is 10 pagina's met wetten wat ik nu voor me heb... bla bla bla.. allemaal moeilijk taalgebruik, maar ik snap het wel.. hihi
ik wist het ook niet maar ja, het gaat uit van de Aeon zo ongeveer! daarvanuit is de wet geschreven voor de helmplicht van een quad.
Nou hou je vast!! hier komt de wet:
1.
De bestuurder en de passagier van bromfietsen, motorfietsen en driewielige motorvoertuigen moeten een goed passende helm dragen, die door middel van een sluiting op deugelijke wijze op het hoofd is bevestigd en die is voorzien van een goedkeurmerk als bedoeld in artikel 22, vierde lid, van de wet
2.
Het eerste lid (hierboven dus) geldt niet voor:
a. bla bla
b. bla bla
c. bla bla
d. bla bla
e. De bestuurder of de passagier van een brommobiel zonder gesloten carrosserie of een driewielig motorvoertuig, van wie de zitplaats in deze brom mobiel of dat motorvoertuig is voorzien van bevestigingspunten voor autogordels overeenkomstig het bepaalde in richtlijn 97/24/EG, zoals deze gold op de datum waarop het voertuig in gebruik is genomen, en van autogordels die voorzien zijn van een krachtens artikel 5.2.47, zesde lid, van het Voertuig regelement vastgesteld goedkeuringsmerk.
Dit betekend dus, of helm of gordel of een veiligheidscel (rolbeugel): ik denk dat het nu duidelijk is, het is vanuit een brommobiel geschreven maar geld dus voor de auto/motor en brommer uitvoering.
zodra ik het van het RDW binnen heb, hoop snel, dan horen jullie dat!
ik hoop dat jullie nu wat wijzer zijn!
Bakkertje
p.s. toch aardig van die agent dat ie me even wou helpen, hij heeft gewoon al die wetten gekopieerd voor me (tja, hij denkt ook, anders moet ik het gaan uitzoeken, net als bij het RDW, daar vinden ze me ook niet zo aardig denk ik, het duurt wel lang voordat ik antwoord krijg.. maar ja

18-01-2003 klik hier voor het antwoord van het
RDW