Pagina 2 van 2
Geplaatst: di 04 mei, 2004 19:19
door ger
Ralph schreef:K&N heeft een Outerwear dus de waterafstotendheid heeft weinig met de K&N filter en zijn olie te maken.
als je motor veel toeren draait zuigt ie het water dwars door de outerwear heen van een k&N en als het water eenmaal langs de outerwear is bied het katoen geen ene weerstand tegen water
dat bedoel ik er mee te zeggen
ik ben door sloten en al gegaan met m'n banshee dus ik weet echt wel waar ik over praat als het over vocht gaat
maar het blijft ook altijd een persoonlijke keuze

Geplaatst: di 04 mei, 2004 20:14
door Ralph
Daan rijd ook met een Banshee met K&N en outerwear en dat gaat ook allemaal prima hoor, alleen rijd hij bijna nooit door water. Dan is het wel goed te doen met een K&N filter.
Geplaatst: di 04 mei, 2004 23:33
door HUMMER
wat bedoel je precies met je snorkel als ik vragen mag?
op utility's ja maar op een banshee weet ik er nx van

Geplaatst: wo 05 mei, 2004 11:49
door mx jake
banshee gaat best zonder deksel
alleen moet er wel een ander filter op
oem filter word vast geklemt door de deksel
en in het water doe je met een jetski
Geplaatst: vr 21 mei, 2004 01:50
door Street_Shee
Ralph schreef:Daan rijd ook met een Banshee met K&N en outerwear en dat gaat ook allemaal prima hoor, alleen rijd hij bijna nooit door water. Dan is het wel goed te doen met een K&N filter.
Het is tot zover inderdaad allemaal goed gegaan. Nog nooit een nat filter gehad, ook al ga ik door een plas met een redelijke snelheid.
Binnenkort schakel ik over naar een Toomey 2-into-1 filter met een UNI schuimfilter en een outerwear. Aangezien het een volledig open systeem is (de airbox verdwijnt volledig) zag ik het in het verleden niet zo zitten, maar na ook goede reviews van trailrijders gelezen te hebben ben ik toch overstag. Het grootste voordeel is dat je niet meer 30 minuten bezig bent om te rejetten

. Dan trek je zo de carbs eraf.
Plassen zal ik alleen een stuk voorzichtiger moeten nemen, maar ik bewaar m'n airbox met Proflo en K&N voor het geval ik in een omgeving met veel water ga rijden.

Geplaatst: vr 21 mei, 2004 08:34
door Robby
Ik heb nog nooit met k&n gereden he mannen, ik rij met twinair, maar dit is omdat ik swoensdags in een winkel rij en ik hoor steeds maar negatieve reacties over k&n. Ts niet om jullie af te breken he, maar hebben jullie al ooit is vergeleken ofzo? kzou da graag weten, want ik wil af van de gedachteda k&n of ne schuimfilter beter of slechter is. De meeste die ik ken zijn mensen die op het parcour rijden en die raden k&n af voor in de modder.
greetz
Geplaatst: vr 21 mei, 2004 08:53
door D*noter
sdsracer schreef:Ik heb nog nooit met k&n gereden he mannen, ik rij met twinair, maar dit is omdat ik swoensdags in een winkel rij en ik hoor steeds maar negatieve reacties over k&n. Ts niet om jullie af te breken he, maar hebben jullie al ooit is vergeleken ofzo? kzou da graag weten, want ik wil af van de gedachteda k&n of ne schuimfilter beter of slechter is. De meeste die ik ken zijn mensen die op het parcour rijden en die raden k&n af voor in de modder.
greetz
Hey,
Ik rij al 3 jaar met een banshee en ik zit ook met 2 volledige uitlaten van fmf van voor tot achter en zit met een Pro-Design luchtfilter, ben er uiterst tevreden van, die luchtfilter zit vast met een ringband, hij kan onmogelijk los komen te zitten, en er zit nog eens een 2de moes erover geschoven voor een dubbele bescherming!
De snorkel van heb ik van mn luchtfilterkap gehaald een heb daar een nylonkous over getrokken en om nog beter lucht te happen heb ik een gat geboord in mn luchtfilterkap van zo een diameter of 5cm, en daar heb ik ook een nylon overgelegd! Nog een tipje, het plastiek houdertje onderaan je luchtfilterkap eraf doen als je door vele plassen gaat gaan rijden, zodanig dat het water er niet blijft in te staan!
Als je nog dingen wil weten, vraagt u maar hé...
Geplaatst: vr 21 mei, 2004 22:27
door Robby
hehe, bedankt voor de tip, maar wat ik bedoel is of er mensen zijn die veel ervaring hebben met k&n en met schuimfilter en wat hun opinie is tegenover de 2, ik rij nu al +- 8j cross waarvan nu al erges een paar maanden met een blaster. en nu haddek hier veel gelezen over k&n maar in de winkel raden ze me dat compleet af als het voor te crossen is. ze zeggen dat een schuimfilter veel beter is daarvoor. Nu zou ik graag de mening daarover is horen van anderen.
greetz
Geplaatst: vr 21 mei, 2004 22:30
door Teunie
Na veel nadenken hou ik het voorlopig ook bij een goed geoliede twinair.
Heb geen flauw idee wat nu het beste is, iedereen zegt toch iets anders.
Kies gewoon tussen goed geoliede foam of een k&n met outerwear en het zal wel loslopen.
Denk dat de verschillen in performance ook wel meevallen als je bij beiden filterkap weglaat.
Geplaatst: vr 21 mei, 2004 22:47
door Hakke
K&N bied het minste doorstroomweerstand waardoor meer power maar een foamfilter bied meer zekerheid tegen het stof binnen zuigen.
Mijn keuze is foamfilter, veel handiger voor te reinigen en in te olieen.