Oproep verkoop quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
don gigantico
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door don gigantico »

ik zou zeggen geen testrit . :wijzen: . ze kunnen thuis een ritje doen als ze hem gekocht hebben . :duimhoog: jij bent zeker van je geld en zij hebben een betaalde quad .
2 de optie : met een AK 47 of een uzi op hen richten tijdens de testrit :lol:
R.I.P adly 300 cc
welkom LTZ 400
www.thereddragons.be
L crosser
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door L crosser »

dan kopen ze u quad niet meer :p
w-tec club member
JohnBeton
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door JohnBeton »

mwa ... Als ik ga kijken voor een 2de hands voertuig en ze weigeren me een testrit dan begin ik stilletjes te denken dat er een of meerdere gebreken aan zijn.
Het is altijd een risico, als ik iets verkoop hoop ik altijd dat ze met meer dan 1 persoon zijn, dan kan er een daar blijven.
Tramonto
Quadracer
Quadracer

Bericht door Tramonto »

Je kan er ook altijd mee achterop gaan zitten :p^^

Of volgen met een volgauto :wink:
Fre*
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door Fre* »

zou ik ook doen, ik zou zelf rijden en persoon kan er achterop zitten ( zo heb ik trouwens test gereden met mn eerste quad!) of zelf achterop zitten, en van voraf al een papiertje laten ondertekenen: ik ondertekende (naam koper) bevestig hierbij bewust te zijn van het feit dat wanneer er schade aangebracht word aan de quad ik deze zelf zal vergoeden bewust zijnde van de staat waarind deze zich nu bevindt. en dan beide ondertekenen

zo heb je toch iets van zekerheid...
ICHE
Quad Master
Quad Master

Bericht door ICHE »

schade aan de quad is kopen,
:bier:
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
wilko
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door wilko »

Robby schreef:wat je kan doen is hem ergens op een afgesloten terrein laten teste, als excuus kan je gebruiken dat je quad momenteel niet meer is ingeschreven, en anders inderdaad zijn paspoort vragen en hem een papier laten tekenen,dat als hij schade veroorzaakt dat het op zijn kosten is (ook naam en adres laten opzetten terwijl je zen paspoort in de hand hebt, kan je zien of hij twijfelt aan zen gegevens :) )
Testrijden is wel noodzakelijk om iets te kopen,zou ook nooit occazie kopen zonder te rijden en zeker niet particulier (want ge hebt daar charels tusse zenne) Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat de potentiele koper al met een quad gereden heeft... anders zit je beter op een open veld.

ps: zie ik dat goed en is wilko terug op het forum? welcome back
groetjes Robby
Ben er wel elke dag.
Maar niet met woorden :duimhoog:

Goed gezien Robby :knikduim:
probeer het eens met lachen ook al doet dat pijn aan je gezicht

Linhai 260 black forest
s.michiel
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door s.michiel »

wij hebben ze laten testrijden en man papa is erachteraan gereden met zene moto die is nog altijd sneller als een quad
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Altijd een iemand achter laten. Niet op paspoort of papieren afgaan want die worden vaak vervalst.

Beste:
Geen testrit laten doen maar zelf even rijden. Zo kunnen ze het nog beter zien/horen. Als ze betaald hebben, kunnen ze duizenden kilometers testrijden...

Toegevoegd na 2 minuten:
coolboyke schreef:volgens mij is de beste manier , zelf een ritje te doen , met de koper achterop ! :D
Ook niet veilig. Als dief zijnde, steek ik met een scherp voorwerp in z'n rug of iets anders en laat hem ergens achter en rijd ervan door. Je word dan achtergelaten en dat is nog gevaarlijker dan wanneer je meteen bij je auto/motor telefoon bent..
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

Tja zekerheid hebt ge nooit.

Een testrit laten maken of niet ? Als ik één of ander voertuig ga kopen eis ik ook er een testrit mee te maken. Ge moet altijd van uw eigen standpunt uitgaan als ge zelf iets gaat kopen dan wilt ge er ook een testrit mee doen zo simpel is dat.

Iemand die weigert om een testrit toe te staan heeft in de meeste gevallen wel iets te verbergen ( niet altijd hé ).

Ge kunt altijd wel vragen iets waardevols als ondepand af te geven zoals autosleutels of zo...
Tja en als naderhand blijkt dat de auto evenzeer gestolen is, dan is het natuurlijk brute pech. Het lijkt me echter toch wel zeer ongeloofwaardig dat dit het geval zou zijn.

Zo kunt ge tot in het oneindige blijven piekeren tot ge zelfs achtervolgings waanzin eraan over gaat houden.

Zijt ge echt wantrouwig tegenover zulke dingen dan moet ge gewoon geen testrit toestaan en dan toch maar hopen dat ze kopen doordat ze u op uw woord geloven dat er niets aan scheelt.

Ik heb op alles wat ik verkocht heb van voertuigen altijd garantie gegeven, en ik moet zeggen dit schept bij de koper ook al een pak vertrouwen hoor.

Maar ja indien er in die tijd iets kapot gaat draait ge natuurlijk ook weer op voor die kosten. Het is gewoon moeilijk om te oordelen wat men het beste doet in deze tijd.

Doordat alles tegenwoordig peperduur is, kweekt men natuurlijk ook criminaliteit waaronder diefstal, home en car jackings, tiger nappings en noem maar op.

Wat is de juiste beslissing ? Wie zal het zeggen ?
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

Ik,
Eerst betalen dan testrit. Niet goed? Geld terug. En een iemand moet achter blijven..
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ervaring van mijzelf:

met oude quad heb ik geen test rit gemaakt. die man woonde tog maar paar straaten verder op ( maar wel lopent gezien )
verder ook geen problemen gehad.

toen ik hem verkocht was het zo dat er nog andere bij waren. dus ik liet hun gewoon test rijden en er waren er 2 bij ons.

Nu met de warrior ben ik hem gaan halen.

waren we met zen 2je en ja zonder rijbewijs toch met de quad de weg op geweest. daar vertrouwde die man me toch in, en hoefde niks achter te laten ofzo. ( maara het is net wie je voor je hebt )
want we hebben eerst van te voren bij die man binnen gezeten wat gedronken en daarna ff naar de quad gekeken en ff later een test rit gemaakt.

maar enkele tips:

zorg dat je zijn id+ rijbewijs ( eventueel verzekering papieren ) maak wel ff kopie van rijbewijs zodat hij als hij onder weg wordt aangehouden iig iets kan laten zien.
eventueel vragen of hij ook de auto sleutels wilt afgeven. of gewoon vragen of je een foto van hem mag maken ( en later waar hij bij is verwijderen )

en zorg dat hij niet alleen is.

meer weet ik helaas niet.
Plaats reactie