Oproep verkoop quad

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
stefvv
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 17 dec, 2006 10:59
Locatie: st-truiden Yamaha rapt350 / 700

Oproep verkoop quad

Bericht door stefvv »

Beste collegaquadrijders,

Even een ernstige vraag, zoals jullie reeds weten staat mijn quad te koop, nu heb ik vraag van enkele op te komen zien, en vooral te laten testrijden, op welke manier kan ik dit doen zonder dat ze er vandoorgaan en ik mijn quadje kwijt ben zonder één euro te zien, zoals jullie weten is dat hier in de streek reeds eerder gebeurd door een gestolen wagen achter te laten, en weg quad. Graag jullie mening, tips, eventueel hulp :afgestudeerd:

grtz
ilaya
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 41
Lid geworden op: vr 12 jan, 2007 21:36
Locatie: kortenberg

Bericht door ilaya »

vraag het paspoord zo ben je tog zeker denk ik
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

En dan heb je het nog niet eens over schaderijden. Testrijden blijft gevaarlijk, ik weet geen goede oplossing maar iemand anders misschien wel.
WJB#222
Forum moderator
Forum moderator
Berichten: 2780
Lid geworden op: do 18 mei, 2006 18:24

Bericht door WJB#222 »

en maak met je camera een foto van die persoon
2017 raptor 700 SE
stefvv
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 226
Lid geworden op: zo 17 dec, 2006 10:59
Locatie: st-truiden Yamaha rapt350 / 700

Bericht door stefvv »

ik had ook al gedacht aan autopapieren vergelijken met verzekeringspapieren + paspoort, omdit te vervalsen moest het een potentiele dief zijn die op alles is voorbereid, maar dan nog zoals Ralph zegt, de schade als die er komt :x , naruurlijk begrijp ik dan ook dat als je niet kunt test rijden je zowieso al minder snel geneigd bent te kopen.
Mss nog andere tips

grtz
Gebruikersavatar
Mika
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2384
Lid geworden op: wo 19 nov, 2003 19:16

Bericht door Mika »

Juist genoeg benzine in de tank doen dat ze de straat even op en af kunnen rijden en verder niet. Het blijft altijd een risico denk ik, wat je ook doet...
Gebruikersavatar
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 6479
Lid geworden op: di 28 aug, 2007 21:36
Locatie: Diepenbeek

Bericht door yamahakoppel »

als je juist genoeg benzine in doet heb je kans dat hij stottert en de klant hem niet neemt
gewoon niet laten test rijden als hij goed is ( wat die ook is natuurlijk ) dan moet hij maar op uw woordt geloven
of een foto nemen en pas vragen en ook vermelden dat je het doet voor de veiligheid van de quad een eerlijke mens heeft daar niets op tegen een plaats zoeken waar ze kunnen test rijden en jij ook kunt zien hoe ze test rijden en test rijden is soms maar een paar 100 meter en terug, leren rijden moeten ze maar bij hun thuis doen
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
wilko
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 229
Lid geworden op: zo 21 dec, 2003 15:40
Locatie: hilversum

Bericht door wilko »

als het een serieuze koper is ?

geeft ie jou eerst geld.

dan spreek je af dat hij de rit kan doen. en als hij hem dan nog wil hebben dan heb jij het geld al in handen.

En ook spreek je af als hij hem kapot rijd dat hij hem dan gekocht heeft.

Groetjes Wilko
probeer het eens met lachen ook al doet dat pijn aan je gezicht

Linhai 260 black forest
Vyrena
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3725
Lid geworden op: di 29 jun, 2004 13:20
Locatie: Home
Contacteer:

Bericht door Vyrena »

Het ging ook juist om GENOEG benzine, niet te weinig. Och, ik weet nog een keer, kwamen een paar gekke Rotterdammers... had nog nooit zulke dapen op een quad zien rijden...
Afbeelding

De site met alles over het quadgebeuren--> www.quadracing.tk
ICHE
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1660
Lid geworden op: di 06 jun, 2006 16:45

Bericht door ICHE »

paspoort of dergelijke kan ook vals of gestolen zijn, je weet nooit. het is een 700, ik stel voor om er zelf mee te rijden en dat hij zich eventueel achterop zet. een andere optie blijft gevaarlijker.

grtz
http://www.theunissen-patrick.be" onclick="window.open(this.href);return false;
fille
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 159
Lid geworden op: di 16 jan, 2007 22:12
Locatie: tienen[kumtich}

Bericht door fille »

je kan hem ook ni verkopen he stef :mrgreen:
Tom#11
Quad Master
Quad Master
Berichten: 1730
Lid geworden op: za 11 nov, 2006 20:01
Locatie: Sint-Oedenrode

Bericht door Tom#11 »

Als er een vriend ofzo bij is met de auto dan heb je niet veel te vrezen want kun je die vriend en auto houden als hij eruit naait. Als hij in zn eentje komt met een auto kan die auto net zo goed gestolen zijn en zou ik inderdaad id of iets dergelijks vragen.
coolboyke
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1129
Lid geworden op: zo 13 mei, 2007 20:12
Locatie: west-vlaanderen

Bericht door coolboyke »

volgens mij is de beste manier , zelf een ritje te doen , met de koper achterop ! :D
suzuki ltz 400 zwart 2007 >gaat als de brandweer :p;), maar dan zonder sirene ;)
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

wat je kan doen is hem ergens op een afgesloten terrein laten teste, als excuus kan je gebruiken dat je quad momenteel niet meer is ingeschreven, en anders inderdaad zijn paspoort vragen en hem een papier laten tekenen,dat als hij schade veroorzaakt dat het op zijn kosten is (ook naam en adres laten opzetten terwijl je zen paspoort in de hand hebt, kan je zien of hij twijfelt aan zen gegevens :) )
Testrijden is wel noodzakelijk om iets te kopen,zou ook nooit occazie kopen zonder te rijden en zeker niet particulier (want ge hebt daar charels tusse zenne) Je moet natuurlijk wel zeker zijn dat de potentiele koper al met een quad gereden heeft... anders zit je beter op een open veld.

ps: zie ik dat goed en is wilko terug op het forum? welcome back
groetjes Robby
brumm
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 196
Lid geworden op: di 27 jan, 2004 20:33
Locatie: Smilde

testrijden achteraf.

Bericht door brumm »

Testrijden is eigenlijk vaak misbruik. Als je wilt testrijden kun je dat op afgezet terein doen. Heb wel eens mensen gehad die dachten een er een uur voor uit te kunnen trekken. Zit aan een dode straat. Men kan heen en weer rijden. En dan zeggen wat er aan mankeert. Bij schade is een voudig. Ik laat pas testrijden als men er zeker van is de quad te kopen. Dus dan is het bedrag al overeengekomen en zeg dan ook dat bij een ongeluk of schade het dan meteen verkocht is. Dus dan rijden ze meestal wel voorzichtig anders rijden ze de eigenquad kapot. Maar mensen die heel er moeten testrijden weten meestal zelf niet waar ze op moeten letten. En dan gaat het vaak niet door doordat hij bijvoorbeeld niet lekker rijd.

Stel altijd dat de quad verkocht is voor dat men met de testrit begint. Valt er in de testrit iets tegen of is er een mankement moet de verkoper de gelegenheid krijgen dit te verhelpen stel dit duidelijk anders wordt je helemaal gek van de testrijders en bandentrappers. Deed dit ook altijd al met motoren wat echter nog veel enger is.

Zelf doe ik nooit een testrit. Bekijk alles zeer zorgvuldig en controleer frame ed. En laat motor draaien en rijd dan na aanschaf naar de aanhanger en schakel dan snel alle versnelling om dit te controleren.
Plaats reactie