Verbruikt uw KFX/Z nogal veel?

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

95 zal ook wel gaan maar ik wil gewoon het beste voor mn KFXje en 98 is net dat beetje meer.
Compressie is namelijk toch al vrij hoog bij een KFX.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Rik350
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1413
Lid geworden op: di 14 jan, 2003 01:05
Locatie: Hagestein
Contacteer:

Bericht door Rik350 »

is enkel dat beetje meer geld wat het kost want als je bij 95 geen detonatie hebt voegt 98 niks toe van waarde gaat pas tellen als het nodig is dus....
"Ride as if you'll live forever. Ride as if you'll die today."

"Ik houd niet zo van generaliseren dat doen belgen ook altijd zo"
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

:) Yow de manne, ik heb een ander probleem eigelijk. Als ik zo een paar toerkes gerede heb en stop(relijk fel),dan komt er elke keer een straaltje naft uit( ik denk toch dat het naft is)dat buisje wat vanonder aan de quad hangt, ik d8 dat dit naar de carb leidde maar ben niet zeker :wink: tis zoon buiske allezinds . Na een tijdje begint het ook wel wat kostelijk te worden , weet iemand wat dit kan zijn? De jetting? hij maakt nog steeds rare toeren ook....
mrci!
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

Rik350 schreef:is enkel dat beetje meer geld wat het kost want als je bij 95 geen detonatie hebt voegt 98 niks toe van waarde gaat pas tellen als het nodig is dus....
nee das waar, maar als het op het randje van detonatie is door een bepaald defect (of te hoge temp), dan zit je mss iets veiliger met 98

maja dat zijn natuurlijk rampscenario's

Ik rijd ook met 98, voor de gemoedsrust ;)
White LTZ-450 - powered by MSD -
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

MC_Orie schreef::) Yow de manne, ik heb een ander probleem eigelijk. Als ik zo een paar toerkes gerede heb en stop(relijk fel),dan komt er elke keer een straaltje naft uit( ik denk toch dat het naft is)dat buisje wat vanonder aan de quad hangt, ik d8 dat dit naar de carb leidde maar ben niet zeker :wink: tis zoon buiske allezinds . Na een tijdje begint het ook wel wat kostelijk te worden , weet iemand wat dit kan zijn? De jetting? hij maakt nog steeds rare toeren ook....
mrci!
Ja dat zou de overloop van de carb kunnen zijn, mijn Z en Teunie's KFX hadden dat ook een beetje. Met wat rijd je nu ook alweer?
White LTZ-450 - powered by MSD -
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

Raptor 350
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

Maar hoe kan ik dat stoppen?? zo was interessant zijn :D
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Zie topic over vlotterniveau aanpassen
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
MC_Orie

Bericht door MC_Orie »

:D Deze heb ik gelezen! :) Maar zeker dat het daar mee te maken heeft? :D Is het moeilijk? Want ben niet zoon handige harry in zoon dinges daar blij fik liever vanaf :P
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Als je quad benzine door de overflow verliest wanneer hij schuinstaat ligt het zonder twijfel daaraan.

Is niet moeilijk maar je moet het op gevoel doen, beetje verbuigen en kijken of het opgelost is.
Zoniet dan nog wat buigen enz.
Is dus wat experimenteerwerk maar zeker niet moeilijk en je leert de carb kennen ;)

Ik had het de 3de keer juist ;)

Let ook op dat je niet te ver buigt, want dan zal hij niet meer lekken maar bij langdurig volgas zal de kamer leegraken waardoor hij geen benzine meer krijgt.
Als dat gebeurt moet je het weer wat terugbuigen uiteraard.

Het is wat prullen maar daarna rij je wel economischer.

Een beter milieu, begint bij jezelf :!: :twisted:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

hè ik heb ook een vraagske als ik op 2 wiele schuins ga hang dan loopt de benzine er zo uit en wat zou da dan kunne zijn
:evil:
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

hè ik heb ook een vraagske als ik op 2 wiele schuins ga hang dan loopt de benzine er zo uit en wat zou da dan kunne zijn
:evil:
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

waar uit?
White LTZ-450 - powered by MSD -
Drive a Z
Quadrider
Quadrider
Berichten: 355
Lid geworden op: zo 29 feb, 2004 13:44
Locatie: Maaseik

Bericht door Drive a Z »

Hij bedoelt uit het darmpje dat uit de carb komt (bij blaster)

Ik heb dat ook,het is bij elke blaster normaal gezien.
Volgens mij komt dat er teveel benzine in de carb komt en dan gaat er een gedeelte weg. :twisted:
White-Red Raptor 700 '2008
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

ja dat bedoel ik ja
Plaats reactie