polaris phoenix

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Re: polaris phoenix

Bericht door PeRReWePS »

@ Paul Snip.
Mijn dealer (NL) heeft de Quadraider binnen staan en lijkt erg veel op de Grizzly 660...

Van de B-merken is altijd lastig te peilen wat de nieuwe veranderingen zijn en wanneer het een 2008 of 2009 model is...(vind ik)
Wordt niet zo aangekondigd als bij de A-merken.
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Paul Snip schreef: Ik ken toevallig een quad-verhuur bedrijf die nagenoeg failliet is gegaan door de aanschaf van 10 Polaris Phoenixen. Zodoende kom ik aan die wijsheid. Ik heb ze daar bekeken. Ze staan nog steeds in opslag. De juridische strijd met Polaris duurt nog voort.
Waarom is die nagenoeg failliet gegaan?? Vanwege de slechte quads??
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
jaapveenhof
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door jaapveenhof »

hoi koen.
het moet een automaat zijn . mijn zoon van bijna 7 jaar. rijd er ook op dat is ook een beetje het probleem. om hem te laten schakelen komt niet goed.en ik kan niet breder als 1 meter en 6 cm.de eton houd het nog aardig vol heb er 3000 km op zitten waarvan 2300 km in het zand. volgens mijn dealer duurd het een paar dagen voor de quad binnen is plus dan nog kent. aanvragen. ga zo ook nog even de access checken.ukkkkkkote="Koen Berendsen"]Check de Access SP ook even zowel 250 als 300cc (waarom nou maar 50cc meer? Leverd dat e cht meer vermogen op. Kunnen ze niet beter 250 en 450 maken?)

Maarja is wel erg groot dus past wellicht niet in uw schuur.

Over de motorblokken. Vinden jullie ook niet dat alle B-merken 150 250 300 cc hebben en de A merken toch wel 250 schakel(cross of ulitry automaat) 350 450 en 700 cc hebben!

Dus eigenlijk zijn het toch totaal verschillende motoren. Raptor 250 350 enz zijn schakel terwijl de access sym tbg enz automaat zijn.

Moet het een automaat zijn? Vergeet trouwens niet dat het wel even kan duren voordat je een quad binnen hebt. (mits die op voorraad zijn) En de B-merken nogal laat met hun nieuwe 09 moddelen komen.

Maar ik zou ook wchten! Helpt zeker bij de verkoop als je bj 09 kunt zeggen ipv 08 (maarja ze bouwen de 09 modddelen nu al)

veel succes met het zoeken![/quote]
Paul Snip
Quad Master
Quad Master
Contacteer:

Bericht door Paul Snip »

Boncari schreef:
Paul Snip schreef: Ik ken toevallig een quad-verhuur bedrijf die nagenoeg failliet is gegaan door de aanschaf van 10 Polaris Phoenixen. Zodoende kom ik aan die wijsheid. Ik heb ze daar bekeken. Ze staan nog steeds in opslag. De juridische strijd met Polaris duurt nog voort.
Dé voornaamste reden was het probleem dat de quads voor onervaren rijders zeer gevaarlijk en onstabiel zijn. Het grootste probleem was het ontbreken van een maximale stuuraanslag. Dat houdt dus in dat het stuur omklapt bij te ver sturen, en dan niet meer terug komt. Hierbij verbuigen de spoorstangkogels. Als dit een paar keer gebeurt breken de spoorstangkogels zelfs af. Er zijn heel veel ongelukken mee gebeurd in een paar weken tijd. Het frame is ook bij het minste of geringste krom. Bij een klein tikje zijn ze dus al total loss.

Toen de eigenaar hier bij Polaris mee aankwam werd hij niet echt vriendelijk te woord gestaan. Na eigen onderzoek bleek het bij de Phoenix om een quad te gaan die bij Aeon of E-ton geproduceerd werd. En dus alleen vanwege de naam "Polaris" eigenlijk te duur voor zijn geld was.

Dit verhaal heb ik een jaar geleden gehoord. En zelf de quads gezien. Inderdaad met afgebroken stuurkogels en kromme frame's. De quads waren toen zeker een jaar oud. Dus het gaat misschien om de eerste Phoenixen. Waarschijnlijk is het nieuwe model sterk verbeterd. Maar het blijft nog steeds een quad die als bijv "Goes 220" veel goedkoper is.

Het verhuurbedrijf rijdt nu met CFS quads. Ik geloof dat dat vergelijkbaar met Barossa is. Deze zijn ook niet perfect, gaat ook heus wel eens wat kapot. Maar de drama's van de Phoenix komen hier niet bij voor.
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Bedankt voor je uitgebreide uitleg.
Een jongen die ik ken is ontzettend lomp, heeft zijn phoenix al ongeveer 3 jaar, maar hij heeft nog geen last van deze problemen gehad.
Als ik weer eens op zijn quad rijdt zal ik het van het sturen eens proberen ;)
Ik ben wel van mening dat het niet erg goede quads zijn.

Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Kan best eens kloppen.

Die phoenix rijdt op de weg wel erg lekker hoor! Maar op het onverharde terein zijn ze lastiger.

die e-ton vipers zijn ook leuke apperaten hoor! gewoon access tbg e-ton of andere B merken maar eens raadvragen. Behalve de A(?) merk polaris zijn er geen sportieve 200+cc automaten.

En je zoon kan er indd prima op rijden! Access SP heeft ook "versnellingen" Die je hoog en laag kunt zeteten zodat je zoon bijv nooit zo hard kan (een ideetje?) En als je zelf rijdt op de hoge versnelling zetten en dan kun je er lekker mee rijden.

Zeg maar welke quad je gaat aanschaffen! En post ook foto's :honger:
YAMAHA BREEZE 125cc
jaapveenhof
Quadfanaat
Quadfanaat

de eton viper[rijdt op de weg erg slecht als je over een putdeksel rijdt lig je er bijna af levensgevaarlijk.
bij promax andere voorveren gehaald is wel iets beter maar nog slecht.komt denk ik door de enkele draagarmen.ook in het zand is het k.t . ik zal je laten weten wat ik ga kopen.maar morgen weer lekker crossenote="Koen Berendsen"]Kan best eens kloppen.

Die phoenix rijdt op de weg wel erg lekker hoor! Maar op het onverharde terein zijn ze lastiger.

die e-ton vipers zijn ook leuke apperaten hoor! gewoon access tbg e-ton of andere B merken maar eens raadvragen. Behalve de A(?) merk polaris zijn er geen sportieve 200+cc automaten.

En je zoon kan er indd prima op rijden! Access SP heeft ook "versnellingen" Die je hoog en laag kunt zeteten zodat je zoon bijv nooit zo hard kan (een ideetje?) En als je zelf rijdt op de hoge versnelling zetten en dan kun je er lekker mee rijden.

Zeg maar welke quad je gaat aanschaffen! En post ook foto's :honger:[/quote]
Koen Berendsen schreef:Kan best eens kloppen.

Koen Berendsen schreef:Kan best eens kloppen.

jaapveenhof
Quadfanaat
Quadfanaat

hoi paul.
met veel intresse je verhaal gelezen.denk je dat polaris een goede naam heeft. zo zie je maar weer.
bedankt voor je reacktie. jaap
Boncari schreef:
Jasper
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jasper »

jaapveenhof schreef:hoi paul.
met veel intresse je verhaal gelezen.denk je dat polaris een goede naam heeft. zo zie je maar weer.
bedankt voor je reacktie. jaap
Boncari schreef:
Ik heb zelf een phoenix van 2008, het nieuwe type dus. Deze zijn toch echt wel een stuk beter dan de oude types. Na wat afstel werk (dynojet/k&N/uitlaat) loopt het ding toch 80. Het cardan achter is erg onderhouds vriendelijk, en de rest is ook redelijk van kwaliteit.
In nederland is de garantie op Polaris juist zeer goed geregeld volgens de dealers, dus bovenstaand verhaal komt vreemd over :?
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Waarom is die nagenoeg failliet gegaan?? Vanwege de slechte quads??[/quote][/quote]

Ik heb zelf een phoenix van 2008, het nieuwe type dus. Deze zijn toch echt wel een stuk beter dan de oude types. Na wat afstel werk (dynojet/k&N/uitlaat) loopt het ding toch 80. Het cardan achter is erg onderhouds vriendelijk, en de rest is ook redelijk van kwaliteit.
In nederland is de garantie op Polaris juist zeer goed geregeld volgens de dealers, dus bovenstaand verhaal komt vreemd over :?[/quote]

Allereerst fijn om te horen dat de 08 phoenix stuk beter is! En ik had ook wel van Polaris verwacht dat ze die gingen verbeteren.

Over de garantie. het is niet 1 quad maar 10 quads! En het is voor Polaris heel duur om 30.000 euro te vergoeden. (en de eigenaar zal nog wel wat extra's willen wegens de schade omdat er geen klanten op de quad konden waardoor ze inkomsten misliepen en al die reperatie kosten)

Maar dit vind ik wel erg jammer van dit forum. Je hebt een leuke quad gekocht je bent er trots op! (ook al is het een bashan) en je komt op dit forum omdat je blij bent met je quad en andere quadbezitters wilt ontmoeten en je leest dat je type quad afgekraakt wordt.

Maar de polaris heeft ook pluspunten hoor! ze zijn erg mooi (zeker paar jaar geleden was de phoenix de enigste sportieve automaat zijn er nu heel veel bijgekomen maar die kwamen pas later!) en de phoenix reed heerlijk op de weg! (de e-ton breeze en zelfs de KFX slakkeren heel erg op de weg)

Toch was ik niet tevreden met de phoenix maar uiteijdelijk toch heel veel uurtjes plezier mee beleefd!
YAMAHA BREEZE 125cc
Jasper
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door Jasper »

Koen Berendsen schreef: Maar dit vind ik wel erg jammer van dit forum. Je hebt een leuke quad gekocht je bent er trots op! (ook al is het een bashan) en je komt op dit forum omdat je blij bent met je quad en andere quadbezitters wilt ontmoeten en je leest dat je type quad afgekraakt wordt.
Dat is algemeen bekend bij elk forum, iedereen kan zijn mening geven. Dat telt dus ook niet mee in mijn redenering.
Het nieuwe model phoenix is op dit moment een quad die zich goed kan meten met zijn concurenten. Het oude model was echter wat "twijfelachtig" :roll:
jaapveenhof
Quadfanaat
Quadfanaat

hoi hio
de prijs van de can am 250 is heel leuk.ik heb even op de site gekeken. maar het is chinees merk zijn slechte ervaringen mee
volgens mijn dealer het wordt dus de eton 300cc kost wel 600 euro meer maar geen gezeur.maar hij was er inderdaad wel als automaat bedankt voor je reactie g.r.jaap
PeRReWePS schreef:Jaap,

ik zat toevallig op de site van een sponsor (Zie banner hierboven) Brabant Quads.
Hier op staat de Can-Am DS 250 als automaat!!!! (Vraag anders bij hun na)

De prijs is zeker gunstig/scherp te noemen. Slechts 3850 euro incl btw!! en dit is reeds het 2009 model.

Ik dacht dat hij net zo groot is als de Vector en de Quadlander.
Ga anders bij hen of anders delaers langs voor een proefrit.
PeRReWePS
Quadrider
Quadrider

Bericht door PeRReWePS »

Is Can-am een Chinees?? :lol:
De enigste Can-Am welke uit Taiwan komt is toevallig de 250... gemaakt door Sym (Sym maakt ook o.a. E-Ton)

Een Can-Am kost 4495 euro met Nl kenteken en de E-TON 5450 euro met kenteken (voor zover ik weet)

Can-Am geeft overigens wel 2 jaar volledige garantie...
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Deze Can-am (http://www.brp.com/nl-BE/Products/CanAm/Showroom/) is zeker geen chinees merk. Het is een erg goed Amerikaans merk, een supermerk!

Als ik moest kiezen voor de kwaliteit van can-am of eton dan koos ik zeker voor can-am!!

Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Boncari schreef:Deze Can-am (http://www.brp.com/nl-BE/Products/CanAm/Showroom/) is zeker geen chinees merk. Het is een erg goed Amerikaans merk, een supermerk!

Als ik moest kiezen voor de kwaliteit van can-am of eton dan koos ik zeker voor can-am!!
Volgens mij is Bombardier Can-am toch van Canada hoor?... :o
2takt
Plaats reactie