polaris phoenix
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 03 jul, 2008 19:13
polaris phoenix
hallo quad liefhebbers.
ben van plan een polaris phoenix te kopen een 200cc kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit is.
ik rij nu met een eton viper 150cc . ze zeggen dat er aardig wat kracht in zit.
m.v.g.jaap
ben van plan een polaris phoenix te kopen een 200cc kan iemand mij vertellen hoe de kwaliteit is.
ik rij nu met een eton viper 150cc . ze zeggen dat er aardig wat kracht in zit.
m.v.g.jaap
Re: polaris phoenix
Jaap,
de E-Ton is sneller dan de phoenix!
de E-Ton is sneller dan de phoenix!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: polaris phoenix
Welkom op het forum!
Een vriend van mij heeft een polaris phoenix, de quad heeft een topsnelheid van maar 60 km/h , de quad klinkt erg raar op de topsnelheid (pruttelen, zeker geen zuiver geluid) als je er mee springt komen er klappen onder vandaan, de kickstart werkt niet en er is misschien nog wel meer. Hij heeft nog bijna nooit problemen met de quad gehad na 3 jaar, dus dat is wel een groot pluspunt.l
Ik reed met mijn bruin 250 de phoenix er helemaal uit, ik was veel sneller.
Ik heb ooit eens een review gelezen (volgens mij op atvscene, maar ik kan m niet meer vinden) waarin stond dat ze niet snapten dat polaris de naam op deze quad durfde te zetten, normaal is het goede kwaliteit maar dit is heel erg slecht.
Ondanks dit alles vind ik het een leuke quad om mee te rijden, helaas is deze nogal traag. Ook is er veel onderstuur (of overstuur???), als ik wegreed en ik stuurde dan ging de quad nog gewoon rechtdoor.
Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel
Een vriend van mij heeft een polaris phoenix, de quad heeft een topsnelheid van maar 60 km/h , de quad klinkt erg raar op de topsnelheid (pruttelen, zeker geen zuiver geluid) als je er mee springt komen er klappen onder vandaan, de kickstart werkt niet en er is misschien nog wel meer. Hij heeft nog bijna nooit problemen met de quad gehad na 3 jaar, dus dat is wel een groot pluspunt.l
Ik reed met mijn bruin 250 de phoenix er helemaal uit, ik was veel sneller.
Ik heb ooit eens een review gelezen (volgens mij op atvscene, maar ik kan m niet meer vinden) waarin stond dat ze niet snapten dat polaris de naam op deze quad durfde te zetten, normaal is het goede kwaliteit maar dit is heel erg slecht.
Ondanks dit alles vind ik het een leuke quad om mee te rijden, helaas is deze nogal traag. Ook is er veel onderstuur (of overstuur???), als ik wegreed en ik stuurde dan ging de quad nog gewoon rechtdoor.
Als er nog meer vragen zijn dan hoor ik het wel
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 03 jul, 2008 19:13
Re: polaris phoenix
bedankt voor de reacties. de phoenix wordt het niet met name door de laage snelheid.
kom net van de quadwinkel en denkt dat het een eton vector wordt 300cc. automaat en niet te groot.
anders past hij niet in mijn schuur. hopelijk is dit een goeie keus.
gr jaap
kom net van de quadwinkel en denkt dat het een eton vector wordt 300cc. automaat en niet te groot.
anders past hij niet in mijn schuur. hopelijk is dit een goeie keus.
gr jaap
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
Re: polaris phoenix
Prima keus!jaapveenhof schreef:bedankt voor de reacties. de phoenix wordt het niet met name door de laage snelheid.
kom net van de quadwinkel en denkt dat het een eton vector wordt 300cc. automaat en niet te groot.
anders past hij niet in mijn schuur. hopelijk is dit een goeie keus.
gr jaap
Was echt even bang dat u van een e-ton 150 na een phoenix ging want dat is een teruggang!
De vactor is een prima quad!
Zodra u hem binnen heeft moet u foto's postenzijn we hier dol op (ik in iedergeval wel(H))
YAMAHA BREEZE 125cc
Re: polaris phoenix
Betere keuze!!jaapveenhof schreef:bedankt voor de reacties. de phoenix wordt het niet met name door de laage snelheid.
kom net van de quadwinkel en denkt dat het een eton vector wordt 300cc. automaat en niet te groot.
anders past hij niet in mijn schuur. hopelijk is dit een goeie keus.
gr jaap
Houd wel in je achterhoofd dat eton een B-merk is....
Als je geld hebt voor een phoenix, dan had ik een andere quad gekocht....
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Re: polaris phoenix
Jaap,
een Can-Am DS250 is goedkoper dan een Vector 250/300. Misschien ook een leuk alternatief.
Of anders de Sym quadlander 300. Deze heeft cardan ipv ketting met lage gearing!
een Can-Am DS250 is goedkoper dan een Vector 250/300. Misschien ook een leuk alternatief.
Of anders de Sym quadlander 300. Deze heeft cardan ipv ketting met lage gearing!
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
Re: polaris phoenix
Trouwens de sym quadlander, gaan die truowens wel net zo hard als de gewone 300 met ketting?
Want juist de cardanas was het grote probleem van de phoenix. Is best een lekker geluidje hoor als je op volle snelheid rijdt. Maar is ook weggegooide benzine (kan ik zeggen met de kawasaki 700 )
Ik geen tegenstander van de e-ton! Maar persoonlijk zou ik ook voor de DS 250 kiezen. Maarja e-ton is een prima merk genoeg ervaring mee!
Want juist de cardanas was het grote probleem van de phoenix. Is best een lekker geluidje hoor als je op volle snelheid rijdt. Maar is ook weggegooide benzine (kan ik zeggen met de kawasaki 700 )
Ik geen tegenstander van de e-ton! Maar persoonlijk zou ik ook voor de DS 250 kiezen. Maarja e-ton is een prima merk genoeg ervaring mee!
YAMAHA BREEZE 125cc
-
- Quadfanaat
- Berichten: 63
- Lid geworden op: do 03 jul, 2008 19:13
Re: polaris phoenix
bedankt voor je reactie
net voor de can am gebeld is er niet in automaat weet ook niet hoe breed hij is. dit i.v.b. met schuur.
de sym is ook mooi maar te groot. een adly 320 sport ook een vet ding en automaat de breedte weet ik niet.
tussen de eton en de adly zal het wel gaan. 3 januari 2009 wil ik hem hebben. als ik hem nu koop is hij van 2008 kan beter 7 weken wachten dan is het 2009. maar je heb gelijkt de cardan aandrijving lijkt me heerlijk. scheelt een koop werk
g.r. jaapRReWePS"]Jaap,
een Can-Am DS250 is goedkoper dan een Vector 250/300. Misschien ook een leuk alternatief.
Of anders de Sym quadlander 300. Deze heeft cardan ipv ketting met lage gearing! [/quote]
net voor de can am gebeld is er niet in automaat weet ook niet hoe breed hij is. dit i.v.b. met schuur.
de sym is ook mooi maar te groot. een adly 320 sport ook een vet ding en automaat de breedte weet ik niet.
tussen de eton en de adly zal het wel gaan. 3 januari 2009 wil ik hem hebben. als ik hem nu koop is hij van 2008 kan beter 7 weken wachten dan is het 2009. maar je heb gelijkt de cardan aandrijving lijkt me heerlijk. scheelt een koop werk
g.r. jaapRReWePS"]Jaap,
een Can-Am DS250 is goedkoper dan een Vector 250/300. Misschien ook een leuk alternatief.
Of anders de Sym quadlander 300. Deze heeft cardan ipv ketting met lage gearing! [/quote]
Re: polaris phoenix
Jaap,
ik zat toevallig op de site van een sponsor (Zie banner hierboven) Brabant Quads.
Hier op staat de Can-Am DS 250 als automaat!!!! (Vraag anders bij hun na)
De prijs is zeker gunstig/scherp te noemen. Slechts 3850 euro incl btw!! en dit is reeds het 2009 model.
Ik dacht dat hij net zo groot is als de Vector en de Quadlander.
Ga anders bij hen of anders delaers langs voor een proefrit.
ik zat toevallig op de site van een sponsor (Zie banner hierboven) Brabant Quads.
Hier op staat de Can-Am DS 250 als automaat!!!! (Vraag anders bij hun na)
De prijs is zeker gunstig/scherp te noemen. Slechts 3850 euro incl btw!! en dit is reeds het 2009 model.
Ik dacht dat hij net zo groot is als de Vector en de Quadlander.
Ga anders bij hen of anders delaers langs voor een proefrit.
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
Re: polaris phoenix
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: polaris phoenix
Ik vind het wel grappig om te zien hoe de "grote merken" gewoon een Taiwanese quad gebruiken en hun eigen naam erop plakken.
De Polaris Phoenix wordt in Taiwan gebouwd. De motor en veel andere onderdelen zijn van E-ton/Aeon. Het schijnt er zelfs op te staan.
Kijk ik nu naar de CanAm DS 250. Dan is de motor in ieder geval identiek aan een Sym Quadlander. Niks mis mee op zich. Deze motor zit ook onder mijn TGB Blade. Het is een superbetrouwbare en relatief krachtige motor. Het zou mij niet verbazen dat er veel meer onderdelen van bijvoorbeeld SYM gebruikt worden.
Vaak zijn deze quads vanwege hun naam behoorlijk duurder dan bijvoorbeeld een Sym, Aeon, E-ton of Goes. Ik zou niet weten waarom deze quads dan zoveel beter zullen zijn dan die andere "B-merken" die hier altijd afgekraakt worden. Je betaalt dus in feite alleen de naam.
Sym is een super-betrouwbare quad overigens, dus daar is niks mee hoor.
Een Sym Quadlander is overigens niet zo'n grote quad hoor. Deze past vast ook wel in jouw schuur. Ik heb juist voor een TGB gekozen omdat deze veel groter is. Bij Pkshop in Drachten staat nog een Quadlander op voorraad. Een 250cc uitvoering nog. Met ketting dus. Misschien dat je hier nog geschikt zaken kunt doen? http://www.pkshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf een Sym Trackrunner gehad. Dat was een super quad. Lekker snel ook Liep 80 km per uur. Ondanks dat het eigenlijk maar een 180cc motor was.
Overigens wordt de automaat van de Rotax 800 cc motor onder de Can Am Outlander bij TGB in Taiwan ontwikkeld. Dat staat op de site van TGB. http://www.tgb.com.tw" onclick="window.open(this.href);return false;
De Polaris Phoenix wordt in Taiwan gebouwd. De motor en veel andere onderdelen zijn van E-ton/Aeon. Het schijnt er zelfs op te staan.
Kijk ik nu naar de CanAm DS 250. Dan is de motor in ieder geval identiek aan een Sym Quadlander. Niks mis mee op zich. Deze motor zit ook onder mijn TGB Blade. Het is een superbetrouwbare en relatief krachtige motor. Het zou mij niet verbazen dat er veel meer onderdelen van bijvoorbeeld SYM gebruikt worden.
Vaak zijn deze quads vanwege hun naam behoorlijk duurder dan bijvoorbeeld een Sym, Aeon, E-ton of Goes. Ik zou niet weten waarom deze quads dan zoveel beter zullen zijn dan die andere "B-merken" die hier altijd afgekraakt worden. Je betaalt dus in feite alleen de naam.
Sym is een super-betrouwbare quad overigens, dus daar is niks mee hoor.
Een Sym Quadlander is overigens niet zo'n grote quad hoor. Deze past vast ook wel in jouw schuur. Ik heb juist voor een TGB gekozen omdat deze veel groter is. Bij Pkshop in Drachten staat nog een Quadlander op voorraad. Een 250cc uitvoering nog. Met ketting dus. Misschien dat je hier nog geschikt zaken kunt doen? http://www.pkshop.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Ik heb zelf een Sym Trackrunner gehad. Dat was een super quad. Lekker snel ook Liep 80 km per uur. Ondanks dat het eigenlijk maar een 180cc motor was.
Overigens wordt de automaat van de Rotax 800 cc motor onder de Can Am Outlander bij TGB in Taiwan ontwikkeld. Dat staat op de site van TGB. http://www.tgb.com.tw" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: polaris phoenix
Hoi Paul,
het blok kan vaak aan de buitenkant wel hetzelfde zijn echter is de binnenkant dit absoluut niet!!!!
Voorbeeld:
AGM Scooters
SYM Scooters
Peugeot Scooters
Allen 4 takt, allen hetzelfsde SYM Blok.
Echter AGM heeft bezuinigd op alles (bv mindere kwaliteit lagers, lichtere kleppen etc.) (Dealer heeft VEEL afstelwerk)
Sym heeft een prijs/technisch blok waarbij alles wel redelijk tot goed is alleen heeft de dealer nog wel wat afstel werkzaamheden.
Peugeot gebruikt andere kleppen, distributieketting lagers met soms wel tot 4 kogels extra! etc. voor de dealer reeds rijklaar afgeleverd af fabriek.
Buiten dat speelt de garantie ook een rol.. AGM is gewoon slecht, sym is goed en peugeot is net ietsjes beter (Heb je ook minder nodig)
De prijs is bij alleen ook steeds een stapje meer.
Dus er zit wel degelijk een kwaliteitsverschil in ookal worden ze door bv SYM of Aeon geassembleerd.
TGB:
Tgb is bekend om hun CVT's (Koppelingen en vario's) Deze zitten in alle grote A-Merken. echter gemaakt naar de individuele wensen van de klant (Rotax, polaris etc.)
het blok kan vaak aan de buitenkant wel hetzelfde zijn echter is de binnenkant dit absoluut niet!!!!
Voorbeeld:
AGM Scooters
SYM Scooters
Peugeot Scooters
Allen 4 takt, allen hetzelfsde SYM Blok.
Echter AGM heeft bezuinigd op alles (bv mindere kwaliteit lagers, lichtere kleppen etc.) (Dealer heeft VEEL afstelwerk)
Sym heeft een prijs/technisch blok waarbij alles wel redelijk tot goed is alleen heeft de dealer nog wel wat afstel werkzaamheden.
Peugeot gebruikt andere kleppen, distributieketting lagers met soms wel tot 4 kogels extra! etc. voor de dealer reeds rijklaar afgeleverd af fabriek.
Buiten dat speelt de garantie ook een rol.. AGM is gewoon slecht, sym is goed en peugeot is net ietsjes beter (Heb je ook minder nodig)
De prijs is bij alleen ook steeds een stapje meer.
Dus er zit wel degelijk een kwaliteitsverschil in ookal worden ze door bv SYM of Aeon geassembleerd.
TGB:
Tgb is bekend om hun CVT's (Koppelingen en vario's) Deze zitten in alle grote A-Merken. echter gemaakt naar de individuele wensen van de klant (Rotax, polaris etc.)
Vermogen is hoe hard je de muur raakt, koppel is hoe ver je de muur meeneemt!
- Paul Snip
- Quad Master
- Berichten: 1505
- Lid geworden op: di 15 mei, 2007 13:10
- Locatie: Een
- Contacteer:
Re: polaris phoenix
Tuurlijk, alle waar is naar zijn geld...
Maar om de zogenaamde A-merken zo op te hemelen en de B-merken de grond in te trappen, dat vindt ik niet juist!
Een fabrikant bouwt inderdaad naar de eisen van de klant (in dit geval de andere quad-bouwer). Ik kan me niet voorstellen dat Sym hun eigen motoren bijvoorbeeld slechter bouwt dan die voor Can-Am. Dan zou je je eigen merk immers ten gronde richten.
Ik heb het ervaren met een Masai quad. Een A450. Deze motor is gelijk aan een Predator blok. Op de kleinere cilinder na. Ik heb hier veel problemen mee gehad. Onder andere ingeslagen kleppen na 5000 km. Als je dan op het Amerikaanse Polaris forum kijkt, kom je dezelfde problemen tegen. Alleen wordt het hier wat verdoezeld. En waarschijnlijk beter opgelost door de Dealer en Importeur. Voor Masai en Dinli is er geen importeur meer in Nederland. Dus dan wordt het al snel een probleem. Men wil de "B-merken" ook graag een slechte naam bezorgen. Al was het alleen maar om de, eigenlijk veel te dure, A-merken te kunnen blijven verkopen.
Kijk bijvoorbeeld naar Kymco. Een Taiwanees merk. Maar ze bouwen super goeie quads. En TGB is ook aardig op weg om een kwalitatief goed merk te worden. Van Sym heb ik tot nu toe ook nog niet echt negatieve reacties gehoord. De reden om niet voor Sym te kiezen was voor mij het feit dat het vrij kleine quads zijn. De quadraider uitgezonderd. Maar die is weer veel duurder. En (nog) niet leverbaar in Nederland.
Ik ken toevallig een quad-verhuur bedrijf die nagenoeg failliet is gegaan door de aanschaf van 10 Polaris Phoenixen. Zodoende kom ik aan die wijsheid. Ik heb ze daar bekeken. Ze staan nog steeds in opslag. De juridische strijd met Polaris duurt nog voort.
Maar om de zogenaamde A-merken zo op te hemelen en de B-merken de grond in te trappen, dat vindt ik niet juist!
Een fabrikant bouwt inderdaad naar de eisen van de klant (in dit geval de andere quad-bouwer). Ik kan me niet voorstellen dat Sym hun eigen motoren bijvoorbeeld slechter bouwt dan die voor Can-Am. Dan zou je je eigen merk immers ten gronde richten.
Ik heb het ervaren met een Masai quad. Een A450. Deze motor is gelijk aan een Predator blok. Op de kleinere cilinder na. Ik heb hier veel problemen mee gehad. Onder andere ingeslagen kleppen na 5000 km. Als je dan op het Amerikaanse Polaris forum kijkt, kom je dezelfde problemen tegen. Alleen wordt het hier wat verdoezeld. En waarschijnlijk beter opgelost door de Dealer en Importeur. Voor Masai en Dinli is er geen importeur meer in Nederland. Dus dan wordt het al snel een probleem. Men wil de "B-merken" ook graag een slechte naam bezorgen. Al was het alleen maar om de, eigenlijk veel te dure, A-merken te kunnen blijven verkopen.
Kijk bijvoorbeeld naar Kymco. Een Taiwanees merk. Maar ze bouwen super goeie quads. En TGB is ook aardig op weg om een kwalitatief goed merk te worden. Van Sym heb ik tot nu toe ook nog niet echt negatieve reacties gehoord. De reden om niet voor Sym te kiezen was voor mij het feit dat het vrij kleine quads zijn. De quadraider uitgezonderd. Maar die is weer veel duurder. En (nog) niet leverbaar in Nederland.
Ik ken toevallig een quad-verhuur bedrijf die nagenoeg failliet is gegaan door de aanschaf van 10 Polaris Phoenixen. Zodoende kom ik aan die wijsheid. Ik heb ze daar bekeken. Ze staan nog steeds in opslag. De juridische strijd met Polaris duurt nog voort.
-
- Quadrunner
- Berichten: 685
- Lid geworden op: wo 30 aug, 2006 11:57
- Locatie: Achterhoekse Halle
Re: polaris phoenix
Check de Access SP ook even zowel 250 als 300cc (waarom nou maar 50cc meer? Leverd dat e cht meer vermogen op. Kunnen ze niet beter 250 en 450 maken?)
Maarja is wel erg groot dus past wellicht niet in uw schuur.
Over de motorblokken. Vinden jullie ook niet dat alle B-merken 150 250 300 cc hebben en de A merken toch wel 250 schakel(cross of ulitry automaat) 350 450 en 700 cc hebben!
Dus eigenlijk zijn het toch totaal verschillende motoren. Raptor 250 350 enz zijn schakel terwijl de access sym tbg enz automaat zijn.
Moet het een automaat zijn? Vergeet trouwens niet dat het wel even kan duren voordat je een quad binnen hebt. (mits die op voorraad zijn) En de B-merken nogal laat met hun nieuwe 09 moddelen komen.
Maar ik zou ook wchten! Helpt zeker bij de verkoop als je bj 09 kunt zeggen ipv 08 (maarja ze bouwen de 09 modddelen nu al)
veel succes met het zoeken!
Maarja is wel erg groot dus past wellicht niet in uw schuur.
Over de motorblokken. Vinden jullie ook niet dat alle B-merken 150 250 300 cc hebben en de A merken toch wel 250 schakel(cross of ulitry automaat) 350 450 en 700 cc hebben!
Dus eigenlijk zijn het toch totaal verschillende motoren. Raptor 250 350 enz zijn schakel terwijl de access sym tbg enz automaat zijn.
Moet het een automaat zijn? Vergeet trouwens niet dat het wel even kan duren voordat je een quad binnen hebt. (mits die op voorraad zijn) En de B-merken nogal laat met hun nieuwe 09 moddelen komen.
Maar ik zou ook wchten! Helpt zeker bij de verkoop als je bj 09 kunt zeggen ipv 08 (maarja ze bouwen de 09 modddelen nu al)
veel succes met het zoeken!
YAMAHA BREEZE 125cc