verchromen of powdercoaten.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Re: verchromen of powdercoaten.

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op za 03 apr, 2010 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

Charger69 schreef:Michiel

Degelijk verchromen is altijd op een koperlaag. Dit is idd standaard bij de mensen die het betere werk leveren anders hebt he een slechte hechting.

altijd,.. ?

als je sier chroom wilt, gebruikt de moderne verchromer duplexnikkel als ondergrond, :roll:
de stappe die de chromer aan houd die ik ken zijn;

1-parelstralen
2-slijpen
3-borstelen
4-polijsten
5-dan vernikkelen
6-tot slot de chroom laag

en deze man doet restauratie werk van dure oldtimers.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op za 03 apr, 2010 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

Charger69 schreef:Klopt Izzy dat is de nieuewe methode en wordt ook wel galvanisch verchromen genoemd. Onze Duitse collega die bij een chromeer, polier, verguld ( laat ons zeggen veredelen ) firma werkt en het dagelijks doet en ook onderdelen aan Kevin's quad gedaan heeft zal het toch wel weten waarschijnlijk waarmee hij bezig is.

De NV Vleminckx in Hasselt doet het net op dezelfde manier, de oude manier dus en tot nu toe nog steeds de enigste en beste manier die tot op heden bestaat.

Ik laat er al de laatste 10 jaar dingen chromeren en heb nog nooit 1 of andere fout of dergelijke kunnen opmerken.

Hij is wel duur maar kwaliteit betaal je natuurlijk geld, dat is met alles zo. Goedkoop is dure koop want je betaald 2 x. 1 x voor de eerste keer en nog eens om je onderdelen deftig te laten doen.

Nu dat zijn mijn ondervindingen erin en niet iedereen hoeft deze stelling te volgen hé :wink:

jouw ondervindinge en stellinge maken vrij weinig uit, de 1 is inderdaad beter als de ander, daar kom je alleen achter door ervaringen.
waar het mij om gaat is dat jij iemand verbeterd, door te zegge dat alles eerst verkoperd word,
terwijl dit dus lang niet zo is, waardoor je iemand het verkeerde pad op stuurt.

verder zal je gerust veel mense kenne en genoeg geld uit geven aan mooi werk, maar daar gaat het nu niet om.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op za 03 apr, 2010 10:43, 1 keer totaal gewijzigd.
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

om even terug te komen op het onderwerp.

powder coating is een stuk goedkoper, en goed bestand tegen steenslag ed.
nadeel van coaten is, dat er een vrij dikkelaag op je onderdeel komt, wat dus maat verschil gaat opleveren, want je terug ziet in montage, vooral met pasvlakken van wielspacers moet je oppassen met coating

chroom is stuk duurder, steenslag is er sneller op terug tezien.
chromen gaat in mµ dat is dus dat zijn vrij dunne lagen, wat weinig maat verchil oplevert

maar een busje motip met wat behendigheid geeft ook mooi resulaat hoor.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ok bedankt allemaal. :)

Ik heb al een dremel gekocht. heb zogoed als alle dikke krassen en oneffenheden er uit. daarna zal ik ze polijsten en er een laklaag opspuiten.

Als dit niet goed blijft worden ze verchroomd voor een mooi bedrag.

Aangezien ik niet al te veel speling heb bij mijn verlagingsblokjes zal powdercoaten afvallen.

Dus allemaal bedankt.

En ik houd jullie op de hoogte in mijn tunings topic. :crosser:
Léon
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Léon »

succes ermee en laat ons mee genieten van wat je laat doen
****^*****YFZ-450-R-2009*****^*****
Plaats reactie