verchromen of powdercoaten.

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

verchromen of powdercoaten.

Bericht door Haagje »

ik heb hier nog mijn spoorverbreders ( achter ) en verlagingskit van voor nog liggen.

deze moet ik of helemaal polijsten ( nog vanaf begin schuren ) of verchromen/powdercoaten.

Ik ben al eens bij 1 verlagingsblokje begonnen met polijsten. Het kost me heel veel werk om de krassen eruit te halen die erin zitten. ( het gaat niet zo gemakkelijk als bij alu )ze zijn van staal/ijzer.

ik heb er eens over na gedacht om ze te verchromen. dit zou voor de voorste blokjes ong 30- 60 euro zijn.
Maar nu ben ik bang wanneer ik ze zal gaan plaatsen dat mij het chroom eraf springt. Vooral nu ik mijn gespoten verbredings set eraf heb gehaald. Overal waar deze vast hebben gezeten is de verf er af.

Nu is mijn vraag gebeurd dit ook met verchroomde onderdelen??

En gepowdercoate onderdelen dan? hebben die daar geen last van??
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Re: verchromen of powdercoaten.

Bericht door Tiesko »

poadercoat is in ieder geval een stuk sterker dan chroom of gewone lak gespoten..

Nu weet ik het niet meer zeker, maar ik geloof dat bij poadercoaten je zelfs bij een deukje nog de coat ziet...maar dit kan ik neit garanderen.. :wink:

Groeten! :D
2takt
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

word 'meestal' eerst ge zandstraalt,voor beiden.. dus er zullen nog vrij weinig oneffenheden overblijven buiten de bestaande putjes deukjes. zowel bij powdercoatings als vercrhomen zul je waarschijnlek deukjes kunnen zien maar die zullen wel wat opgevuld worden en dus minder zichtbaar
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

bedankt voor de reacties

Maar het gaat me niet om de deukjes enz. dat interesseert me niks.

Het gaat erom of het kras vast is zeg maar. want er ontstaat toch wel wat kracht en vrijving op de spoorverbreders en verlagings blokjes.
z400_racer
Quadracer
Quadracer

Bericht door z400_racer »

je weet ook wel dat je op croom het kleinste krasje ziet hé, daarentegen denk ik dat powdercaoting wel beter bestand is tegen krasjes en dergelijke je zult het ook wel zien maar niet van het eerste krasje
LTZ-400 #26
4 wheels 4 more fun!
garage_vehicle.php?mode=view_vehicle&VID=514" onclick="window.open(this.href);return false;
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

ik zal het even anders uitleggen ( vorige mijn fout)

De verlagingsblokjes komen vast te zitten bij de A-armen. nu heb ik daar nog wel speling genoeg. dus daar maak ik me niet druk om.

Maar waar de veren komen moet ik ze er een beetje tussen duwen. nu ben ik bang dat er dan chrome van afspringt.
en bij de spoorvebreders ben ik bang dat oneffenheden zich in het chrome duwen, of het chrome verbrijzelt als ik mijn wielen wil vast maken en dan rijden.

Dit bedoelde ik eigenlijk :D

gaat mij dan het chrome ''kapot'' ( om het zo maar te zeggen )
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

chrome is redelijk hard, maar als je het echt zeker wil weten, gewoon aan de verchromer vragen.
en voor je veren te monteren genoeg vet aandoen dan schuiven ze er beter in.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op za 03 apr, 2010 10:41, 1 keer totaal gewijzigd.
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

is dit een standaard procedure dat ze dit op een koper grondlaag doen??

Want het is zonde als ik het laat verchrome en er komen dan diepe krassen in ofzo door het monteren en omdat de spoorverbreders dan tussen de velgen en as zitten. dit zou zonden zijn.
Charger69
Quad Expert
Quad Expert

Bericht door Charger69 »

.
Laatst gewijzigd door Charger69 op za 03 apr, 2010 10:42, 1 keer totaal gewijzigd.
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

Charger69 schreef:
Tiesko schreef:poadercoat is in ieder geval een stuk sterker dan chroom of gewone lak gespoten..

Nu weet ik het niet meer zeker, maar ik geloof dat bij poadercoaten je zelfs bij een deukje nog de coat ziet...maar dit kan ik neit garanderen.. :wink:

Groeten! :D

Ik vraag me toch af waar ge uw info vandaan haalt. Als ge een steen tegen uw pedercoating krijgt zijt ge een stuk lak kwijt. Bij echte chroom ( chroom op een onderlaag van koper dus ) kan dit niet. Kijk maar eens naar de oude auto's daar ziet ge geen steenslag schade aan de bumpers of zo. Enkel door de lange jaren heen lichtjes gezandstraald maar meer niet.

Ik zou mijn info toch maar eens herzien hoor.
"Nu weet ik het niet meer zeker" !! Ik geef het aan dat ik het niet meer zeker weet he :wink:

Maar ik geloof dat ik dat een keer op tv heb gezien...maarja als het niet klopt, dan klopt het niet! excuses dan voor de slechte info... :crosser:
2takt
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Charger69 schreef:Michiel

Degelijk verchromen is altijd op een koperlaag. Dit is idd standaard bij de mensen die het betere werk leveren anders hebt he een slechte hechting.
Oke bedankt guido. heb al met bedrijf in maastricht contact op genomen. Deze doen daar inderdaad ook nog een koper laag overheen.

Heb ze ook nog gevraagt of het chrome zal beschadigen wat tussen het wiel en de as komt.

( als het beperkt blijft maakt het niet zoveel uit. zolang je het dan amar niet ziet. )
Tiesko
Quadrider
Quadrider

Bericht door Tiesko »

hey quad-racerrr,

Ga je bij die verchromer in de Beatrixhaven? want ik heb gehoord dat Euro metal Coat in Lanaken goedkoper is... :wink:

Groeten!
2takt
Haagje
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Haagje »

Blasty
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Blasty »