ZWAAR QUADONGEVAL

Al wat niet in de andere forums thuishoort, maar toch omtrent sport quads gaat...
D4rk Pr1nc3
Quadfanaat
Quadfanaat

Re: ZWAAR QUADONGEVAL

Bericht door D4rk Pr1nc3 »

Hoi Iedereen

Wel Koen ik ben het helemaal eens met u maar het rijbewijs van een moto is pas van 21 hé.
EN er zijn veel ervaren jongeren die nu wanneer ze een B rijbewijs halen op de baan kunnen met de quad.
Maar wanneer je een apart Quad rijbewijs zou invoeren zou het ook kunnen dat vele politici zeggen "laten we dat rijbewijs dan ook maar op 21 jaar zetten". Want er zijn er genoeg die zeggen "De jeugd van tegenwoordig is onverantwoordelijk en dus niet instaat om met zo iets vanaf 18 op de baan te rijden.". Maar Voor de rest ben ik het natuurlijk volledig eens met u.

Greetz

D4rk Pr1nc3

P.S.: ik behoor momenteel ook nog tot de minderjarigen :oops: maar heb wel al men voorlopig rijbewijs. 8)
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

gewoon geen rijbewijs, (welja een B zoals het nu het geval is vind ik het beste,) er zijn geen specifieke regels voor quads, en het is beter zo, dan dat ze allerlei regels voor quads gaan invoeren.
dieseltank
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door dieseltank »

daar ben ik mee eens zo is het goed......met de regels
Yamaha Blaster & Yamaha Blaster {gestolen}
chinese loncin {onding!, verkocht}
Yamaha Blaster {verkocht}
Yamaha Blaster { opgeknapt,verkocht}
Adly rs50 { gehobby't, geleerd en nooit een bromquad meer, verkocht}
Yamaha Blaster { the beast! lovely verkocht}

somthing comming soon...:roll:
QUADLOOS :shock: ( op 't moment)
kees
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door kees »

killroy1488 schreef:oen ik begon met rijden zo veel jaren geleden :p
Kende de meeste mensen het woord quad zelfs niet hahaha en nu :p kenne ze het allemaal
Ja hier hetzelfde, bij zit het er ook al ongeveer 13 jaar in. Alleen is er vanmorgen een einde aangekomen. Ze hebben mijn rappy vannacht gejat!
Yamaha BRRRRRaptor 700 2009 SE.
http://www.yamaha-motor.nl" onclick="window.open(this.href);return false;
Thomaz
Quadrider
Quadrider

Bericht door Thomaz »

@ Kees: Verdomme man, dat is erg ! Stond hij op stal in de garage, slot ? Hoe is hij gestolen ? Zet het ook bij Stolenquads ! Ik hoop voor u dat ge hem vindt. Zet hem zoveel mogelijk online met alle kenmerken op.

@ Dark prince. Ik weet nie of ge van België zijt, maar hier geldt het zo. Dat gij vanaf 18 jaar al met de moto moogt rijden. Dit is dan - 25 KW op papier. Ge zijt verplicht 6 uur les te volgen met een rijschool. Daarna hebt ge uw voorlopig. Ik had 8 uur genomen en dadelijk men rijbewijs afgelegd. Dit hield in dat ik met motoren mocht rijden tot 25 kw (op papier). Als ik 21 word dan wordt mijn rijbewijs ook automatisch aangepast op + 25 kw.

Groeten Thomaz
killroy1488
Quadrider
Quadrider

Bericht door killroy1488 »

kees schreef:
killroy1488 schreef:oen ik begon met rijden zo veel jaren geleden :p
Kende de meeste mensen het woord quad zelfs niet hahaha en nu :p kenne ze het allemaal
Ja hier hetzelfde, bij zit het er ook al ongeveer 13 jaar in. Alleen is er vanmorgen een einde aangekomen. Ze hebben mijn rappy vannacht gejat!
ow :s hopelijk heb je hem terug he,
en weetj wie het gedaan geeft laat het dan weten zal gerust es MIJ daarin uitleven voor eens te praten met hun ^^
LeOke
Quadrider
Quadrider

Bericht door LeOke »

mijn persoonlijke mening is ook dat er iets moet komen van rijles/cursus ofzoiets en dan een vermelding op het rijbewijs dat je een quad mag besturen!

Hier in Oostkamp is er ook een ongeval gebeurd met een quad over een jaar of 2, kereltje van 19 had quad gekocht, had er een uurke of 2 mee gereden en direct met 2 erop, wat raad je, bam eraf, kop tegen boom en dood! Hij kon er waarschijnelijk maar half mee alleen rijden en ze zaten er al met 2 op! Ikzelf heb ook al wat rij-tijd achter de rug en als ik nu iemand achteraan zet verschiet ik nog altijd wat er gebeurd met de rijkwaliteit van men quad! Dan vind ik het erg dat die mensen gewoon een quad opstappen en rijden maar!
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Koen Berendsen »

Gewoon een soort BE rijbewijs.

Een cursusdag en je krijgt een vermelding dat je met de quad mag rijden.

ER MOET gewoon wat aan gebeuren. Ik vind die ongelukken erg. Maar ik vidn het zo vervelend dat het altijd ongelukken zijn die je kunt voorkomen. Je kunt er weinig aan doen als een auto je over het hoofd ziet en vol tegen je aanknalt. Maar je kunt er wel wwat aan doen om de quad in bedwang te houden.

En eigenlijk mag het ook meer kosten zodat er minder "toeristen" komen. van die mensen die voor 2 maanden een quad kopen en hem daarna in de schuur laten rotten. (dat gebeurd voornamelijk bij bashans omdat die zo goedkoop zijn en eigenlijk neit de moeite meer hebben om hem weer te verkopen, of ze geven die dingen goedkoop weg)

Enne gewoon vanaf 18! quadrijden is niet gevaarlijk. gewoon een verplichte cursus zodat je (nouja wij weten het al) weet wat je wel/niet kan met een quad. Al die ongelukken gaan ONS de kop kosten omdat politici die dingen gevaarlijk vinden, millieu freaks ze te vervuilend vinden, en de verzekering ze te duur begnt te vinden.

Als zn verplichte cursus komt en er komen daadwerkelijk minder ongelukken zul je zien dat de prijs voor het verzekeren van de quad ook omlaag gaat! En dan is die cursus dag zo vergoed.

Ik kan dat gweoon niet aanzien al die ongelukken. Altijd eigen fout! En zovaak ongelukken van beginners. Er zullen altijd ongelukken blijven (kan mij ook overkomen. Maar het word bij mij beperkt door rustig te rijden en ik weet wat kan/niet kan en de kawa is goed onderhouden)

@Kees, dat meen je toch niet dat je rappy is gestolen :x
Er gebeuren veel ongelukken. Maar er worden nog meer quads gestolen :verymad: Het is om te huilen. :chagarijn:
YAMAHA BREEZE 125cc
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

mijn mening blijft, gewoon erover zwijgen over specifieke regels/wetten/rijbewijs voor quad.
eens ze hier mee beginnen, kunnen ze nog een keuring voor quad invoeren ook, en dan begint het..... ("tuning" onderdelen)
pierre
Quadrider
Quadrider
Contacteer:

Bericht door pierre »

gewoon erover zwijgen, en alles zo laten zoals het nu is. Want als je dat doet gaan ze ook beginnen met controle van de quad enz..., en dan mag je het vergeten van iets te veranderen aan je quad (zelfs nog geen spoorverbreders steken, al loopt hij daardoor veel stabieler, of het verlagen, enz...)
Geen slapende honden wakker maken :x :x
http://www.demoddervossen.be" onclick="window.open(this.href);return false;
Boncari
Forum moderator
Forum moderator

Bericht door Boncari »

Mooie mening Koen! :applaus:

En het is idd beter om het zo te houden en pas te reageren als ze willen gaan veranderen!
Quadclub 'De Veluwse Zandhappers'

http://www.youtube.com/user/16467
https://picasaweb.google.com/eversteeg700
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Ja ik ga zowiezo gee brief sturen dat ze zn rijbewijs moeten invoeren:P

Maar die mensen die al die ongelukken maken, verpesten het voor ons.

Gelukkig kun je maaréén keer verongelukken (klinkt grof, maar bedoel er niets mee)
YAMAHA BREEZE 125cc
Randy Yamaha
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Randy Yamaha »

Koen Berendsen schreef:Gewoon een soort BE rijbewijs.

Een cursusdag en je krijgt een vermelding dat je met de quad mag rijden.

ER MOET gewoon wat aan gebeuren. Ik vind die ongelukken erg. Maar ik vidn het zo vervelend dat het altijd ongelukken zijn die je kunt voorkomen. Je kunt er weinig aan doen als een auto je over het hoofd ziet en vol tegen je aanknalt. Maar je kunt er wel wwat aan doen om de quad in bedwang te houden.
Jank niet zo dan moeten ze lekker binne gaan dammen , enigste wat er dan ken gebeure is van je kruk af vallen :bier:

En nederland is al koplooper van kut regels en geld klopperij
killroy1488
Quadrider
Quadrider

Bericht door killroy1488 »

Iedereen staat in voor zich zelf,
Met auto's is da toch ook ,
Hoeveel rijden er nie te rap of doen straat races?
Quads en moto's auto's scooters .... tgebeurn allemaal even veel ongelukken mee aje kijkt per 100 dusja
Koen Berendsen
Quadrunner
Quadrunner

Kan dat er evenveel ongelukken gebeuren.

Maar alle ongelukken met een quad zijn eigenschuld door de coureur. En het ergste is dat 60% onder de 20 is. Lang niet alle ongeljukken halen het nieuws. En vooral als het jonge mensen zijn, maar ik word gewoon droevig van al die ongelukken van mensen zonder ervaring.

Maargoed ik sluit me erbij aan dat NL koploper is van de kutregels en geldklopperij.

Maar er zitten er zeker wat tussen die door een goede rijdscholing nooit de dood in werden gejaagd. Maar eigen verantwoordelijkheid natuurijk!
YAMAHA BREEZE 125cc
Plaats reactie