2 takt / 4 takt

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Bakker
Quadrider
Quadrider
Berichten: 253
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:51
Locatie: Mijdrecht
Contacteer:

Bericht door Bakker »

ik ga toch voor de 4 takt, lekkere kracht onderin en ik vind dat de 2 takt ook onwijs veel herrie maakt, wel mooi maar af en toe een beetje TE !
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51

Bericht door bansheefreak »

4takt zuigt.het zijn allemaal grasmaaiers.2takt blijft het snelst en zal het snelst blijven. :twisted:
====>team DQT<====

trx450r
Banshee-Boy
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 867
Lid geworden op: wo 10 mar, 2004 12:01
Locatie: maaseik
Contacteer:

Bericht door Banshee-Boy »

ik leg mijn neer bij bansheefreak
koeke
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 162
Lid geworden op: wo 14 apr, 2004 20:54
Locatie: Daar waar mijn quad staat

Bericht door koeke »

4takt zuigt.het zijn allemaal grasmaaiers.2takt blijft het snelst en zal het snelst blijven.

In verhouding met de CC is het sneller de 2 takt. Maar hoe lang kunnen we deze nog inschrijven met de nieuwe uitlaatgas normen. 2 takt is een grote luchtvervuiler en da hebbe de groen ni graag
1,5 jaar warior gereden
1,5 jaar quadloos
nu RAPTOR 700, a dream come true
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Dan moeten ze er wat aan doen. Inspuiting, betere olie, enz....
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ralph schreef:Dan moeten ze er wat aan doen. Inspuiting, betere olie, enz....
Het enige goeie dat ze ermee kunnen doen is er 4takt van maken :twisted: :wink:
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
bansheefreak
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 576
Lid geworden op: zo 01 jun, 2003 10:51

Bericht door bansheefreak »

:roll:
====>team DQT<====

trx450r
Linhai
Easy Quadrider
Easy Quadrider
Berichten: 109
Lid geworden op: za 29 nov, 2003 18:17
Locatie: Geluwe
Contacteer:

Bericht door Linhai »

discussie ? :lol:
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

de groene zen HALVE!!! 2takt voor de agresievelingen en stressers onder ons, en viertakt voor de krachtpatsers en iets tammere mensen
greetz
Robbert
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 25
Lid geworden op: di 17 aug, 2004 19:16

Bericht door Robbert »

ik heb eerst viertakt gereden en rij nu 2 takt.. vind het wel lekker rijden, je bent veel bezig met je machine onder het rijden, t is net een crossmotor, en er zit een mooi geluid in vind ik
JAN15-10
Quadrider
Quadrider
Berichten: 303
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 21:47
Locatie: noord Brabant Nederland

Bericht door JAN15-10 »

4-Takt zijn levensgenieters (en ouwe lullen natuurlijk ) :wink:

2-takkers zijn altijd degene die door het rode stoplicht knallen. :cry:

Daar gaaaaaaaaaaan we weeeeeeeeeeeeeeeeeeeeer :!: :?

Jan 8)
Driving a YAMAHA KODIAK 4x4 autom.

Rijd Quad,of blijf bij je schat !
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

4 t
bram
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 7
Lid geworden op: do 26 aug, 2004 21:15
Locatie: kudelstaart

Bericht door bram »

Ik denk dat ik maar alvast ga sparen voor de 6 takt. :twisted:
sjarty
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 680
Lid geworden op: ma 31 mei, 2004 10:15
Locatie: sjakamake

Bericht door sjarty »

ikke eentje met een nucliare aandrijving ( ooit op de kop getikt was van de koersk) en kom dan nog maar eens af met jullie shees :twisted: :twisted: :twisted:
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Marcos
Toeschouwer
Toeschouwer
Berichten: 29
Lid geworden op: zo 18 jul, 2004 12:18
Locatie: Doetinchem

Bericht door Marcos »

leuke topic. :wink:

Ik heb veel telang 2 wielen gereden. Mijn hart heeft altijd bij 2-takt gelegen. Het is tegenwoordig een kunst om met 2-takt te rijden.
De 4-takt heeft enorm veel vermogen onderin. Toch verliest de 4-takt enorm veel vermogen op een 2-takt. Wanneer je de machine goed kan doorgronden en weet wanneer de toeren en pk-tjes tot hun recht komen dan blijf ik er persoonlijk bij dat 2-takt altijd beter is kwa rij-prestatie.

De enige reden waarom 2-takt uit de racerij is gehaald is puur en alleen omdat de 4-takt meer mileu gericht is. Een 2-takt heeft gewoonweg 2x zoveel vermogen als een 4-takt maar verontreinigd het mileu veel meer.
Ik heb beide gereden maar mijn hart ligt echt bij 2-takt.

Het is inderdaad een kunst om 2-takt te rijden. Als je te vroeg schakelt verlies je al het vermogen en te laat schakelen betekent enorme slijtage.
4-takt is veel eenvoudiger te rijden kwa toeren-vermogen verhouding maar heeft vrijwel altijd veel minder pk dan een 2-takt met het zelfde aantal cc. Ik vind persoonlijk een 4-takt heerlijk rijden trouwens.
De 2-takt heeft na 15 jaar rij-ervaring toch de voorkeur.


Toch zal ik realistisch blijven. De 2-takt en 4-takt hebben ieder hun goede en slechte eigenschappen. De 4-takt heeft in elke versnelling wel een goede dosis vermogen en is vrijwel onslijtbaar :wink: .
De 2-takt heeft een goed toerental nodig om echt tot zijn recht te komen en vereist heel wat rij/schakel-kunst van de bestuurder. Gaat dat laatste niet helemaal goed dan slijt een 2-takt enorm snel.

Een 2takt heeft aan iets minder dan de helft aan cc's vaak evenveel power als een 4 takt aan ruim het dubbele aantal cc. Het grote verschil zit hem in het schakelen. bij 2-takt mag je er niet naast zitten en bij 4-takt wel want die behoudt zijn vermogen. Een 2-takt valt dood als je een versnelling mist :roll: :roll:

Ik geef persoonlijk de voorkeur aan 2-takt. Dat is makelijk sleutelen, simpel op te voeren en ik vind het ook leuker rijden omdat het veel van concentratie vergt. Ik heb ook een aantal 4-takt motoren gehad en ondanks het feit dat ze heel goed presteerden ontnam het mij toch het gevoel van concentratie en het gevoel van racen.

Mijn persoonlijke mening in deze is simpel; Een 4-takt is leuk omdat erin elke versnelling veel koppel zit. Je kunt vaak ontspannen racen en toch goed presteren. De 2-takt is spannend omdat je geconcentreerd rijd. Je wilt graag het maximale uit je versnellingen halen en je blijft bij de les.
Ben je moe of ben je niet bij de les dan rij je ook niet voorop met een 2-takt :oops:
Laatst gewijzigd door Marcos op zo 29 aug, 2004 16:05, 1 keer totaal gewijzigd.
Ride Fast, Life Is Short....
Plaats reactie