Pagina 2 van 2
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 11:09
door mike04011977
engeland
ireland
duitseland
frankrijk
spanje
portugal
italie
nog meer nodig

Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 11:15
door miichielx
mike04011977 schreef:engeland
ireland
duitseland
frankrijk
spanje
portugal
italie
nog meer nodig

Sorry dat ik dat vroeg .. Zie iets staan op de engelse site van ebay met kadernummer maar kdenk niet dat de papieren er bij zijn , zij die heraan te vragen hier ?
mvg
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 11:18
door mike04011977
nee daar heb je niets aan
er moet echt al een kenteken op aangevraagt zijn
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 11:27
door mike04011977
wat ook een mogelijkheid is
is om een bashan met kenteken te koper en het framenr te gebruiken
dan gaat je banshee voortaan door het leven als een bashan

Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 11:32
door miichielx
mike04011977 schreef:wat ook een mogelijkheid is
is om een bashan met kenteken te koper en het framenr te gebruiken
dan gaat je banshee voortaan door het leven als een bashan

ik heb ooit een honda CRF gekocht met vervalste nummers en zit nog altijd in proces .
Dit doe ik zeker niet .
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 11:41
door mike04011977
miichielx schreef:mike04011977 schreef:wat ook een mogelijkheid is
is om een bashan met kenteken te koper en het framenr te gebruiken
dan gaat je banshee voortaan door het leven als een bashan

ik heb ooit een honda CRF gekocht met vervalste nummers en zit nog altijd in proces .
Dit doe ik zeker niet .
je zou dan ook het stuk waar de nr staan uit moeten slijpen en in lassen in het frame van de bashee
zodat er niet met de nummers zelf is gerotzooit
de banshee frame's met kenteken zijn erg zeldzaam
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 12:05
door miichielx
mike04011977 schreef:miichielx schreef:mike04011977 schreef:wat ook een mogelijkheid is
is om een bashan met kenteken te koper en het framenr te gebruiken
dan gaat je banshee voortaan door het leven als een bashan

ik heb ooit een honda CRF gekocht met vervalste nummers en zit nog altijd in proces .
Dit doe ik zeker niet .
je zou dan ook het stuk waar de nr staan uit moeten slijpen en in lassen in het frame van de bashee
zodat er niet met de nummers zelf is gerotzooit
de banshee frame's met kenteken zijn erg zeldzaam
héhé slim gezien , maar is ook niet regelmentair . Je nummer hoort bij een gekeurd kader , de nummers horen bij de motor , veering wielen zelfs bij het kleinste deeltje van de quad dus als je dit doet wat je zegt is het nog steeds even illegaal als ze overkloppen . Je mag zelfs normaal niet op je kader lassen als je het strikt neemt .
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 15:52
door Zakie
En als ik me kader een andere kleurtje geeft?

Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 16:09
door Haagje
Moet je of dat stuk afplakken.
Of je meot naar de rdw gaan en het legaal opnieuw over laten tikken.
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 18:27
door miichielx
Zakie schreef:En als ik me kader een andere kleurtje geeft?

Das dan terug overdrijven

Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 23:06
door Boncari
Snappen jullie niet dat je een enorm probleem hebt als je een ernstig ongeluk krijgt met een quad die eigenlijk niet gekeurd is??
De verzekering doet vaak van alles om maar niet te hoeven betalen, als jij met een quad een ongeluk veroorzaakt waarvan de papieren niet kloppen. En je rijdt iemand voor levenslang de rolstoel in, dan kun je je leven lang blijven werken om diegene te betalen, want de verzekering betaald echt niet!
Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: vr 21 jan, 2011 23:27
door FLIPmode
Discussie is hier al veel gevoerd: eigenlijk is geen enkele quad op de weg in orde want hij moet begrensd zijn op 15kW
alles wat je veranderd zou dan onregelmentair zijn: velgen, veren, baanbanden, grotere boring van blok,.....
Hoeveel motoren zijn nog orgineel? alles gaat goed zolang er niks gebeurd.
Heb hier op het forum eens gelezen dat er waren tegengehouden door de politie (België geloof ik) die wou een bekeuring geven omdat de velgen verder naar buiten kwamen als de kappen

En dat heeft dus iedere quad standaard. go figure, maak de politie gewoon niet slimmer als ze al is en hou je voor te beginnen aan de verkeersregels dan heb je niet veel te vrezen. Ik heb 2 jaar met ne 750gsxf blok rondgereden in mijne predator, ook tegengehouden geweest door een politieman die er iets van wist (herkende zelfs de suz blok) ,zei dat ik het mooi gedaan had en was blij dat ik fatsoenlijk reed op de baan.
Maar op de predator zat enkel een sticker en een gegraveerde nummer (niet geklopt) bij het minste schuren was hij weg. Dus zelf maar ene geklopt en de politieman kon niet zeggen of ie ori was of niet. In geval van Ernstig ongeval gaat de verzekering alles natrekken en dan kan het zijn dat je de lul bent. Maar zoals John zegt werkt het wel. Motornummer is niet speciaal gelinkt aan chassisnr. Ne 350 is natuurlijk ne 350 en gene 700, dat is logisch maar een niet gehomologeerde ombouwen in een gehomologeerd frame is geen probleem( hoe gaan ze anders onderdelen vervangen bij stukken?)

Re: Yamaha banshee papieren
Geplaatst: za 22 jan, 2011 09:25
door miichielx
Ik snap het wel , daarom dat ik naar een kader ben gaan zoeken

ik ben aan het onderhandelen voor de banshee , als ik die heb zal ik opzoek gaan naar een frame .
Alvast bedankt voor de antwoorden
