Pagina 2 van 3
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: di 10 jul, 2012 19:11
				door subzero
				vet 

 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: wo 11 jul, 2012 19:09
				door drace
				Nog enkele foto's van de trike in opbouw:
Uploaded with 
ImageShack.us 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: do 12 jul, 2012 20:05
				door JohnBeton
				ziet er heel mooi uit.
Ik hoop wel dat de lak goed gaat houden op de achteras, want gewone lak komt nogal makkelijk los.
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: vr 13 jul, 2012 09:39
				door drace
				Denk wel dat het goede lak is, ik heb deze gekocht in een winkel gespecialiseerd in autolakken.
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: vr 13 jul, 2012 10:26
				door Belgian Pro
				Looks mint  

 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: vr 13 jul, 2012 11:00
				door DxJ
				sjiek echt "old school" 
mooi dat er iemand moeite doet om deze dingen in leven te houden  

 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: za 14 jul, 2012 11:51
				door -Laurens-
				Heel mooi! Ik vind het echt sjiek dat je de kleuren ook zo origineel mogelijk probeert te houden!
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: wo 17 okt, 2012 20:23
				door drace
				Het eindresultaat:
- Alle plastiek opgepoetst
- Alle roeste delen gezandstraald, in grondeverf en daarna in orginele kleur gespoten
- Wielen en grabbar opgeblonken
- Alle kabels en leidingen opgepoetst en of vervangen
- Nieuwe boutjes en moeren waar nodig (via specbolt uit Amerika)
- Dichtingen in de voorvork vernieuwd. Aangezien ik niet over het juiste materiaal beschik, volgende truc toegepast:
  
olie aflaten en binnenste veren verwijderen
  bovenste stofdichting verwijderen
  circlip verwijderen die de onderste dichting vastklemt
  binnenpoot tot halverwege laten zakken, volledig vullen met olie en stop opdraaien
  binnenpoot met autokrik indrukken totdat de dichting er uitgeperst wordt door de druk van de olie. Hiervoor moet je 
  uiteraard een plek zoeken waar je de vork kan tussen klemmen. Zelf heb ik dit gedaan tussen de zijkanten van mijn
  quad aanhangwagen: onderkant vork aan de ene kant / bovenkant met krik aan de andere kant.
- Nieuwe motorolie, remolie, vorkolie
- Nieuwe stickers geplakt. Ik doe dit met de zogenaamde natte methode: 
 
een plantenspuit half vullen met water
 enkele druppels detergent toevoegen
 vernevelen op de plastiek
  sticker aanbrengen en verschuiven op de juiste plaats
  met een oude betaalkaart, klantenkaart, ... over de sticker wrijven om zo het onderliggende water weg te persen.
  Hierdoor heb je geen enkele luchtinsluiting onder de sticker. 
  een dag laten drogen in de zon
- Opgelet, vergeet niet uw plastiek eerst perfect te ontvetten vooraleer te beginnen. Hiervoor heb ik Motip ontvette r
  gebruikt aangezien deze ook siliconen verwijdert.
Na dit alles startte de trike na de derde trap en heb ik hem eens goed warm gereden.
Voor 2013 heb ik reeds een nieuw restauratie project klaarstaan. Een Honda ATC250R uit 1983. Ik hou jullie op de hoogte.
 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: wo 17 okt, 2012 20:44
				door suzuki400
				Ziet er erg goed uit! 

 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: wo 17 okt, 2012 20:47
				door blaster85
				Is weer als nieuw geworden  

 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: wo 17 okt, 2012 20:53
				door Verhulst
				Keep up the good work .. echt waar ! 
²
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: wo 17 okt, 2012 21:20
				door -Laurens-
				Wauw, ziet er gewoon als nieuw uit! Echt geweldig 

 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: wo 17 okt, 2012 22:02
				door Jack
				Schitterend. Een Tri Z is zowat een droom van me samen met een Kawa Tecate.
Alleen zo zonde om zoveel geld te geven aan iets waar je enkel mee op het parcours mag.
Daarom begin ik zo goedkoop mogelijk. Zaterdag haal ik een ktl 250 op.
Ik kan technisch en optisch helemaal niks van restaureren. Ben benieuwd.
Heeft dat eigenlijk wat kracht in vergelijking met een Tri Z of Tecate?
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: do 18 okt, 2012 11:10
				door JohnBeton
				zo, die is weer nieuw 

Bij de mijne heb ik de voorvorken wel volledig uit mekaar gehaald en gereviseerd, is wel een beetje prullewerk, maar als je de truck een keer doorhebt, heb je ze zo los.
 
			 
			
					
				Re: Yamaha tri-z 250 1986
				Geplaatst: do 18 okt, 2012 13:57
				door sirkwietje
				Nice knap gedaan  
 
heb ooit ook zo ene gehad zelfde kleur en alles was een fijne trike