![Afbeelding](http://img254.imageshack.us/img254/9017/img1164q.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
ben ik begonnen met het restaureren van een yamaha tri-z 250 van 1986.
Ik heb de trike vorig jaar in december gekocht. Op het eerste zicht was deze trike in een goede staat, hij heeft een goed draaiend motorblok en goede plastiek kappen.
![Afbeelding](http://img268.imageshack.us/img268/9357/30122010016.jpg)
![Afbeelding](http://img266.imageshack.us/img266/176/30122010018.jpg)
![Afbeelding](http://img855.imageshack.us/img855/5458/30122010019.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
Toen ik eens goed naar de trike begon te kijken, had deze toch wel enkele gebreken zoals:
- De voorste remklauw die niet origineel is, deze werd vervangen door een remklauw van een kawasaki tecate trike
![Afbeelding](http://img338.imageshack.us/img338/5823/img9984k.jpg)
![Afbeelding](http://img89.imageshack.us/img89/8632/img1595l.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
- In de voorste uitlaatbocht zaten enkele gaten en deze waren op een slechte manier toegelast (eerder gemetseld)
waardoor deze niet meer bruikbaar is.
![Afbeelding](http://img7.imageshack.us/img7/9687/img1589sa.jpg)
![Afbeelding](http://img401.imageshack.us/img401/1558/img1590c.jpg)
![Afbeelding](http://img210.imageshack.us/img210/9959/img1591t.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
- Niet originele kickstarter
- Geplooide en onbruikbare grabbar
In september ben ik begonnen met de trike volledig te demonteren. Hierbij bleek dat de trike eigenlijk nooit goed was onderhouden en al in enkele jaren niet meer was gekuist.
![Afbeelding](http://img155.imageshack.us/img155/3913/img0122fc.jpg)
![Afbeelding](http://img27.imageshack.us/img27/9482/img0128yk.jpg)
![Afbeelding](http://img84.imageshack.us/img84/8008/img0129w.jpg)
![Afbeelding](http://img402.imageshack.us/img402/6585/img9953r.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
Het achterspatbord is heel vuil en dit vuil is in de plastiek ingevreten.
![Afbeelding](http://img526.imageshack.us/img526/4856/img0111sq.jpg)
![Afbeelding](http://img4.imageshack.us/img4/78/img0112nz.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
De achterveer is zo slap als een vod, de remklauw van de achterrem zit volledig vast, beide kettinggeleiders zijn volledig versleten, bescherming voorste tandwiel afgebroken en zo zijn er nog diverse onderdelen die versleten zijn.
![Afbeelding](http://img155.imageshack.us/img155/5344/img9902s.jpg)
![Afbeelding](http://img88.imageshack.us/img88/9938/img1593o.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
Toen ik de achterbrug wou demonteren uit het kader bleek de as muurvast te zitten. Begonnen met een rubberen hamer om de moer en schroefdraad te sparen. Daarna enkele dagen ingespoten met kruipolie en telkens een half uur per dag proberen loskloppen, geen beweging in te krijgen. Vervolgens op ebay gekeken of dergelijke as nog tweedehands verkrijgbaar is. Beginnen kloppen met zware hamers zodat al snel moer en schroefdraad kapot waren. Dit een tiental dagen iedere dag geprobeerd, daarna beginnen verwarmen totdat er eindelijk na zowat een maand wat beweging in kwam en ik uiteindelijk de as helemaal kapot eruit kon slaan. Ondertussen uit Amerika een goede bruikbare as (zie onderstaande foto) laten overkomen en al de rest verder vrij gemakkelijk gedemonteerd.
![Afbeelding](http://img69.imageshack.us/img69/4214/img1592i.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
Begin oktober heb ik dan het kader laten zandstalen en poederlakken, aangezien er toch redelijk wat roest aan het kader was, en heb het dan begin november mogen ophalen.
![Afbeelding](http://img820.imageshack.us/img820/2272/img1587ye.jpg)
![Afbeelding](http://img52.imageshack.us/img52/2994/img1588bf.jpg)
Uploaded with ImageShack.us
Nu is het vooral zoeken naar 2 goede remklauwen, een grabbar, een kickstarter, een originele achterveer, een goede uitlaat en diverse andere kleinere onderdelen.