Rijbewijs B + AM. Welke quad?

Welke quad is voor mijn doeleinden best geschikt?
bob
Toeschouwer
Toeschouwer

Re: Rijbewijs B + AM. Welke quad?

Bericht door bob »

Jason McCoy schreef:Een quad op belgisch kenteken zou je ook op nerderlands kenteken kunnen zetten eventueel.

Je praat over een gordel. Dat is iets wat je niet moet willen. Wat gebeurd er met jou als het ding over de kop slaat? Dan zit je er aan vast. En dus ben je na een kleine rol al zelf helemaal in de kreukels
Klopt, maar dit kost tijd en ook geld. En ik heb liever een quad die al op nederlands kenteken staat..

Wat betreft de gordel, ik vind het gewoon fijn dat de optie er is. En ik ben bewust van de gevaren die het met zich meebrengt en zal zeker geen rare dingen gaan doen als ik met gordel rijd en niet harder dan 40/50 rijden. (ik rijd dan gewoon in de buurt)

Wat betreft mijn budget weet ik nog niet waar ik zit. Ik denk zelf tegen de 5000 euro aan. Dit omdat ik eind 2011 een zwaar ongeluk met de scooter heb gehad, niks van meegemaakt overigens dus ook geen trauma 8) Maar hiervan moet nog smartegeld komen, en hoeveel dit is is nog niet bekend. en omdat het nederlandse systeem zo vol met regeltjes zit loopt hiervoor nog steeds een procedure, die binnenkort gelukkig wel voorbij is. En er dus ook een bedrag bepaald word.

Daarnaast zat ik eraan te denken om komende dagen naar Quadcentrum.nl (hun showroom) te gaan, en eens te kijken wat er staat. Ik zal dan nog niks kopen maar alleen oriënteren.

Zelf gaat mijn voorkeur uit naar een Yamaha YFM, omdat ik hem er mooier uit vind zien dan de suziki LTZ400.
Ik denk dat een YFM700 te duur gaat worden als ik een goede wil.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door Jason McCoy »

Waar kom je vandaan dan?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Robin95
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door Robin95 »

kijk toch maar uit met die gordel, ik rij altijd met helm. Tegen 40 per uur kan je ook een accident krijgent
<3 Yamaha Raptor 350 <3
bob
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bob »

Ik kom zelf uit omgeving breda, dicht in de buurt zou je zeggen.. Dat klopt..

Maar ik train zelf 2x per dag en heb daarnaast studie., Dus heb niet veel tijd en zin eigenlijk om al dat papierwerk te gaan uitzoeken.
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Mmmm zou ook eens doorrijden dan naar quadwinkel. Persoonlijk heb ik daar veel betere ervaringen
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
AC67
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door AC67 »

gordel vergeten en gewoon helm dragen,ik heb het zien gebeuren:gordel om en op zijn kant.word je niet vrolijk van.
Ik zeg niet dat er niets kan gebeuren zonder gordel maar op een quad zitten met een gordel om die ondersteboven ligt wil je echt niet,gordel is cschijnveiligheid,ook voor diegen die zeggen te gaan rustig te gaan rijden op een 400/500 of misschien nog groter.En kijk maar eens bij de rdw regels wbt gordels op een quad.nieuw worden quads met een vermogen van 15Kw of meer op kenteken niet/nauwelijks geleverd met gordel. Ik denk dat als je studeert je hoofd harder nodig hebt om te denken dan om asfalt op te fleuren in rood.
bob
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bob »

Heb ook op de website van quadwinkel gekeken, vind daar het aanbod aan 2e hands quads erg tegenvallen..
7 stuks maar, waarvan maar 1 350YFM
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Ow dan moet je even bellen. Ze hebben volgens mij lang niet alles op de site staan
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
yamahakoppel
Quad GOD
Quad GOD

Bericht door yamahakoppel »

een 350 is echt te weinig om fijn en vlot mee te gaan in het verkeer na 2 weken wil je meer :roll: en er zit niet meer in :chagarijn:
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
bob
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bob »

yamahakoppel schreef:een 350 is echt te weinig om fijn en vlot mee te gaan in het verkeer na 2 weken wil je meer :roll: en er zit niet meer in :chagarijn:
Wat raad jij dan aan in, moet natuurlijk wel rond de prijsklasse blijven.
Is een suzuki 400LTZ pittiger en raak je daar minder op uitgekeken?
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Voor 5000 ga je al wel 700's vinden tegenwoordig.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bob
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bob »

Jason McCoy schreef:Voor 5000 ga je al wel 700's vinden tegenwoordig.
Maar de vraag blijft dan of die ook te vinden zijn die weinig onderhoud nodig hebben. Of zijn misschien helemaal afgetrapt.

Ik betaal graag een beetje extra als ik er een bij een dealer vandaan kan halen die ook nog garantie erop geeft. Dit geeft mij iniedergeval veel zekerheid.
Daarnaast heb ik nog een vraagje, hoeveel betalen jullie aan wegenbelasting en verzekering? en welke verzekeringsmaatschappijen doen niet aan quads verzekeren en welke wel?

Groetjes
TheQuadBoy
Easy Quadrider
Easy Quadrider

Bericht door TheQuadBoy »

Wegenbelasting is ongeveer 100 euro per jaar dacht ik, verzekering rond de 2 a 300 p/j ofzo
Jason McCoy
Quad GOD
Quad GOD

Wegenbelasting is 29 euro per 3 maand. De verzekering scheelt per persoon natuurlijk.

Wat je zegt klopt wel. Je moet dan geluk hebben met de quad. Ik heb ook nog een 660 staan, die is helemaal gereviseerd. (bonnen aanwezig)
Zijn toch ook wel pittige quads. Is misschien ook wel een overweging. Die mag weg voor wat jij uit wilt geven
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
bob
Toeschouwer
Toeschouwer

Bericht door bob »

Jason McCoy schreef:Wegenbelasting is 29 euro per 3 maand. De verzekering scheelt per persoon natuurlijk.

Wat je zegt klopt wel. Je moet dan geluk hebben met de quad. Ik heb ook nog een 660 staan, die is helemaal gereviseerd. (bonnen aanwezig)
Zijn toch ook wel pittige quads. Is misschien ook wel een overweging. Die mag weg voor wat jij uit wilt geven
Is dat een Enduro blok? Ik hoorde dat die namelijk goed te onderhouden zijn.
En zit er nog enige garantie op die revisatie?
Plaats reactie