Vergis je niet in die huidige 300 2takts hoor, die zijn echt super sterk.
2jaar geleden reed er nog een yfz met een cr500 erin rond bij mij in de buurt, dat ding deed niks onder voor een 450 hoor. Alleen je ging helemaal stuk van het trillen.
Re: 2 Takt V.s 4takt op harde crossbanen
Geplaatst: di 28 apr, 2015 11:10
door PerryYamaha
Vergis je niet in die huidige 300 2takts hoor, die zijn echt super sterk.
2jaar geleden reed er nog een yfz met een cr500 erin rond bij mij in de buurt, dat ding deed niks onder voor een 450 hoor. Alleen je ging helemaal stuk van het trillen.
Dat is interessant Jeroen! Jason is van mening dat je het nooit wint met een 2takt omdat je sneller uitgeput bent en daar heeft die ook wel gelijk in. Maar ik wil best geloven dat zon 300cc TM blok 55 tot 60 PK heeft mij lijkt het wel wat!
Re: 2 Takt V.s 4takt op harde crossbanen
Geplaatst: di 28 apr, 2015 11:28
door Jason McCoy
CR500 is altijd al een beest van een blok geweest natuurlijk.
Re: 2 Takt V.s 4takt op harde crossbanen
Geplaatst: di 28 apr, 2015 16:40
door Minyi
Denk dat je wel een kans maakt als je een powershifter op je 2taktje fabriceert
Anders heeft een 4 takt gewoon een grote winst op dat je niet hoeft te schakelen.
Alhoewel, ik zie de 2 takten het ook nog aardig goed doen bij de motorcross.
Re: 2 Takt V.s 4takt op harde crossbanen
Geplaatst: wo 06 mei, 2015 14:41
door minivtec
Als we even naar hel laatste stukje van dit filmpje kijken kun je zien dan een banshee op een klei baan toch aardig wil.
Indd Jeroen die trekt hem mooi los in de power-band!
en een als je dan na gaat dat een banshee ook nog veel weegt volgensmij 175 kg? in ieder geval een te zwaar 2 cilinder blok
en een 6 bak is dus meer moet schakelen als met zo'n Crossmotor blokje ik denk dat die wel kans maakt. zal het na m'n examens is een keer vragen of ik hem een keer mag testen. en 2 takt rijden op harde baan lijkt me ook veel mooier want de ziet de 450R ook bijna niet schakelen..