e-ton Viper 150 start niet
-
- Toeschouwer
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do 02 feb, 2012 22:51
Re: e-ton Viper 150 start niet
deze schema is bijvoorbeeld van de yukon
http://www.anythingatv.com/technical/images/WD_YXL.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
http://www.anythingatv.com/technical/images/WD_YXL.gif" onclick="window.open(this.href);return false;
Re: e-ton Viper 150 start niet
die is,als ik me niet vergis, elektrisch hetzelfde als de viper 150.Volgens mij zijn ze alleen uiterlijk verschillend.
Ik heb ook een eton gehad,de yukon en die was .als ik me niet vergis alleen qua uiterlijk anders,frame endergelijke was hetzelfde..
Ik heb ook een eton gehad,de yukon en die was .als ik me niet vergis alleen qua uiterlijk anders,frame endergelijke was hetzelfde..
-
- Toeschouwer
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do 02 feb, 2012 22:51
Re: e-ton Viper 150 start niet
Goed het doorlussen is ook niks geworden raar genoeg dus ikzelf denk eerder dat er iets is met de contactslot van de accu direct op de startmotor en dan aan proberen te starten had geen resultaat
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: e-ton Viper 150 start niet
Wat bedoel je?? Hier is niet veel van te maken. Een accu heeft geen contactslot. Kun je misschien leestekens toepassen?
Anyway wat heb je precies gedaan?
Anyway wat heb je precies gedaan?
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: e-ton Viper 150 start niet
En heb je een goede accu gebruikt?
Re: e-ton Viper 150 start niet
Als je spanning meet voor het contactslot maar niet er na dan is het contactslot inderdaad stuk. Maar ik kan uit je verhaal niet goed opmaken wat je nu aan het meten bent.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: e-ton Viper 150 start niet
Goed het doorlussen is ook niks geworden raar genoeg.
dus ikzelf denk eerder dat er iets is met de contactslot.
van de accu direct op de startmotor en dan aan proberen te starten had geen resultaat.
Ik denk dat de tekst opbouw zo moet wezen,met leestekens en spatie.
Maar als je vanaf de accu rechtstreeks op de startmotor(dus plus van de accu op de plus startmotor en de massa startmotor op de massa van de accu),an kan het bijna niet anders dan dat de startmotor gaat draaien,tenzij of de accu leeg/defect is of de startmotor defect of vastgelopen is.
als de startmotor niet draait met rechstreeks doorverbinden heeft op de startknop drukken geen zin,hij moet dan nml ook zonder startknop gaan draaien.
Maar onduidelijk blijft uit dit verhaal of de startmotor wel draait maar dat de motor niet aanslaat of dat er helemaal niks gebeurt.
feit blijft dat er iets mis is met het elektrische systeem.
begin vanaf het begin,niet zomaar in het wilde weg wat proberen want dan kun je soms wat kleins over het hoofd zien.
Zorg dat je basis goed is,volle accu,volle tank en een goede multimeter ingesteld op gelijkspanning met een meetbereik van tenmiste 20 volt.
meten of er spaning voor en na het slot is.staat er spanning op ecu en daarna(daar is het schema voor zodat je op de kleuren/nmmers kunt zien waar er spanning op moet staan)
Ga stapsgewijs de hele keten vanaf de accu naar de startmotor door en stel vast dat de componenten die je meet ook daadwerkelijk werken.
Voorop gesteld dat je wat bassis kennis van elektra hebt en je meter goed staat ingesteld moet je het defect kunnen vinden.
METEN is WETEN.
dus ikzelf denk eerder dat er iets is met de contactslot.
van de accu direct op de startmotor en dan aan proberen te starten had geen resultaat.
Ik denk dat de tekst opbouw zo moet wezen,met leestekens en spatie.
Maar als je vanaf de accu rechtstreeks op de startmotor(dus plus van de accu op de plus startmotor en de massa startmotor op de massa van de accu),an kan het bijna niet anders dan dat de startmotor gaat draaien,tenzij of de accu leeg/defect is of de startmotor defect of vastgelopen is.
als de startmotor niet draait met rechstreeks doorverbinden heeft op de startknop drukken geen zin,hij moet dan nml ook zonder startknop gaan draaien.
Maar onduidelijk blijft uit dit verhaal of de startmotor wel draait maar dat de motor niet aanslaat of dat er helemaal niks gebeurt.
feit blijft dat er iets mis is met het elektrische systeem.
begin vanaf het begin,niet zomaar in het wilde weg wat proberen want dan kun je soms wat kleins over het hoofd zien.
Zorg dat je basis goed is,volle accu,volle tank en een goede multimeter ingesteld op gelijkspanning met een meetbereik van tenmiste 20 volt.
meten of er spaning voor en na het slot is.staat er spanning op ecu en daarna(daar is het schema voor zodat je op de kleuren/nmmers kunt zien waar er spanning op moet staan)
Ga stapsgewijs de hele keten vanaf de accu naar de startmotor door en stel vast dat de componenten die je meet ook daadwerkelijk werken.
Voorop gesteld dat je wat bassis kennis van elektra hebt en je meter goed staat ingesteld moet je het defect kunnen vinden.
METEN is WETEN.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: e-ton Viper 150 start niet
Ik lees nergens dat er een nieuwe accu is toegepast. Zoals de heren hier zeggen 6 volt is te weinig. Dat is geen lege accu maar een kapotte accu. Een volkomen lege accu meet 12 Volt. Een goede accu meet 13,4 tot 13,8 ongeveer. In het beginsel heb je een goeie accu nodig, heb je die niet stop dan maar met prutsen want dan word t bij voorbaat al niks.
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
Re: e-ton Viper 150 start niet
Jason,dat heb ik al aangegeven en hierboven ook nog een keer gevraagd maar dat hij een nieuwe of andere accu gebruikt is op dit moment van de onderhandelingen geheel onduidelijk.
- Jason McCoy
- Quad GOD
- Berichten: 8394
- Lid geworden op: zo 24 jul, 2011 18:25
- Locatie: Lunteren
Re: e-ton Viper 150 start niet
Precies, daarom reageer ik er ook nog maar een keer mee. Dus nogmaals aan de TS.\
Heb je een nieuwe accu gebruikt???
Heb je een nieuwe accu gebruikt???
Can-Am Renegade
Quad Team Gelderland
Quad Team Gelderland
- DriveandgoSR
- Quadfanaat
- Berichten: 88
- Lid geworden op: vr 12 mar, 2010 15:48
Re: e-ton Viper 150 start niet
Mooi eigenlijk he. Dan vraag je advies, je krijgt een simpel en goed antwoord maar gewoon eigenwijs door blijven proberen met een kapotte accu.
-
- Toeschouwer
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do 02 feb, 2012 22:51
Re: e-ton Viper 150 start niet
ik snap heus wel dat jullie wilen helpen heb de accu dus aan de accu lader gelegd en paar uur laten opladen,
de spanningsmeter was van mij zwager en niet van mij dus kon niet meer meten hoeveel volt erin zat.
deze accu er dus ook weer ingedaan contactslot omgedraaid en er brand geen enkele lampjes claxon doet het niet ? zou dit niet doen met 6 v?
en ik ga vandaag een nieuwe accu aanschaffen dan is dat probleem uitgesloten !
de spanningsmeter was van mij zwager en niet van mij dus kon niet meer meten hoeveel volt erin zat.
deze accu er dus ook weer ingedaan contactslot omgedraaid en er brand geen enkele lampjes claxon doet het niet ? zou dit niet doen met 6 v?
en ik ga vandaag een nieuwe accu aanschaffen dan is dat probleem uitgesloten !
Re: e-ton Viper 150 start niet
zonde van de tijd,dat opladen. weggegooid geld en tijd
Is toch geen lastig advies wat we je hier diverse malen hebben gegeven?
Toch steeds weer vragen of 6 volt genoeg is.IS NIET GENOEG!!!!!!!!!!!!!!!
Ik gooi de handdoek in de ring,stop met deze ts.
Als iemand wel het geduld heeft om deze persoon het aan zijn verstand te peuteren ga je gang,sucses
Is toch geen lastig advies wat we je hier diverse malen hebben gegeven?
Toch steeds weer vragen of 6 volt genoeg is.IS NIET GENOEG!!!!!!!!!!!!!!!
Ik gooi de handdoek in de ring,stop met deze ts.
Als iemand wel het geduld heeft om deze persoon het aan zijn verstand te peuteren ga je gang,sucses
-
- Toeschouwer
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do 02 feb, 2012 22:51
Re: e-ton Viper 150 start niet
heb het er niet perse over dat 6v genoeg is.. maar het lijkt mij toch wel echt dat je met 6v een claxon kan laten overgaandutchmoose schreef:zonde van de tijd,dat opladen. weggegooid geld en tijd
Is toch geen lastig advies wat we je hier diverse malen hebben gegeven?
Toch steeds weer vragen of 6 volt genoeg is.IS NIET GENOEG!!!!!!!!!!!!!!!
Ik gooi de handdoek in de ring,stop met deze ts.
Als iemand wel het geduld heeft om deze persoon het aan zijn verstand te peuteren ga je gang,sucses
en heb zojuist een accu gekocht jammer genoeg is het geen gel of onderhoudsvrije accu en moet deze dus vullen met dat setje vloeistof ook zojuist gedaan nu even een uur wachten en dan op de quad aansluiten kijken wat hij dan doet
-
- Toeschouwer
- Berichten: 26
- Lid geworden op: do 02 feb, 2012 22:51
Re: e-ton Viper 150 start niet
meten is weten ben ik zeker met je eens alleen dat meten met 20v doe ik ook wel alleen blijft de vraag hoe meet je ?dutchmoose schreef:Goed het doorlussen is ook niks geworden raar genoeg.
dus ikzelf denk eerder dat er iets is met de contactslot.
van de accu direct op de startmotor en dan aan proberen te starten had geen resultaat.
Ik denk dat de tekst opbouw zo moet wezen,met leestekens en spatie.
Maar als je vanaf de accu rechtstreeks op de startmotor(dus plus van de accu op de plus startmotor en de massa startmotor op de massa van de accu),an kan het bijna niet anders dan dat de startmotor gaat draaien,tenzij of de accu leeg/defect is of de startmotor defect of vastgelopen is.
als de startmotor niet draait met rechstreeks doorverbinden heeft op de startknop drukken geen zin,hij moet dan nml ook zonder startknop gaan draaien.
Maar onduidelijk blijft uit dit verhaal of de startmotor wel draait maar dat de motor niet aanslaat of dat er helemaal niks gebeurt.
feit blijft dat er iets mis is met het elektrische systeem.
begin vanaf het begin,niet zomaar in het wilde weg wat proberen want dan kun je soms wat kleins over het hoofd zien.
Zorg dat je basis goed is,volle accu,volle tank en een goede multimeter ingesteld op gelijkspanning met een meetbereik van tenmiste 20 volt.
meten of er spaning voor en na het slot is.staat er spanning op ecu en daarna(daar is het schema voor zodat je op de kleuren/nmmers kunt zien waar er spanning op moet staan)
Ga stapsgewijs de hele keten vanaf de accu naar de startmotor door en stel vast dat de componenten die je meet ook daadwerkelijk werken.
Voorop gesteld dat je wat bassis kennis van elektra hebt en je meter goed staat ingesteld moet je het defect kunnen vinden.
METEN is WETEN.
stel ik pak 1 van de kabels van het contactslot waar moet de andere aan ? gewoon zorgen dat de cirkel compleet blijft?