Pagina 2 van 10

Re: Partagas

Geplaatst: zo 17 aug, 2014 08:11
door Yair
Utilities hebben volgens mij allemaal cardan.
De voetrem is gewoon te gebruiken hoor.
Op bijvoorbeeld een suzuki heb je twee handremmen een voor en achter en dan heb je
ook nog een voetrem voor achter.

Re: Partagas

Geplaatst: zo 17 aug, 2014 11:16
door AC67
Ik zou voor langere afstanden en langere tijden rijden wel voor onafhankelijke vering kiezen.ik rij regelmatig langere ritten en vind het wel lekker zo een soepele vering.
En in de bochten geen wieltjes in de lucht.

Re: Partagas

Geplaatst: zo 17 aug, 2014 11:39
door Paul Snip
Ik zou voor een lange Can-Am Outlander gaan. Vanaf 500 cc is een stukje snelweg ook geen probleem. Het tweecilinder Rotax blok loopt lekker rustig bij dit soort ritten. Dat is echt een verschil met een 1 cilinder. Een 500 of een 800, desnoods gebruikt, is voor jou wensen een prima keuze.

http://www.quads-for-fun.nl/voertuigen- ... ds/utility" onclick="window.open(this.href);return false;

Een TGB haalt de 1 op 10 nog niet eens. Ook kunnen deze motoren niet tegen lange afstanden. Na ca 10.000km beginnen ze bijna allemaal olie te verbruiken.

Landfighter is motorisch zelfs beter dan TGB, maar heeft geen stuurbekrachtiging.

Arctic Cat is op zich ook super. Helaas zijn dit 1 cilinders. De 550 komt tekort op de snelweg. De 700 zou kunnen, maar is een 1 cilinder. De tweecilinder 1000 laat je van pomp naar pomp rijden ;-).

Re: Partagas

Geplaatst: zo 17 aug, 2014 19:34
door Partagas
Mooi, maar die Can-Am Outlanders zijn óf heel prijzig óf hebben heel wat kilometers op de teller...

Re: Partagas

Geplaatst: zo 17 aug, 2014 21:23
door Paul Snip
Prijzig zijn ze inderdaad. Dat heeft een reden :wink:

De hoge km-standen hebben ook een reden. Deze dingen zijn zeer geschikt als toermachine en zo worden ze dan ook gebruikt.

Re: Partagas

Geplaatst: ma 18 aug, 2014 02:43
door Yair
Op een of andere manier zijn ze bij QFF altijd duur en met veel kilometers lol.

Re: Partagas

Geplaatst: ma 18 aug, 2014 05:53
door Partagas
Mijn voorkeur gaat uit naar een nieuwe of anders bijna nieuw. Even in het midden latend welke quad het gaat worden... Wat is een goed verkoopadres? Valt er ook nog een beetje te onderhandelen als je niets inruilt? Percentage korting of helm/ kleding? Volgende week heb ik vakantie dus tijd voor enkele showroom bezoekjes 8)

Re: Partagas

Geplaatst: ma 18 aug, 2014 06:44
door Yair
Bij Quadwinkel in Barneveld wordt je altijd perfect geholpen en denken ze met je mee.

Re: Partagas

Geplaatst: ma 18 aug, 2014 11:28
door Jason McCoy
Dat is idd ook mijn advies. Ik denk ook dat ze daar jou zeker kunnen helpen

Re: Partagas

Geplaatst: ma 18 aug, 2014 14:50
door Partagas
Zojuist maar eens gebeld naar Quadwinkel en volgende week ga ik er naar toe om e.e.a te bekijken 8)
Uiteraard ga ik ook nog bij BartsPowerSports langs.

Wordt vervolgt dus...

Re: Partagas

Geplaatst: vr 22 aug, 2014 06:53
door Partagas
Gisteren ben ik bij Wheels 4 Action in het Duitse Kempen geweest. Lekker dichtbij Venlo dus ben er na m'n werk even heen gereden. Het zijn daar vakkundige mensen die de tijd nemen om modellen en verschillen uit te leggen. Ze zijn o.a. dealer van CFMoto. Mooi spul! Jammer genoeg (nog) niet met EPS te verkrijgen. Als ik google op "cfmoto 550 eps" kom ik via tweedehands.nl uit bij deforceroeselare.be (Belgische CFMoto dealer).

Beetje vaag allemaal. In NL vindt ik er niks over dus ik heb bij Quadwinkel geïnformeerd. Ze weten daar niks van de 550 EPS. Ze krijgen volgende week waarschijnlijk wel de CFMoto 800 met EPS. Deze 800 zonder EPS heb ik gezien bij Wheels 4 Action en het is een joekel van een quad :wink: Misschien is deze nét een maatje te groot voor mij...

Re: Partagas

Geplaatst: vr 22 aug, 2014 07:48
door java
De 500 met eps komt er ook aan. Dat melde quadwise op hun facebook. En het is er ook op te bouwen. Zijn geen sets voor cfmoto en tgb te koop maar wel universele. Die met wat slijp en laswerk er wel op te maken moeten zijn. Zit er zelf over te denken maar het is 500 euro exclusief verzendkosten en douane kosten

Re: Partagas

Geplaatst: vr 22 aug, 2014 10:27
door Partagas
Bedankt voor de info Java! Heb maar even navraag gedaan bij Quadwise en het blijkt inderdaad zo te zijn dat de 550 EPS in oktober leverbaar wordt :D Ik denk dat ik bij deze dus de keuze heb gemaakt voor de machine die ik ga kopen...

EPS er zelf op knutselen is geen optie want die is dan met aan zekerheid grenzende waarschijnlijkheid van het NIET snelheidsafhankelijke soort 8)

Re: Partagas

Geplaatst: vr 22 aug, 2014 11:01
door Paul Snip
Zo'n CF-Moto zal best goed zijn hoor. In het begin waren er nogal wat problemen. Maar dat is inmiddels allemaal wel opgelost voor zover ik weet.

Het blijft wel een merk uit China. (een van de beteren, dat dan weer wel)

En als je de 550 als een van de eersten besteld ben je eigenlijk een beetje testrijder voor de fabriek. Ik lees dingen als "totaal nieuwe quad" en "geheel nieuw motorblok". Het hoeft natuurlijk niet, maar er is een reële kans op kinderziektes.

Re: Partagas

Geplaatst: vr 22 aug, 2014 11:45
door Partagas
De criteria waar "mijn" quad aan dient te voldoende zijn aanwezig:
- tenminste 500 CC met injectie
- automaat
- stuurbekrachtiging
- onafhankelijke wielophanging voor en achter
- twee persoons

Ik weet ook wel dat het een B-merk is maar of het daarom een verkeerde keuze is? EPS en Bosch injectie zijn dezelfde als op de 800 en die is er al een poosje. Kinderziektes kunnen altijd. Daarnaast zijn er in een straal van 45 km van m'n woonplaats maar liefst 2 dealers.
Ik ga CFMoto niet vergelijken met Arctic Cat of Can Am maar deze A-merken zijn me gewoonweg te duur.