Pagina 2 van 2

Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen

Geplaatst: wo 31 dec, 2014 11:47
door AC67
RubenB schreef:Is een hele goede vraag, en die krijg ik vaker.
Is eigenlijk nog uit de tijd dat ik alleen een buggy had. Hier lag de motor, en dus het zwaarste gedeelte achterin.
Omdat ik niet wilde dat het zwaarste gedeelte van de buggy achter de as van de aanhangwagen kwam te liggen in verband met de rondvliedende kracht, zette ik hem er altijd achterwaarts op. Dan lag het gewicht tussen trekhaak en as, en lag de aanhanger als een blok op de weg. Voordeel was dat de achterbanden, net als bij de TGB, het achterste punt was. Ik zette de achterwielen tegen het schot, spanband erover heen en klaar.
Bij de TGB zou het wel andersom kunnen, daar ligt het zwaarste gedeelte meer voorin. Al ligt dat nu mooi op de as voor de gewichtsverdeling. En ik rij de achterbanden ook bij de TGB tegen het schot aan. Twee spanbandjes om hem naar beneden te houden en op zijn plek te houden.
,

Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen

Geplaatst: wo 31 dec, 2014 14:32
door Partagas
Afbeelding

Mijn aanhanger heeft de standaard breedte en dankzij de spoorverbreders past ie er qua breedte precies op (centimeterje speling). Hij kan dus zijwaarts niet verschuiven. In tegenstelling tot dutchmoose trek ik hem niet in de vering maar laat de spanbanden door de velgen gaan zodat ie mooi kan meeveren. Ik rij hem er zo op- en af en gebruik de lier niet 8)

Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen

Geplaatst: di 10 mar, 2015 21:17
door cilinderhead
Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen

Geplaatst: vr 13 mar, 2015 21:17
door JdmhatchR
Nog wat verder gedaan aan de mijne

Afbeelding