aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
Het leek me wel eens interessant om te zien hoe jullie de quads vervoeren...
Vooral de mensen die een zelf bouw / aangepast onderstel gemaakt hebben.
Ik heb vandaag zo een vouwwagen gehaald, 150 breed & 230 lang ongeveer. Bedoeling is dat het ding omgebouwd wordt
naar een soort plateau remorque...
Als jullie foto's, tips,... hebben, post ze hier zou ik zeggen
Vooral de mensen die een zelf bouw / aangepast onderstel gemaakt hebben.
Ik heb vandaag zo een vouwwagen gehaald, 150 breed & 230 lang ongeveer. Bedoeling is dat het ding omgebouwd wordt
naar een soort plateau remorque...
Als jullie foto's, tips,... hebben, post ze hier zou ik zeggen
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 18 feb, 2015 05:24, 2 keer totaal gewijzigd.
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
Is het een hand of elektrische lier?
Ik denk erover na om een elektrische erop te doen... Maar dan wordt die gevoed door een
externe 12 v batterij of.....?
Ik denk erover na om een elektrische erop te doen... Maar dan wordt die gevoed door een
externe 12 v batterij of.....?
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 18 feb, 2015 05:24, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
Ik rijd mijn quad gewoon met draaiende motor op en van de kar, wel vallen mijn rijplaten nu met een pin in een gat aan de achterrand van de aanhanger, daarvoor gebruikte ik 4x4 om te voorkomen dat de rijplaten weggedrukt kunnen worden door de achterwielaandrijving.
Aan de voorkant gebruik ik de lier van mijn quad om hem strak te trekken aan de dissel, aan de achterkant een enkele spanband aan de trekhaak van de quad.
Aan de voorkant gebruik ik de lier van mijn quad om hem strak te trekken aan de dissel, aan de achterkant een enkele spanband aan de trekhaak van de quad.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 18 feb, 2015 05:25, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
Standaard aanhanger met 2 rijplaten. Wel natuurlijk de aanhanger aan de auto koppelen en dan pas op en af rijden.
2 spanbanden die max 1000 kg mogen houden. Gaat perfect
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
quad zekeren op de aanhanger met de winch is zeer slecht voor uw winch,
(ik weet dat het veel gedaan word.)
je trekt steeds op uw rem als de quad beweegt.
mijn quad zit in de camper, en enkel in de p-stand, kan ook niet vooruit of achteruit, zijn plaats is op maat gemaakt.
ivm het vasleggen, in meerdere landen worden er nu controles uitgevoerd.
zo stonden we vorig jaar nog aan de kant in de uk, niks aan de hand maar je verliest er wel een uur tijd mee.
best is om een band naar voor en achter te leggen per wiel, en dan met een lus over het wiel, simpel en werkt altijd.
best ook 2 naar voor en achter.
(ik weet dat het veel gedaan word.)
je trekt steeds op uw rem als de quad beweegt.
mijn quad zit in de camper, en enkel in de p-stand, kan ook niet vooruit of achteruit, zijn plaats is op maat gemaakt.
ivm het vasleggen, in meerdere landen worden er nu controles uitgevoerd.
zo stonden we vorig jaar nog aan de kant in de uk, niks aan de hand maar je verliest er wel een uur tijd mee.
best is om een band naar voor en achter te leggen per wiel, en dan met een lus over het wiel, simpel en werkt altijd.
best ook 2 naar voor en achter.
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
.
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 22 apr, 2015 14:06, 1 keer totaal gewijzigd.
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
Ahja, goed idee! Dan las ik ook even wat versteviging eer de betonplex er op komt
- RubenB
- Quadfanaat
- Berichten: 54
- Lid geworden op: za 27 dec, 2014 18:56
- Locatie: Houwerzijl
- Contacteer:
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
Ik heb een tweedehands fabrieksaanhanger aangeschaft. Hier heb ik een nieuwe as onder gezet van 1050kg.
Bakmaat is 150 bij 250cm. Standaard zijn ze 130 breed, en daar past de quad of de buggy (die ik ook nog heb) niet op.
Voordeel is dat ik nu de aanhanger ook voor andere doeleinden kan gebruiken.
Bakmaat is 150 bij 250cm. Standaard zijn ze 130 breed, en daar past de quad of de buggy (die ik ook nog heb) niet op.
Voordeel is dat ik nu de aanhanger ook voor andere doeleinden kan gebruiken.
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
,
Laatst gewijzigd door AC67 op wo 18 feb, 2015 05:26, 1 keer totaal gewijzigd.
- RubenB
- Quadfanaat
- Berichten: 54
- Lid geworden op: za 27 dec, 2014 18:56
- Locatie: Houwerzijl
- Contacteer:
Re: aanhangwagens / vouwwagens / onderstellen
Is een hele goede vraag, en die krijg ik vaker.
Is eigenlijk nog uit de tijd dat ik alleen een buggy had. Hier lag de motor, en dus het zwaarste gedeelte achterin.
Omdat ik niet wilde dat het zwaarste gedeelte van de buggy achter de as van de aanhangwagen kwam te liggen in verband met de rondvliedende kracht, zette ik hem er altijd achterwaarts op. Dan lag het gewicht tussen trekhaak en as, en lag de aanhanger als een blok op de weg. Voordeel was dat de achterbanden, net als bij de TGB, het achterste punt was. Ik zette de achterwielen tegen het schot, spanband erover heen en klaar.
Bij de TGB zou het wel andersom kunnen, daar ligt het zwaarste gedeelte meer voorin. Al ligt dat nu mooi op de as voor de gewichtsverdeling. En ik rij de achterbanden ook bij de TGB tegen het schot aan. Twee spanbandjes om hem naar beneden te houden en op zijn plek te houden.
Is eigenlijk nog uit de tijd dat ik alleen een buggy had. Hier lag de motor, en dus het zwaarste gedeelte achterin.
Omdat ik niet wilde dat het zwaarste gedeelte van de buggy achter de as van de aanhangwagen kwam te liggen in verband met de rondvliedende kracht, zette ik hem er altijd achterwaarts op. Dan lag het gewicht tussen trekhaak en as, en lag de aanhanger als een blok op de weg. Voordeel was dat de achterbanden, net als bij de TGB, het achterste punt was. Ik zette de achterwielen tegen het schot, spanband erover heen en klaar.
Bij de TGB zou het wel andersom kunnen, daar ligt het zwaarste gedeelte meer voorin. Al ligt dat nu mooi op de as voor de gewichtsverdeling. En ik rij de achterbanden ook bij de TGB tegen het schot aan. Twee spanbandjes om hem naar beneden te houden en op zijn plek te houden.