Yamaha RS 125, spoked...
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Haha, altijd
Ben iedere avond bezig in de garage...Sinds de vriendin s'avonds werkt loopt het helemaal uit de hand
Ben iedere avond bezig in de garage...Sinds de vriendin s'avonds werkt loopt het helemaal uit de hand
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Vermits er voor dit ding geen expansies bestaan, heb ik er maar 1 gekocht voor een blok wat er vrij dicht tegen aan leunt.
Deze zal natuurlijk herlast moeten worden. Ook moet ik even de maat van de expansie opnieuw berekenen (lengte van het stuk waar de druk opgebouwd wordt) en eventueel aanpassen. Het gaat mij niet zozeer om de prestaties, hij moet wel vlot gaan uiteraard, maar vooral om het geluid & de looks....Benieuwd wat ik ervan moet verwachten
Rearsets ben ik ook even aan het bekijken, maar het ziet er naar uit dat het universele gaan worden en dan maar aanpassen tot het werkt
Deze zal natuurlijk herlast moeten worden. Ook moet ik even de maat van de expansie opnieuw berekenen (lengte van het stuk waar de druk opgebouwd wordt) en eventueel aanpassen. Het gaat mij niet zozeer om de prestaties, hij moet wel vlot gaan uiteraard, maar vooral om het geluid & de looks....Benieuwd wat ik ervan moet verwachten
Rearsets ben ik ook even aan het bekijken, maar het ziet er naar uit dat het universele gaan worden en dan maar aanpassen tot het werkt
Re: Yamaha RS 125, spoked...
mooi project! Zit er zelf ook aan te denken om zoiets te beginnen maar dan met een 50cc (heb geen motorrijbewijs)
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Kon je niet beter eentje opmaat laten maken? Denk dat je dan nog beter af bent.
Re: Yamaha RS 125, spoked...
@brammes: voor een 125cc hebt ge geen motorrijbewijs nodig, ge moet wel 2 jaar u autorijbewijs hebben...
@minivtec: Ik heb hier zelf de formules voor het berekenen van expansies... 1 kameraad van me doet niks anders dan lassen en de ander heeft een vrij grote kennis van performance in het algemeen. Dus ik ben vrij goed omringd
Voor zelf vanaf 0 een expansie te maken... Die moeite loont niet omdat ik voor 80% dezelfde vorm/diameter krijg dan die wat ik besteld heb. Expansies zijn nog oude overstock modellen die voor een appel en een ei weg gaan.
@minivtec: Ik heb hier zelf de formules voor het berekenen van expansies... 1 kameraad van me doet niks anders dan lassen en de ander heeft een vrij grote kennis van performance in het algemeen. Dus ik ben vrij goed omringd
Voor zelf vanaf 0 een expansie te maken... Die moeite loont niet omdat ik voor 80% dezelfde vorm/diameter krijg dan die wat ik besteld heb. Expansies zijn nog oude overstock modellen die voor een appel en een ei weg gaan.
Re: Yamaha RS 125, spoked...
De vorige eigenaar had de kickstarter op de as gelast (omdat de schroefdraad weg was )
Deze dan maar voorzichtig los geslepen, asje zelf ziet er nog ok uit, maar ik moet het ff bekijken als ik een nieuwe kick heb.
De uitlaat afgeslepen (doet pijn bij een nieuwe ), en min or meer gezet hoe ik hem wil hebben.
Deze wordt dus verbonden met de eerste 30cm van de originele uitlaat. Zo kom ik perfect langs het frame door, heb ik de juiste flens en de juiste hoek...
Rearsets zijn onderweg, bar end mirrors, en een achterlicht
Deze dan maar voorzichtig los geslepen, asje zelf ziet er nog ok uit, maar ik moet het ff bekijken als ik een nieuwe kick heb.
De uitlaat afgeslepen (doet pijn bij een nieuwe ), en min or meer gezet hoe ik hem wil hebben.
Deze wordt dus verbonden met de eerste 30cm van de originele uitlaat. Zo kom ik perfect langs het frame door, heb ik de juiste flens en de juiste hoek...
Rearsets zijn onderweg, bar end mirrors, en een achterlicht
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Ziet er al mooi uit. Een beetje om jaloers op te worden.
Lijkt inderdaad nu alsof ie van een of andere barbie is met die spiegel zo. Kan je kijken of je haar nog goed zit
Lijkt inderdaad nu alsof ie van een of andere barbie is met die spiegel zo. Kan je kijken of je haar nog goed zit
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Lol... spiegels staan zelfs juist zo Lijkt een rare hoek, komt door het M-bar stuurtje.
Vandaag bezig geweest aan men rear sets. Vermits ik niet aan men kader wil lassen heb ik adapterplaten gemaakt...
Niet tevreden van de vorm trouwens, maar ik moet ze toch nog afwerken eer ze gespoten worden.
Voorlopig dus enkel deze spypic, rear set met linksysteem naar het schakel asje:
Dan de onstekings/tandwiel cover
voor:
Hij is nog niet helemaal af, moet nog een klein detail afwerken, maar ziet er nu zo uit:
Met het boren van de cilinder is het uitgelopen... Heb hem ergens anders binnen gedaan omdat die eerste kerel zijn afspraken niet na kwam...
Vandaag bezig geweest aan men rear sets. Vermits ik niet aan men kader wil lassen heb ik adapterplaten gemaakt...
Niet tevreden van de vorm trouwens, maar ik moet ze toch nog afwerken eer ze gespoten worden.
Voorlopig dus enkel deze spypic, rear set met linksysteem naar het schakel asje:
Dan de onstekings/tandwiel cover
voor:
Hij is nog niet helemaal af, moet nog een klein detail afwerken, maar ziet er nu zo uit:
Met het boren van de cilinder is het uitgelopen... Heb hem ergens anders binnen gedaan omdat die eerste kerel zijn afspraken niet na kwam...
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Mist nog een klein detail.. Z'n hele hart en ziel is eruit :O
Je verkijkt je inderdaad op die spiegeltjes. En eerlijk gezegd zie ik het nog niet. Moet je misschien eerst een foto hebben als ie rijd
Je zou die adapterplaten nog wat netter kunnen maken door een passer ( met het liefst een kraspen ) op de bout te zetten en dan die lijn een beetje te volgen met een scherpe vijl.
Kun je ook met de bocht terug doen door hem op een vlakke plaat te leggen en de passer op een afstand te zetten waar een mooie bocht uit komt
Heb zelf ondervonden dat het een stuk makkelijker is met een goede vijl dan met een slijptol, ook al gebruik je een fijne lamellen schijf.
Met een vijl kun je het toch nauwkeuriger maken.
Je verkijkt je inderdaad op die spiegeltjes. En eerlijk gezegd zie ik het nog niet. Moet je misschien eerst een foto hebben als ie rijd
Je zou die adapterplaten nog wat netter kunnen maken door een passer ( met het liefst een kraspen ) op de bout te zetten en dan die lijn een beetje te volgen met een scherpe vijl.
Kun je ook met de bocht terug doen door hem op een vlakke plaat te leggen en de passer op een afstand te zetten waar een mooie bocht uit komt
Heb zelf ondervonden dat het een stuk makkelijker is met een goede vijl dan met een slijptol, ook al gebruik je een fijne lamellen schijf.
Met een vijl kun je het toch nauwkeuriger maken.
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Lijkt trouwens veel werk met een vijl maar als je een goede ( vrij grove ) vijl hebt, heb je aan ong. 5 slagen genoeg.
Re: Yamaha RS 125, spoked...
En bedankt, nu wil ik ook een tweetakt motor.
'Quadclub De Veluwse Zandhappers'
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Heb: 2019 Polaris Scrambler 1000 XP
Had: 2006 Barossa - 2007 Raptor 350 - 2004 Warrior - 1996 Blaster - 2001 Raptor 660 - 1991 Banshee - 1998 Blaster - 2009 Raptor 250 - 2007 Raptor 700SE - SMC Extreme 250 - 2007 Renegade 800 - Yamaha Breeze (2x) - 2011 Raptor 250 - 2008 Outlander 800 Max LTD - 2008 YFZ450 - 2011 Raptor 250 - 1999 Eton AXL90 - 2007 YFZ450SE - 2011 Outlander 800 Max LTD - 2007 Raptor 250 SE - Suzuki LT50 - 2013 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Outlander 650 Max XT - Suzuki LTR450 - 2014 Outlander 1000 Max XT-P - 2009 Raptor 250 - YFZ450 met RMZ250 blok - 2017 Outlander 1000 Max XT-p - 2016 Yamaha YFZ-450r - 2007 Raptor 700
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Zotjes!