Yamaha RS 125, spoked...
Yamaha RS 125, spoked...
Weet niet of hier interesse is in dit project, maar wou het toch graag posten..
Ik was al een ruimere tijd op zoek naar een 2 cilinder RD,maar op een gegeven moment kwam ik een RS tegen (luchtgekoelde 1 cilinder) in Wallonië. Na wat wikken en wegen, besloten om een kijkje te nemen. Uiteraard dan ook maar gekocht
Het is vooral het pure, nostalgische aspect van deze oude 2takten wat me aanspreekt, en zodoende:
De Yamaha RS 125
En dan de demontage...
Bedoeling is dat ik naar een café racer toe werk. Heb al een idee maar dit ligt nog niet vast..
Als er mensen zijn die dit graag volgen zal ik verder posten, indien geen interesse zal ik dit verwijderen.
Vermits hier toch wel wat "knutselaars" zitten denk ik dat het wel kan?
Ik was al een ruimere tijd op zoek naar een 2 cilinder RD,maar op een gegeven moment kwam ik een RS tegen (luchtgekoelde 1 cilinder) in Wallonië. Na wat wikken en wegen, besloten om een kijkje te nemen. Uiteraard dan ook maar gekocht
Het is vooral het pure, nostalgische aspect van deze oude 2takten wat me aanspreekt, en zodoende:
De Yamaha RS 125
En dan de demontage...
Bedoeling is dat ik naar een café racer toe werk. Heb al een idee maar dit ligt nog niet vast..
Als er mensen zijn die dit graag volgen zal ik verder posten, indien geen interesse zal ik dit verwijderen.
Vermits hier toch wel wat "knutselaars" zitten denk ik dat het wel kan?
Re: Yamaha RS 125, spoked...
Is zeker leuk om te volgen.
Vooral die oude dingen zijn leuk om te volgen, daar zit wat meer sleutelwerk aan dan knutselwerk
Vooral die oude dingen zijn leuk om te volgen, daar zit wat meer sleutelwerk aan dan knutselwerk
-
- Easy Quadrider
Leuk project, succes ermee
maar blijf aub van dit zadel af, en neem een ander om te versnijden!
maar blijf aub van dit zadel af, en neem een ander om te versnijden!
lol...
ik heb toch nooit gezegd dat ik het zadel ga versnijden?
Zou e beetje dom zijn he
ik heb toch nooit gezegd dat ik het zadel ga versnijden?
Zou e beetje dom zijn he
Mooi machine!
Wat kost zoiets?
Ik ga ook eens zoeken naar een oldtimer schakelbrommer. Kan ik weer meedoen aan de rondrit van de brommerclub in Kanne.
Maar de Flandria's, Kreidlers,...zijn niet meer te betalen. Of laat me zeggen dat wil ik er niet aan geven.
Wat kost zoiets?
Ik ga ook eens zoeken naar een oldtimer schakelbrommer. Kan ik weer meedoen aan de rondrit van de brommerclub in Kanne.
Maar de Flandria's, Kreidlers,...zijn niet meer te betalen. Of laat me zeggen dat wil ik er niet aan geven.
Kreidlers waren toch nooit goed te betalen ?
Goh... deze RS heeft 900 gekost, in een redelijke motorische staat.
Blok en chassis en papieren zijn "matching numbers", dat moest ik absoluut hebben.
Een RD 125 vind ge tussen de 1400 en de 3000, afhankelijk van de staat.
Voor een Jawa heb ik ook nog gekeken, deze zijn iets goedkoper, maar minder mooi/betrouwbaar.
Brommerclub in Kanne? Goed om te weten...is dat +50cc of e beetje van alles?
Blok en chassis en papieren zijn "matching numbers", dat moest ik absoluut hebben.
Voor een Jawa heb ik ook nog gekeken, deze zijn iets goedkoper, maar minder mooi/betrouwbaar.
900 is zeker niet verkeerd.JdmhatchR schreef:Goh... deze RS heeft 900 gekost, in een redelijke motorische staat.
https://m.facebook.com/Bromfietsclubkanne" onclick="window.open(this.href);return false;
De club zelf is 50cc, maar met de jaarlijkse rondrit (prachtige tocht van 100km en tot nu altijd veel geluk met het weer) komt dat zo nauw niet. Heb al met 125cc mee gereden...
Ook voor hedendaagse motors is er een rit.
Zalig!
Als je nog zo eens eentje ineen wil steken laat 't me weten!
Als je nog zo eens eentje ineen wil steken laat 't me weten!