De Z power kit

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

uuh, ziet er bij keihin yfz carb anders uit, daar zit dat verstopt achter een deksel :?
je zet daar de spiraalveer 1 nok terug (die je een beetje moet aanpassen)
waardoor de voorspanning iets minder wordt.
bij een z400 carb zal dat ook wel gaan lijkt mij.
nu ik dat zo zie??? ligt de binnenkabel enkel over die rol met die gleuf, aan de buitenkant?



www.quadtuning.nl
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

keesie schreef:uuh, ziet er bij keihin yfz carb anders uit, daar zit dat verstopt achter een deksel :?
je zet daar de spiraalveer 1 nok terug (die je een beetje moet aanpassen)
waardoor de voorspanning iets minder wordt.
bij een z400 carb zal dat ook wel gaan lijkt mij.
nu ik dat zo zie??? ligt de binnenkabel enkel over die rol met die gleuf, aan de buitenkant?



www.quadtuning.nl

yep is zo,nu ik die carb zie ik had ook zo eentje op men kawa klx, had em er beter afgemept voor op men warrior te steken. Binnekort schaf ik me ook eentje aan, das zeker.
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

keesie schreef:uuh, ziet er bij keihin yfz carb anders uit, daar zit dat verstopt achter een deksel :?
je zet daar de spiraalveer 1 nok terug (die je een beetje moet aanpassen)
waardoor de voorspanning iets minder wordt.
bij een z400 carb zal dat ook wel gaan lijkt mij.
nu ik dat zo zie??? ligt de binnenkabel enkel over die rol met die gleuf, aan de buitenkant?



www.quadtuning.nl
Morgen de veer een nokje terug leggen en zien wat het geeft.

Veer komt dan onder minder spanning te staan, zou de gas lichter moeten maken.



Binnen kabel ligt enkel over de rol met die gleuf.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Er bestaat ook zoiets als een klein bakje (+- 7cm vierkant) waarin een soort hefboom gemaakt wordt zodat de het gas ook lichter wordt. Ik ken iemand daarmee maar het moet nog getest worden. Desnoods steken we er twee in.
KFX540
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

~JoAcHiM~ schreef:Er bestaat ook zoiets als een klein bakje (+- 7cm vierkant) waarin een soort hefboom gemaakt wordt zodat de het gas ook lichter wordt. Ik ken iemand daarmee maar het moet nog getest worden. Desnoods steken we er twee in.
Dat bakje komt danop de duimgas te staan ofzo ?

Als ik de veer van de carbu lichter kan zetten is het probleem ook opgelost
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
~JoAcHiM~
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 758
Lid geworden op: ma 05 jan, 2004 14:14
Locatie: West-Vlaanderen

Bericht door ~JoAcHiM~ »

Volgens mij komt het ergens in de gaskabel (zeker niet bij de duimgas zelf), het onderbreekt de kabel en daarin wordt ergens een hefboom gemaakt...
Ik post hier meer vanaf dat ik meer informatie heb.
KFX540
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

dat klopt, alleen de slag die je moet maken om de gasschuif helemaal open te trekken, wordt langer.

bij een yfz werkt de veer 1 nok terugzetten perfekt :D
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

keesie schreef:dat klopt, alleen de slag die je moet maken om de gasschuif helemaal open te trekken, wordt langer.

bij een yfz werkt de veer 1 nok terugzetten perfekt :D
Ik heb de veer 2 nokken terug gezet en is nu bijna zoals standaard.

Keesie bedankt voor de tip man :wink:

Het zal mij veel duimkrampen besparen 8)
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Robby
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2209
Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
Locatie: ternat
Contacteer:

Bericht door Robby »

ja over duimkrampen gesproken, ik ben nu van handgas naar duimgas overgegaan omdat handgas denk ik meer onderhoud vraagt. wie kan lme tips geven om men duim "te trainen", want heb nu redelijk snel kramp,of is het gewoon afzien en pijnstillertje slikken als we gaan crossen? heb namelijk men duim al enkele keren gebroken (2x) en heeft dus soms een slaptitude vooral met de kou.
greetz
Gebruikersavatar
keesie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 634
Lid geworden op: ma 21 jun, 2004 19:59

Bericht door keesie »

Bartie schreef:
keesie schreef:dat klopt, alleen de slag die je moet maken om de gasschuif helemaal open te trekken, wordt langer.

bij een yfz werkt de veer 1 nok terugzetten perfekt :D
Ik heb de veer 2 nokken terug gezet en is nu bijna zoals standaard.

Keesie bedankt voor de tip man :wink:

Het zal mij veel duimkrampen besparen 8)
cool man ! 8)
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

:D
White LTZ-450 - powered by MSD -
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

al getest bartie?????
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Hanzie schreef:al getest bartie?????
Steekt er al onder maar moet tank nog aansluiten en uitlaat monteren.

Moest juist voortgaan vooral eer ik de ultieme test kon doen. :roll:


Zal voor morgen zijn :twisted:
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

blast Racer AKA sdsracer schreef:ja over duimkrampen gesproken, ik ben nu van handgas naar duimgas overgegaan omdat handgas denk ik meer onderhoud vraagt. wie kan lme tips geven om men duim "te trainen", want heb nu redelijk snel kramp,of is het gewoon afzien en pijnstillertje slikken als we gaan crossen? heb namelijk men duim al enkele keren gebroken (2x) en heeft dus soms een slaptitude vooral met de kou.
greetz
http://www.douggust.com/content/AskPages/arm_pump.htm
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Vandaag getest :shock:

Ja man The beast is lose :twisted:

Die FPe maakt echt wel een vet geluid

Morgen nog een even kijken naar de perfecte lucht toevoer.

Denk eraan om standaard deksel aantepassen.
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Plaats reactie