Pagina 2 van 3

Geplaatst: vr 11 feb, 2005 22:00
door Robby
Frank MB schreef:
Vincenzo schreef:tuurlijk kunnen ze verslijten da is een soort kunststof en da wordt ook vermoeid als ge het 6000 keer per min open en dicht laat gaat... als ze 1mm openstaan kan dit goed de oorzaak zijn langs daar verliest hij gewoon zijn karterdruk zeker aan vernieuwing toe!!!
Je membraan gaat niet open en dicht hoor, dit is al vele keren getest. Je membraan gaat gewoon een stukje verder open als je meer gas geeft, het trilt wel wat maar het gaat niet open en dicht. Als je eens logisch nadenkt dan weet je dat 6000 keer open dicht eigenlijk niet kan.
membraam trilt wel en gaat wel open en dicht, naarmate je gas geeft, 2-takt zijn 2 slagen dus elke "takt gaat het membraam open en toe, anders zou de druk die gemaakt wordt terug slagen in de carb wat nu gebeurt omdat ze niet perfect afsluiten

Geplaatst: vr 11 feb, 2005 22:14
door Frank MB
Sorry dit is echt fout, ik ken mensen die een membraancilinder op de inlaat opengemaakt hebben en er doorzichtig plexiglas voor gedaan hebben zodat ze konden zien wat het membraan deed. En dat was niet open en dicht, alleen misschien op lage toeren, maar dat betwijfel ik.

Geplaatst: vr 11 feb, 2005 22:16
door Yamaster
blast Racer AKA sdsracer schreef:
Frank MB schreef:
Vincenzo schreef:tuurlijk kunnen ze verslijten da is een soort kunststof en da wordt ook vermoeid als ge het 6000 keer per min open en dicht laat gaat... als ze 1mm openstaan kan dit goed de oorzaak zijn langs daar verliest hij gewoon zijn karterdruk zeker aan vernieuwing toe!!!
Je membraan gaat niet open en dicht hoor, dit is al vele keren getest. Je membraan gaat gewoon een stukje verder open als je meer gas geeft, het trilt wel wat maar het gaat niet open en dicht. Als je eens logisch nadenkt dan weet je dat 6000 keer open dicht eigenlijk niet kan.
membraam trilt wel en gaat wel open en dicht, naarmate je gas geeft, 2-takt zijn 2 slagen dus elke "takt gaat het membraam open en toe, anders zou de druk die gemaakt wordt terug slagen in de carb wat nu gebeurt omdat ze niet perfect afsluiten
Klopt helemaal!!!!

Geplaatst: za 12 feb, 2005 09:18
door Robby
Frank MB schreef:Sorry dit is echt fout, ik ken mensen die een membraancilinder op de inlaat opengemaakt hebben en er doorzichtig plexiglas voor gedaan hebben zodat ze konden zien wat het membraan deed. En dat was niet open en dicht, alleen misschien op lage toeren, maar dat betwijfel ik.
kijk tis ni omda ge nekeer iets weet van ne yfz da ge mij gaat kleren wat ne 2-takt is, ik ben er 6jaar voor naar t'school geweest. En wat hij in lage toeren doet,doet hij in hoge ook. en trouwens hoe kunt ger uw membramen zien als ge ze openmaakt en er plexi voorzet terwijl ze toch in uw cilinder zitten, of hebben ze die ook opengemaakt met plexi? En op pakweg 9000tr/min dan ziet ge echt die membramen niet open en toe gaan hoor, da zijn fracties die ge niet kunt waarnemen
greetz

Geplaatst: za 12 feb, 2005 12:53
door Teunie
Frank MB schreef:Sorry dit is echt fout, ik ken mensen die een membraancilinder op de inlaat opengemaakt hebben en er doorzichtig plexiglas voor gedaan hebben zodat ze konden zien wat het membraan deed. En dat was niet open en dicht, alleen misschien op lage toeren, maar dat betwijfel ik.
Ben je niet in de war met powervalve?

Geplaatst: za 12 feb, 2005 18:12
door Frank MB
neej hoor, en je kunt het waarnemen met een stroboscoop, maarja als jij er 6jaar voor geleerd heb dan zal het wel zo zijn :wink: doe ik niet moeilijk over, dat is mij alleen verteld altijd.

Geplaatst: za 12 feb, 2005 18:18
door Robby
wij timen de stand van je vliegwiel met een strobo, maar om je reedvalves te gaan bekijken met strobo lijkt me een erg raar idee.
maarja.reedvalves dienen gewoon als houder van tegendruk. meer niet.
greetz

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 03:43
door Rik350
die dingetje vouwen gewoon open naar de ene kant en dicht naar de andere niks ingewikkelds aan op zich lijkt mij

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 11:33
door Robby
Rik350 schreef:die dingetje vouwen gewoon open naar de ene kant en dicht naar de andere niks ingewikkelds aan op zich lijkt mij
voila vindt ik ook :lol:

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 12:15
door Vincenzo
allemaal nie belangrijk als ze openstaan gewoon vervangen :wink:
en ja als ze afbreken dan is het simpelweg stoten da je kan doen

Geplaatst: zo 13 feb, 2005 23:24
door Schupie94
En is je probleem al opgelost?

Geplaatst: ma 14 feb, 2005 19:14
door Obsession
neen maar heb er niet meer aan kunnen werken door school en andere dingen maar ik ga woensdag waarsch nieuwe reeds kope als hij dan nog niet werkt ga ik in het weekend is heel mijn blok openhale (met werkplaatshandboek) en piston en cilinderkop nakijken

Geplaatst: ma 14 feb, 2005 22:15
door Schupie94
Je moet niet meteen nieuwe reeds gaan kopen maar eerst eens kijken of ze al dan niet beschadigd zjn.
Als ze een klein beetje open staan kan je ze omdraaien.
Moest het dit niet zijn dan kom je maar eens langs bij Piranha.
We zullen wel eens even kijken wat we kunnen doen.
Aangezien dat het is gebeurd sinds je aan de karburator hebt gewerkt zal het probleem daar waarschijnlijk ook wel te zoeken zijn.

Geplaatst: ma 14 feb, 2005 22:28
door Ralph
Als je ze omdraait dan heb je nog steeds hetzelfde probleem lijkt mij, dan komen ze met de de holling naar boven staan en lekken ze aan de zijkanten.

Geplaatst: di 15 feb, 2005 17:42
door Robby
Ralph schreef:Als je ze omdraait dan heb je nog steeds hetzelfde probleem lijkt mij, dan komen ze met de de holling naar boven staan en lekken ze aan de zijkanten.
is waar, kan zijn dat het ff houd, maar 10minuten ofzo, want alsze openstaan wilt dit zegge dat ze hun sterkte kwijt zijn. Heb dit veel geprobeerd,spreek dus uit ervaring. Het bestaat zelf dat ze afscheuren als je ze omdraait.
greetz