Pagina 2 van 6
Geplaatst: di 10 mei, 2005 09:24
door Fré
klopt dit ongeveer Teunie?
Die rooie curve bereikt volgens de tekst eronder een max rond 7990 rpm, en 0 rpm is 0 km/h (staat wel niet op het papier maar mijn meetlatje heeft me geholpen).
Geplaatst: di 10 mei, 2005 09:24
door Lewis
Fré schreef:kzou denken dat 100km/h ongeveer overeenkomt met 10000 rpm, 90km/h met 9000 rpm enzoverder...
ha ha en wat formule gebruikje hier dan voor ?
Begrijp ook het grote vermogenverschil niet hoor, dan zo tunen makkelijk worden,

weetje kom eens met zon bakje naar hier ! ik heb vermogensbank ,en zeker intersante klanten als het zo een vermogenswinst geeft !

Geplaatst: di 10 mei, 2005 09:27
door Lewis
zo kunnen kloppen, maar is niet zeker he'

Geplaatst: di 10 mei, 2005 10:01
door Fré
stretch in paintshop pro en een meetlat should do the trick
Geplaatst: di 10 mei, 2005 11:23
door No Limit W-tec
Ik heb gewoon sterke twijfels bij het resultaat tout court. 42 % stijging met enkel andere CDI en nokkenassen kan volgens mij NIET, hoe graag we het misschien allemaal wel willen.
Het is zoals altijd met dyno's : dikwijls wordt maar halve waarheid vertelt en als ik deze curve bekijk heb ik eerder de indruk dat er heel wat meer gebeurd is dan enkel cdi, namelijk : nokkenassen, uitlaat, carb afstelling, luchtfitler, wie weet ook nog andere piston.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 11:36
door Teunie
Tja dit is de info die ik gekregen heb.
Ik was er niet bij dus kan het niet controleren.
De resultaten van Hans zullen misschien wat meer uitwijzen, bovendien gaat de YFZ van Hans ook op de bank.
@Fre, denk dat die benadering wel aardig kan kloppen
Geplaatst: di 10 mei, 2005 14:13
door No Limit W-tec
Teunie, volgens mij kan je beter dit topic wissen, is gewoon technisch niet mogelijk om met CDI 42 % winst te boeken.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 14:38
door Teunie
No Limit YFZ schreef:Teunie, volgens mij kan je beter dit topic wissen, is gewoon technisch niet mogelijk om met CDI 42 % winst te boeken.
Wacht even tot Hans zijn resultaten erbij zet, dan kunnen we kijken of die minder extreem zijn.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 15:00
door Lewis
het zijn twee keer 2 metingen ,kijk goed naar curve datum en tijd, en dan zijn die twee keer twee kurven bij elkaar gezet op een of andere manier,

denk ik

Geplaatst: di 10 mei, 2005 15:13
door Hanzie
kom een keer met je quad af nikolas, op de bank bij HPI en cdi erop, dan ben je zeker.
wat hebben wij eraan om deze dyno's te veranderen en dat er naderhand mensen komen klagen dat het geen fuck verschil maakt...
ik denk dat mensen beter niet kunnen reageren als je het niet gelooft of het komen TESTEN bijvoorbeeld...
waarom mensen in europa er niet mee rijden? omdat veel mensen niet met aftermarket cdi's rijden.
mijn yfz gaat tegenover deze trx komen te staan trouwens. normaal volgende week. of deze nog.
opmerkingen als "IK DENK DAT JE HET BETER KUNT WISSEN WANT DIT KAN NIET" vind ik persoonlijk zeer ongepast, zeker als een beheerder deze uitspraak neertypt. alleen al om het feit dat je geen ervaring hebt met deze cdi's.
ik zou zeggen: wie niet overtuigt is: kom eens testen?!
Geplaatst: di 10 mei, 2005 15:16
door Teunie
Waar gesproken Hans.
Het is gewoon zo dat niemand ooit Dyno resultaten gelooft als men er niet bij is geweest.
Maar als ik ze niet post is het ook niet goed.
Kortom het is dus nooit goed.
Kom maar testen, zoals Hanzie zegt.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:02
door Lewis
Geeft het bij een z 400 en een raptor ook zo veel verschil ?

Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:20
door Hanzie
als de klant dat wil wel ja
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:20
door Frank MB
Vinden jullie 42% ook niet erg veel voor alleen een cdi?? Kom op waar is dat gezonde nuchtere verstand

Ik weet zeker dat het niet zo kan zijn.
Geplaatst: di 10 mei, 2005 16:23
door No Limit W-tec
Wij gingen normaal gaan testen bij iemand die een nieuwe testbank besteld heeft, maar de levering blijkt niet te vlotten en dus gaan we daar niet op wachten.
Dus neem ik graag het aanbod aan om te testen. Ofwel bij Lewis ofwel bij HPI. Moeten het wel grondig kunnen doen, dus eerst kijken of afstelling zoals ie nu staat ok is, dan met CDI en terug kijken of afstelling ok is. Dan ook nog eens met de DB killer erin want momenteel loopt dat langs geen kanten. Dus hebben we toch zeker een 4-tal uur testwerk nodig om het grondig te kunnen doen. 'Oede Miere' van 't forum komt mee voor de carbafstelling, daar is een crack in.
Het zou handig zijn mochten we ook een standaard yfz hebben om te vergelijken.