Binnenkort zet Hanzie er nog resultaten op van de YFZ.
Met wat geluk krijg ik mijn eigen KFX nog ooit op de bank om te testen.
De TRX450 is volledig standaard (standaard uitlaat etc.).
Op de laagste curve zie je de standaardpower, 33,... pk
De blauwe curve is de standaardquad met andere uitlaat. (FMF)
De afstelling was bij die test echter niet optimaal.
Voor de verdere tests is men bij de standaard uitlaat gebleven.
De hoogste curve is met JumpingJet CDI, en een lichte aanpassing van de timing van de nokkenassen.
Denk dat het verschil wel duidelijk te zien is, van 33 naar 47 pk.
De nokkenassen geven misschien een beetje een vertekend beeld, maar denk dat toch wel aangeeft dat er aardig wat winst te behalen is met het aanpassen van de ontsteking.
In de zomer ga ik zelf experimenteren met het aanpassen van de cdi-curves en hoop ik ook testbankresultaten van mezelf te kunnen posten.
Ik heb zelf al gemerkt dat hoe meer je de quad gaat tunen hoe meer effect de CDI ook zal krijgen.





