JumpingJet Racing CDI's -TRX450 Dyno-

Vragen en tips bij het onderhoud en herstelling van je quad
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

JumpingJet Racing CDI's -TRX450 Dyno-

Bericht door Teunie »

Omdat iedereen blijft vragen naar testbank resultaten (logisch uiteraard), heb ik er eentje kunnen regelen voor de Honda TRX450.

Binnenkort zet Hanzie er nog resultaten op van de YFZ.
Met wat geluk krijg ik mijn eigen KFX nog ooit op de bank om te testen.

De TRX450 is volledig standaard (standaard uitlaat etc.).
Op de laagste curve zie je de standaardpower, 33,... pk
De blauwe curve is de standaardquad met andere uitlaat. (FMF)
De afstelling was bij die test echter niet optimaal.
Voor de verdere tests is men bij de standaard uitlaat gebleven.

De hoogste curve is met JumpingJet CDI, en een lichte aanpassing van de timing van de nokkenassen.
Denk dat het verschil wel duidelijk te zien is, van 33 naar 47 pk.
De nokkenassen geven misschien een beetje een vertekend beeld, maar denk dat toch wel aangeeft dat er aardig wat winst te behalen is met het aanpassen van de ontsteking.

In de zomer ga ik zelf experimenteren met het aanpassen van de cdi-curves en hoop ik ook testbankresultaten van mezelf te kunnen posten.
Ik heb zelf al gemerkt dat hoe meer je de quad gaat tunen hoe meer effect de CDI ook zal krijgen.

Afbeelding
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Een TRX450R maar 33pk? :?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

jepjep klopt volledig.

is trouwens een trx die bij piranha racing rijdt.

als dat geen jumpingjet power is dan weet ik het ook niet meer :twisted:
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Vincenzo
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2352
Lid geworden op: ma 10 mei, 2004 11:15
Locatie: das tezien wa weer da tis ;)

Bericht door Vincenzo »

dan heeft een trx maar ongeveer evenveel dan een Z???
Bartie
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 858
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 13:40
Locatie: Ninove
Contacteer:

Bericht door Bartie »

Hanzie schreef:jepjep klopt volledig.

is trouwens een trx die bij piranha racing rijdt.

als dat geen jumpingjet power is dan weet ik het ook niet meer :twisted:
Ja en ze zijn zo tevreden over de FMF uitlaat :?
LTR-450
Goes 520 max

Member of Quadperformance Racing Team
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

suzuki heeft er ook minder dan 33 hoor.

uitlaat is te relativeren, m'n moet ook niet verwachten tot men met een uitlaat een pk winst heeft van 5pk ofzo... wat men vergeet is de enorme hoeveelheid aan koppel dat men wint. het is niet enkel de pk's die het doen maar ook de prestatie van de uitlaat over de hele lijn.
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Ralph
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 9035
Lid geworden op: wo 08 jan, 2003 17:32
Locatie: Groningen, Nederland

Bericht door Ralph »

Ik dacht dat een YFZ450 ongeveer 40 pk zou hebben, of niet? Een TRX450R dan 7 pk minder.....?
Hanzie
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2971
Lid geworden op: zo 19 jan, 2003 22:14
Locatie: bree
Contacteer:

Bericht door Hanzie »

die van standaard yfz komt er ook nog op. dan kun je vergelijken :)
DQT Racing Team
DQT & Erasmus... One Team!

DQT DQT DQT DQT DQT DQT DQT, now you can't say you never heard of us
Blaster-boy
Quadracer
Quadracer
Berichten: 1276
Lid geworden op: ma 04 apr, 2005 09:34
Locatie: Bree-Tongerlo

Bericht door Blaster-boy »

scheelt toch wel veel eh van 33pk naar 47pk
maar hoeveel koppel had die trx standaar en gemodificeerd :?:
yfz450 '04,vls chrome a arms,full leovince exhaust,dt one filter,+2 axle,polisport handguards,quadracing nerfs,steel brakelines,pro design killswitch,race cut fenders,one stickerset, axp bumper & frame guards , w tec nr plate (rear),Pro Taper bars,ProTaper barpad,Reiger stuurdemper,Holeshot HD & Duro Excavator op Douglas velg achteraan,...
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Staat erbij he, 36NM standaard en 55NM getuned.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Lewis
Quadrunner
Quadrunner
Berichten: 651
Lid geworden op: vr 12 mar, 2004 20:22
Locatie: Grimbergen

Bericht door Lewis »

hallo, spijtig dat de koppel kurve niet afgebeeld is , en is het Din pk ??, en ook beter afdrukken op t/min inpv snelheid. :wink:
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Pk tov van snelheid vind ik idd een slechte voorstelling, Pk tov toerental is veel interessanter. Toch sta ik versteld, laat maar zeggen dat ik wat ongeloofwaardig ben. 42 % meer Pk met enkel CDI en timing veranderd ??? Mocht dit echt zo zijn dan denk ik dat de helft van Europa intussen op zo'n CDI's zou rijden.

Ben benieuwd naar de YFZ curves ! Binnenkort (vermoed begin juni) gaan wij op testbank voor hele dag en dan wil ik zeker zo'n bakkie om te testen !

Kun je nog een curve posten pk/toerental ?
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Berichten: 7138
Lid geworden op: vr 10 jan, 2003 08:13
Locatie: Beselare
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Oh, en als ik nog opmerking mag maken : tussen 40 en 50 kilometer zit je met een dipje, ofwel zit je niet 100 % goed qua jetting ofwel moet je nog eens kijken naar je onstekingscurve want dat zou er toch uit moeten geraken volgens mij. Misschien wordt het duidelijker in de pk/toerental curve.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
Fré
Quad Expert
Quad Expert
Berichten: 2757
Lid geworden op: ma 18 aug, 2003 09:23
Locatie: Wingene (W-Vl), België

Bericht door Fré »

kzou denken dat 100km/h ongeveer overeenkomt met 10000 rpm, 90km/h met 9000 rpm enzoverder...
White LTZ-450 - powered by MSD -
Teunie
Pro Quadrider
Pro Quadrider
Berichten: 3941
Lid geworden op: zo 26 okt, 2003 22:12
Contacteer:

Bericht door Teunie »

Ik heb helaas geen curve van pk/toerental, jullie hebben er natuurlijk wel gelijk in dat dat een betere voorstelling zou geven.

Ben een beetje afhankelijk van de testresultaten die ik van Marco krijg, heb zelf helaas geen testbank ;)

Het wachten is nu even op de aanvulling van Hanzie met de YFZ curves, aangezien er veel meer YFZ-bezitters op het forum zitten dan mensen met een TRX zijn deze resultaten natuurlijk veel interessanter.
DQT -Dangerous Quadracing Team-

"Ik ben eigenlijk best snel, ik verlies gewoon tijd met het vallen"
Plaats reactie