Pagina 2 van 2

Geplaatst: zo 02 okt, 2005 12:42
door Teunie
Fré schreef:
Teunie schreef:
Fré schreef:een carb installeren en rejetten is volgens mij een grotere miserie :mrgreen:
:oops: :oops:
:mrgreen:

en, hoe is het met de headstay mount?
Is die nodig dan? 8)

Geplaatst: zo 02 okt, 2005 12:49
door Fré
Zonder headstay wordt de motor enkel vanonder vastgehouden. Kweet niet of het kwaad kan, maar kan me wel inbeelden dat de cilinder een extra steun niet slecht vindt.

Ook worden de onderste montagepunten van de motor op het frame waarschijnlijk extra belast, en het is geweten dat die montagepunten wel eens lichtjes durven scheuren. Vraag maar aan sg6, Bartie en nog zoveel andere die daar een beetje roestvorming hebben.

Geplaatst: zo 02 okt, 2005 12:53
door Sg6
Fré schreef:Zonder headstay wordt de motor enkel vanonder vastgehouden. Kweet niet of het kwaad kan, maar kan me wel inbeelden dat de cilinder een extra steun niet slecht vindt.

Ook worden de onderste montagepunten van de motor op het frame waarschijnlijk extra belast, en het is geweten dat die montagepunten wel eens lichtjes durven scheuren. Vraag maar aan sg6, Bartie en nog zoveel andere die daar een beetje roestvorming hebben.
euhum roestvorming :? tis degelijk gescheurd bij mij en bij mijne maat en bij bartie 8).

Geplaatst: zo 02 okt, 2005 12:54
door Fré
amaj, al in verre staat van ontbinding :mrgreen:

Geplaatst: zo 02 okt, 2005 13:03
door Teunie
Was grapje natuurlijk ;)

Er komt een nieuwe headstay maar denk dat het wel meevalt tenzij je wild gaat doen met de quad.

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 19:53
door Skicks
moet je voor die extra compressie geen nieuwe zuiger ebbe die ertege kan?

Geplaatst: ma 03 okt, 2005 20:54
door Fré
Skicks schreef:moet je voor die extra compressie geen nieuwe zuiger ebbe die ertege kan?
kweenie, ik laat je weten wanneer ik de mijne opblaas :mrgreen:

nene, de drz-e/k motor, de identieke niet-gedowntunede versie van de ltz motor, heeft dezelfde zuiger en dezelfde compressie als ik nu, dus het concept is al beproefd.