Het was dus het moment om die dikke ltz/drz-s voetpakking door de dunnere drz-e pakking te vervangen.
diktes:
ltz/drz-s voetpakking: 0,75 mm (3 lagen)
=> compressieverhouding 11,2:1
drz-e voetpakking: 0,25 mm (1 laag)
=> compressieverhouding 12,1:1
Resultaat (seat of the pants dyno aka natte vinger
Ik ben hierover zeer tevreden, ik merk duidelijk dat er veel meer fut in mijn motor zit.
Ik heb nu elke motormod afzonderlijk gedaan: eerst luchtfiltermods, dan carb, en nu dus die pakking.
Als ik ze moet classeren van meeste effect naar minste effect dan doe ik het als volgt:
1) carb (tm36)
2) drz-e voetpakking
3) luchtfiltermod (open luchtfilterdeksel en rejetten)
Ik vind het dus echt wel een aanrader, temeer omdat de kostprijs van die pakking dus vrijwel nihil is. Je moet wel rekening houden met het feit dat je de zuigerringen en de koppakking ook moet kopen, want die moeten na het verwijderen vervangen worden. Ineens een goede gelegenheid om de gezondheid van je blok te controleren!



