Pagina 13 van 14

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: ma 22 jun, 2009 21:21
door ruudevers
Doc-Viper schreef:
ruudevers schreef:[Heey ruud,
Ik heb nu ongeveer 350 km op de teller staan, maar ga na 500 km de olie en koelvloeistof vervangen.
Daarnaast wil ik hem dan ook ontgrenzen/opvoeren. Hoe kan ik dat het best doen?
sproeier? zo ja, welke maat?

alvast bedankt, gr daniel

Heeey mooie quad zo met die kleuren,

Je kunt de olie en koelvloeistof nu al vervangen is mss beter bij http://algmotoparts.com/" onclick="window.open(this.href);return false; kun je alles kopen.

Het opvoeren is simpel andere lucht filter en sproeier.

Ik rij nu met een openluchtfilter met een 106 sproeier maar ik moet mss nog een staphoger omdat ik nu ook heel mijn uitlaat heb aangepast.

Je kunt bij http://algmotoparts.com/" onclick="window.open(this.href);return false; de sportfilter bestellen en ze hebben ook een set met sproeiers je begint BV met sproeier 100 zie toppic werkplaats en dan afstellen carbu daar staat het mooi uitgelegd werkt super.

wat ook heeeel veel scheeld is de uitlaat aanpassen ik heb de cad eruit gehaald die zit na de bocht in de verdikking en een andere achter demper geplaatst van een honda CBR.
Suc6 Gr. Ruud

Heey ruud,
Bedankt voor je reactie. Ik heb de koelvloeistof en motorolie al besteld bij alg-moto en die gaan er deze week in.
Alleen snap ik niet hoe je die cad uit je uitlaat heb gehaald?? die uitlaat is toch helemaal dicht!?

gr. daniel[/quote]



Heey je moet de uitlaat doorzagen cat eruit slopen en weer dicht lassen.
Gr. Ruud

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: zo 05 jul, 2009 09:45
door Wannus
Heey je moet de uitlaat doorzagen cat eruit slopen en weer dicht lassen.
Gr. Ruud
Hee ruud.

Ik volg dit topic an een hele poos, er staat al heel veel informatie in.
Een aantal dingen heb ik ook al gedaan a.d.v. de info op dit forum, echt geweldig.

Maar toch nog een vraag,
Heb je dan het stukje originele pijp "zonder cat" er terug in gelast, of een andere pijp er tussen die
net zo dik is als de rest van de uitlaat ?

Ik sta op het punt om de slijper erin te zetten...
Mijn Shineray gaat nog niet verder dan 8000 rpm. Moet toch verder kunnen ??

P.S. heb je ook andere tandwielen gemonteerd ?
Ik heb eens gekeken, voor zit standaard 17 tands, maar erg veel ruimte voor een grotere is er niet...
Dan zou ik achter een kleinere moeten steken. (org 42t)

Gr Iwan.

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: zo 05 jul, 2009 17:53
door Mark_T
Wannus schreef:
Heey je moet de uitlaat doorzagen cat eruit slopen en weer dicht lassen.
Gr. Ruud

P.S. heb je ook andere tandwielen gemonteerd ?
Ik heb eens gekeken, voor zit standaard 17 tands, maar erg veel ruimte voor een grotere is er niet...
Dan zou ik achter een kleinere moeten steken. (org 42t)

Gr Iwan.
Er is ook geen groter tandwiel dan 17 voor de shineray

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: ma 06 jul, 2009 07:49
door ruudevers
Wannus schreef:
Heey je moet de uitlaat doorzagen cat eruit slopen en weer dicht lassen.
Gr. Ruud
Hee ruud.

Ik volg dit topic an een hele poos, er staat al heel veel informatie in.
Een aantal dingen heb ik ook al gedaan a.d.v. de info op dit forum, echt geweldig.

Maar toch nog een vraag,
Heb je dan het stukje originele pijp "zonder cat" er terug in gelast, of een andere pijp er tussen die
net zo dik is als de rest van de uitlaat ?

Ik sta op het punt om de slijper erin te zetten...
Mijn Shineray gaat nog niet verder dan 8000 rpm. Moet toch verder kunnen ??


P.S. heb je ook andere tandwielen gemonteerd ?
Ik heb eens gekeken, voor zit standaard 17 tands, maar erg veel ruimte voor een grotere is er niet...
Dan zou ik achter een kleinere moeten steken. (org 42t)

Gr Iwan.

Heeey,

Ik heb de orginele uitlaat voor de cat door gezagen. De cat eruit gesloopt en weer dicht gelast.

Ik heb ook andere tandwielen voor 16 en achter 39

Gr. Ruud

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: ma 13 jul, 2009 18:34
door Wannus
Bedankt voor de afgelopen reacties heren..

En ja hoor,,,
Ik heb de slijper in de uitlaat gezet, de cat verwijderd, en er een stukje RVS buis terug in de plaats gelast.
Ook had ik al een sport lucht filter.
Ik heb er nu een 102 sproeier ingezet, met de gasnaald helemaal omhoog.
Standaard tandwielen.
Hij trekt goed en lekker op, gas respons is ook snel en direct, maar hij gaat niet harder dan 8000 rpm (mmmm :? )
CDI 'tje mischien ?

Bij het gas dicht gooien van hoge toeren uit, klappert (poft) hij lekker na in de uitlaat,
maar mijn luchtschroef kan niet meet verder open......Sproeier groter, of kleiner ?

Iemand ideeën ??
Thanx..

Groeten, Iwan.

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: wo 15 jul, 2009 15:28
door fr33style
hey, heb je de doorlaat van je blok naar de aansluiting van de uitlaat gecheckt? is de doorsnede hetzelfde, want als die kleiner is valt daar ook weer winst uit te halen.
ik ben m nog aan het inrijden dus kan je niet echt vertellen of ik over de 8000 toeren heenkom :p

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: wo 15 jul, 2009 16:25
door Wannus
Er zit geen restrictie ring in de uitlaat.
De uitlaatpoort en de binnen diameter van de uitlaat pijp is nagenoeg het zelfde.

Thanx.

Iwan.

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: vr 17 jul, 2009 23:08
door tuga
hello
ik heb een vraag !
ik zo een shineray maar als die heet word dan start niet meer moet dan laten afkoelen en dan start die weer....
wat moet ik doen??
gr bruno

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: za 18 jul, 2009 09:09
door Wannus
tuga schreef:hello
ik heb een vraag !
ik zo een shineray maar als die heet word dan start niet meer moet dan laten afkoelen en dan start die weer....
wat moet ik doen??
gr bruno
Bruno

Als je gereden hebt, of slaat hij ook af tijdens het rijden?
Dan denk ik aan tank ontluchting.
Anders aan een carburateur afstelling.
Draait je koelventilator toch wel als hij "te" warm wordt ?

Greetz, Iwan.

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: za 25 jul, 2009 18:15
door fr33style
Hey, die shineray word echt warm en de koeling is echt aan de wat mindere kant heb ik gemerkt.
Wel heb ik een paar punten opgemerkt waarvan ik denk dat als je die veranderd hij veel koeler zal lopen;

1. Er gaat van de carter naar de luchtfilter een slang, daar loopt de lucht een 2e keer doorheen voor zeg maar schonere uitlaatgas
maar die lucht is gewoon nog warm van de verbranding dus als dat weer terug in de luchtfilter komt zuig je steeds weer warme
lucht je blok in, echt een kutsysteem dus gewoon ff een aparte filter op die slang zetten, en die andere vervangen voor een
powerfilter.
2. De uitlaat is op 2 plekken vernauwd (catalysator en demper), hierdoor kan hij zijn warme lucht niet snel genoeg kwijt.
3. De koelvloeistof is niet echt van de geweldige kant kan je ook vervangen voor betere.

nog 200 km dan ga ik die wijzigingen zoizo doen, ik rijd hem nu standaard maar hij kan gewoon echt zijn hitte niet kwijt, zeker als je een afstand van een 20 a 30 km wilt rijden. Stop nu om de 10 km ff om hem wat koeler te laten worden.

Kan niet wachten tot het wijzigen, hij loopt nu al fire met zn gare afstelling, wil niet weten wat ie doet na een beetje tunen :D

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: zo 26 jul, 2009 10:41
door Boncari
Draait je koelvin wel?
Ik heb gehoord dat dit een vaak voorkomend probleem is...

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: di 18 aug, 2009 17:15
door Noudjee
Hee allemaal,

Ik heb ook een chinese quad, hij rijdt goed, tis een 150 cc , maar ik heb er sinds gister een scheit hekel aan. Ik reed met ongv 50 km/u breekt het linkervoorwiel af, en ik maak een paar salto's. Heb er een paar schaafwonden aan overgehouden, en had geluk met mijn helm. Maar nu is de hele vooras afgebroken, en ik kan nergens een nieuwe vinden. Weten jullie misschien waar? ik heb die site http://www.kamuza.nl" onclick="window.open(this.href);return false; al gehad...
Ik ga hem nu denk ik verkopen, en een crossmotor met goed merk voor halen.

Laterr

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: ma 31 aug, 2009 21:42
door fr33style
Wannus schreef:Bedankt voor de afgelopen reacties heren..

En ja hoor,,,
Ik heb de slijper in de uitlaat gezet, de cat verwijderd, en er een stukje RVS buis terug in de plaats gelast.
Ook had ik al een sport lucht filter.
Ik heb er nu een 102 sproeier ingezet, met de gasnaald helemaal omhoog.
Standaard tandwielen.
Hij trekt goed en lekker op, gas respons is ook snel en direct, maar hij gaat niet harder dan 8000 rpm (mmmm :? )
CDI 'tje mischien ?

Bij het gas dicht gooien van hoge toeren uit, klappert (poft) hij lekker na in de uitlaat,
maar mijn luchtschroef kan niet meet verder open......Sproeier groter, of kleiner ?

Iemand ideeën ??
Thanx..

Groeten, Iwan.

Hey even om terug te komen op je vraag of hij harder gaat als 8000 rpm, antwoord is ja :D
Ben nu op de 500 km van mijn blok en hij begint echt los los te komen,
In zijn 3 krijg ik hem wel op de 10000 in zijn 2 en 4 moet ie nog meer ingereden worden maar ik merk dat na elke keer gereden te hebben ie beter wordt.
Maar het is duidelijk dat ie niet begrenst is op toeren :afgestudeerd:

Ohja en ik heb er nog niks aan veranderd hij is helemaal origineel, enkel rubbers tussen blok en frame plus de koelvloeistof veranderd

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: vr 04 sep, 2009 19:36
door rockfordbreda
10000 toeren :shock: Weet je wel dat je met een 4takt te maken hebt?
Bij honda hebben ze 40jaar gestudeerd op de v-tec om deze 9500rpm te laten maken en bij de f1 kost een motor meer dan 1000 china quads en die kunnen hoog in toeren lopen.
Maar een 1cilinder 4 takt zou ik persoonlijk niet boven de 8500 laten komen.Anders heb je nog wel eens de kans dat de kleppen de zuiger tegekomen.
En ik zeik niets af want ik heb zelf ook een amg 200cc en daar kijk ik ook mee uit als het op toeren aankomt.
De doorsnee personen auto draaid niet eens 6500rpm en die heeft meerdere cilinders en is dus in betere balans dan 1 cilinder.

Dus let ff op voordat we straks wel lezen dat er een blok kapot is.

Mvg:

Martijn :mrgreen:

Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE

Geplaatst: za 05 sep, 2009 12:58
door fr33style
hahahha ja man thanks voor je tip, ik zat er toevallig gister mee in mijn hoofd, elke gemotoriseerd voertuig heeft natuurlijk op zijn toerenteller dat stukje rood met een x aantal toeren erin, zo van als je deze toeren bereikt ben je verkeerd bezig :D

hoe dan ook die 10000 toeren bereik ik alleen in de optrek ik ga niet continu op 10000 toeren rijden, meestal schakel ik bij 9000 door,dus dan ben je maar enkele seconden op die toeren.
als mijn blok naar de klote gaat dan is het jammer, ik ga mijn blok niet behandelen als een vrouw, ik probeer hem zo subtiel mogelijk los te laten komen, maar ik ga niet voorzichtig doen met de toeren, heb nog weinig gelezen over dat het blok van slechte kwaliteit is, dus we zien wel hoeveel die hebben kan :D

Hoe sneller ie naar de klote is hoe eerder ik een yamaha haal :P

thanks voor je tip mart :D , het enige wat ik alleen ff wou aanduiden is hij is niet begrenst :crosser: