ervaring met een SHINERAY XY250STIXE
ervaring met een SHINERAY XY250STIXE
Hoi,
Wie heeft er een SHINERAY XY250STIXE en hoe bevalt het je? enige gebreken?
Dit zijn de nieuwere chineesjes en ik ben toch wel benieuwd of ze al weer een stuk verbeterd zijn?
greetz
Wie heeft er een SHINERAY XY250STIXE en hoe bevalt het je? enige gebreken?
Dit zijn de nieuwere chineesjes en ik ben toch wel benieuwd of ze al weer een stuk verbeterd zijn?
greetz
-
- Quadfanaat
Re: ervaring met een SHINERAY XY250STIXE
Ik heb me er gisteren ook 1 gekocht en ze vallen wel goe mee moet ik zeggen die van mij is natuurlijk nog nieuw
maar een maat van mij heeft ook 1 en de problemen zijn de batterij(denkt dat het bij elke chineesje dat een probleem is)vervangen door een gelbatterij en meestal is het opgelost.en de fan die kapot kan gaan ook gewoon vervangen is meestal garantie.ik vind wat de prijs-kwaliteit betreft zeker niet mis ,zeker wat de looks betreft
ben er trots op
maar een maat van mij heeft ook 1 en de problemen zijn de batterij(denkt dat het bij elke chineesje dat een probleem is)vervangen door een gelbatterij en meestal is het opgelost.en de fan die kapot kan gaan ook gewoon vervangen is meestal garantie.ik vind wat de prijs-kwaliteit betreft zeker niet mis ,zeker wat de looks betreft
ben er trots op
Burn the rubber ,not your soul
hey,
Wij hebben hem nu ook en het zeker een leuk ding.
Hij heeft nu ongeveer 500 km gelopen dus hij zit nu in z'n eerste onderhoudsbeurt.
Komt nieuw blokolie en een grotere sproeier in.
Verder zit er al een powerfilter in, uitlaat uigeboord en nog een paar kleine aanpassingen.
De quad loopt zoals hij nu is 95. Maar door een kleiner achter tandwiel gaat hij ongeveer 100 105. Dit vind ik toch zeer mooi snelheden voor de 250cc .
greetz
Hij heeft nu ongeveer 500 km gelopen dus hij zit nu in z'n eerste onderhoudsbeurt.
Verder zit er al een powerfilter in, uitlaat uigeboord en nog een paar kleine aanpassingen.
De quad loopt zoals hij nu is 95. Maar door een kleiner achter tandwiel gaat hij ongeveer 100 105. Dit vind ik toch zeer mooi snelheden voor de 250cc .
greetz
-
- Quadfanaat
van welk merk is je powerfilter en waar heb je die gehaald? en de kleinere tandwiel hoeveel tanden heeft die kan je die vinden op alg-moto?Scratch schreef:hey,
greetz
hoi,
Wij hebben de quad niet bij alg gekocht maar bij iemand bij ons in de buurt die ook in china quads handeld. Hij komt uit vriezenveen.
Die man heeft voor ons alles gedaan, powerfilter erop, catalisator eruit, uitlaat uigeoord en olie vervangen etc.
Super goede service.
Bijna alle onderdelen kun je wel krijgen bij alg.
greetz
Wij hebben de quad niet bij alg gekocht maar bij iemand bij ons in de buurt die ook in china quads handeld. Hij komt uit vriezenveen.
Die man heeft voor ons alles gedaan, powerfilter erop, catalisator eruit, uitlaat uigeoord en olie vervangen etc.
Super goede service.
Bijna alle onderdelen kun je wel krijgen bij alg.
greetz
Ik heb ook zo'n quad, nu al een maand of 4. Ze hebben wel wat gebreken :c;hagarijn:
eerst sputterde hij bij koud starten, de kleppen waren niet goed afgeregeld
2de probleem, de batterij inderdaad, slecht spul die chineese, is ook vervangen
3de een bevestigingsbout afgebroken van de uitlaat aan de cilinder, moet worden uitgeboord, maar ze hebben de cilinder zelf moeten vervangen, de bout was te taai om te doorboren.
heb hem nu enkele dagen terug en heb hem gisteren verlaagd hij stuurt nu beter door scherpe bochten en plakt maar op de baan
volgende stap is hem herspuiten, maar in welk kleur Nu is hij blauw, ik denk aan wit + de A- armen.
nieuws volgt nog
3de een bevestigingsbout afgebroken van de uitlaat aan de cilinder, moet worden uitgeboord, maar ze hebben de cilinder zelf moeten vervangen, de bout was te taai om te doorboren.
heb hem nu enkele dagen terug en heb hem gisteren verlaagd hij stuurt nu beter door scherpe bochten en plakt maar op de baan
volgende stap is hem herspuiten, maar in welk kleur Nu is hij blauw, ik denk aan wit + de A- armen.
nieuws volgt nog
-
- Quadfanaat
ik heb dat ook dat hij sputtert bij koude start maar ik denk dat het bij de afstelling ligt want hij heeft nu amper 29 kmdc69 schreef:Ik heb ook zo'n quad, nu al een maand of 4. Ze hebben wel wat gebreken :c;hagarijn:
nieuws volgt nog
heb ook al de uitlaat uitklopt.mijn volgende stap is ook hem verlagen en andere kleurke want rood is niet echt mijn lievelingskleur
heb je hem enkel van voor verlaagd of van achter ook en waar heb je de verlaging gehaald
Greets
Hallo allemaal,
Ik wil ook graag deze quad gaan kopen in het zwart of oranje wie weet waar je deze het beste kan halen/bestellen en wat is een redelijke prijs?
En waar kan ik het beste mijn tuning spullen voor deze quad halen zoals uitlaat, luchtfilter, sproeier en tandwielen?
Gr. Ruud evers
Ik wil ook graag deze quad gaan kopen in het zwart of oranje wie weet waar je deze het beste kan halen/bestellen en wat is een redelijke prijs?
En waar kan ik het beste mijn tuning spullen voor deze quad halen zoals uitlaat, luchtfilter, sproeier en tandwielen?
Gr. Ruud evers
Haal hem bij alg-moto, super goede service en zij kunnen heb direct een beetje tunen en goed afstellen etc.ruudevers schreef:Hallo allemaal,
Gr. Ruud evers
Wij hebben de shineray stixe bij henk vandaan:P http://link.marktplaats.nl/183346134" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze man heeft ook goede connecties en kan je zeker goed helpen. Voor ons had hij alvast de catalisator eruit gehaald, goede olie, goede koelvloeistof, ander luchtfilter en de uitlaat uigeboord. Quad loopt nog steeds prima en hij staat nu bij hem voor zijn eerste onderhoudsbeurt.
greetz
Scratch, je hebt tog ook 2 Blasters gehad he?
Welke heeft je voorkeur? De Blaster of de Shineray?...
Groete
Groete
2takt
Tiesko schreef:Scratch, je hebt tog ook 2 Blasters gehad he?
Groete
jep de blasters waren van mij en de shineray is eigenlijk van me pa.
voordelen blaster: snelheid, optrekken, 2 takt
nadeel blaster: mengsmering, klein, ging bij mij vaak stuk, slechte vering
Voordelen shineray: groot, mooier, betere vering, 4 takt dus wel rustiger
nadeel: trager, trekt minder snel op, slechte banden, kwaliteit is minder.
greetz
Heeey dankje,
Ga effe wat info opvragen.
Ruud
Ga effe wat info opvragen.
Ruud
Scratch schreef:Haal hem bij alg-moto, super goede service en zij kunnen heb direct een beetje tunen en goed afstellen etc.ruudevers schreef:Hallo allemaal,
Gr. Ruud evers
Wij hebben de shineray stixe bij henk vandaan:P http://link.marktplaats.nl/183346134" onclick="window.open(this.href);return false;
Deze man heeft ook goede connecties en kan je zeker goed helpen. Voor ons had hij alvast de catalisator eruit gehaald, goede olie, goede koelvloeistof, ander luchtfilter en de uitlaat uigeboord. Quad loopt nog steeds prima en hij staat nu bij hem voor zijn eerste onderhoudsbeurt.
greetz
hallo ik ben net nieuw op dit forum en weet nog niet helemaal hoe het allemaal werkt.
maargoed ik wil dus ook een quad aanschaffen weet alleen nog niet goed welke, door mijn beperkte budget kan ik niet bij de dure merken kijken. door avonden te googelen ben ik uitgekomen op twee merken, namelijk de SHINERAY XY250STIXE en de bashan 200. de shineray kost wel ongeveer 1000 euro meer maar is dan ook al voorzien van wegbanden alu velgen etc. bij de bashan zou ik dit zelf nog moeten wijzigen, waardoor hij qua prijs op nagenoeg hetelfde uitkomt. aangezien ik hem meer voor gebruik op de weg nodig heb, moet ik toch wegbanden hebben. mijn vraag nu echter, welke van deze twee kan ik het beste kiezen. vind de shineray wel mooier, maar ik wil kwalitijd en rijcomfort toch zeker ook laten meewegen.
maargoed ik wil dus ook een quad aanschaffen weet alleen nog niet goed welke, door mijn beperkte budget kan ik niet bij de dure merken kijken. door avonden te googelen ben ik uitgekomen op twee merken, namelijk de SHINERAY XY250STIXE en de bashan 200. de shineray kost wel ongeveer 1000 euro meer maar is dan ook al voorzien van wegbanden alu velgen etc. bij de bashan zou ik dit zelf nog moeten wijzigen, waardoor hij qua prijs op nagenoeg hetelfde uitkomt. aangezien ik hem meer voor gebruik op de weg nodig heb, moet ik toch wegbanden hebben. mijn vraag nu echter, welke van deze twee kan ik het beste kiezen. vind de shineray wel mooier, maar ik wil kwalitijd en rijcomfort toch zeker ook laten meewegen.
Een shineray heeft wel wegbanden. Maar die banden zijn ook een kwaliteit van 10x niks. Wij hebben ze eerst knetter hard opgepomt zodat de banden beter rond waren en geen EI form hadden. Dit hielp al zeker maar bij een snelheid van ongeveer 90km/h schud en trilt het nog behoorlijk. Bij onze shineray komen er ook dus ECHTE merk banden onder. Verder heeft de shineray een wegtoelating met 2 personen dit heeft de bashan niet. Ik zou zeggen kies de shineray. Dit is meer een straat-quad dan een wegquad en is direct al lekker breed en behoorlijk laag.leonardo schreef:hallo ik ben net nieuw op dit forum en weet nog niet helemaal hoe het allemaal werkt.
greetz