Pagina 16 van 18
Re: Renegade 910cc BBK Upgrade HD Fotos
Geplaatst: zo 19 mei, 2013 17:42
door Dennis b
Ziet er goed uit Menno!
Kunnen we zeker even afspreken en een stukje knaln.
Ben wel benieuwd hoe die in het echt klinkt/presteerd.
Gr. dennis
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: wo 03 jul, 2013 08:24
door Dennis b
hey menno,
begin juli maar doen dan
laat maar effe horen.
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: wo 03 jul, 2013 16:32
door lexjeweetwel
Dan kom ik ook wel effe naar het noorden
Grtn Lex
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: vr 05 jul, 2013 08:11
door Dennis b
lexjeweetwel schreef:Dan kom ik ook wel effe naar het noorden
Grtn Lex
Hey lex!
Of naar het oosten
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: vr 05 jul, 2013 08:46
door Pindapotje
Oost, west, thuis is het ook niet alles
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: vr 05 jul, 2013 09:25
door lexjeweetwel
De wijze kwamen toch uit het oosten?
Toch begin ik daar aan te twijfelen
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: ma 08 jul, 2013 08:23
door Dennis b
lexjeweetwel schreef:De wijze kwamen toch uit het oosten?
Toch begin ik daar aan te twijfelen
HA-HA
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: do 15 aug, 2013 21:25
door Dennis b
ben je er nog mee bezig...?
of is ie palletie nu..?
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: vr 20 jan, 2017 17:06
door ukachitalu
waar heb jij die bumper vandaan menno, eq fabrication in Canada maakte die en ik zoek mij eigen rot naar eentje, help me uit de brand!!!!!!!!!!
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: vr 20 jan, 2017 23:37
door menno
ukachitalu schreef:waar heb jij die bumper vandaan menno, eq fabrication in Canada maakte die en ik zoek mij eigen rot naar eentje, help me uit de brand!!!!!!!!!!
Na al die ontelbare performance upgrades heb ik heel veel originele en aftermarket onderdelen te koop voor Can-Am Renegade en Outlander 800 (Gen 1 modellen) 2006-2011:
http://link.marktplaats.nl/m1126874657
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: za 21 jan, 2017 22:30
door Jason McCoy
Wat is t allemaal? Zit wellicht iets voor me bij maar je hebt niks omschreven dus heb geen idee wat t precies is
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: za 21 jan, 2017 22:41
door menno
Jason McCoy schreef:Wat is t allemaal? Zit wellicht iets voor me bij maar je hebt niks omschreven dus heb geen idee wat t precies is
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Hier klikken jonguh:
http://link.marktplaats.nl/m1126874657
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: zo 22 jan, 2017 20:51
door Jason McCoy
Hoeveel voor de airdam secundary en wat is t verschil met standaard dan?
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: zo 22 jan, 2017 23:37
door menno
Jason McCoy schreef:Hoeveel voor de airdam secundary en wat is t verschil met standaard dan?
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
CVT koppelingen (Variomatic zoals de dafjes vroeger hadden) zitten ook op alle Sneeuwscooters en dat is in N-America big business, zeker nu dat ook de SxS erg populair zijn geworden. Daar heeft elke outdoor machine bezitter heeft wel een big bore kit , turbo of Nitro installatie erop gebouwd om maar zo veel mogelijk pk's te genereren. Om al die extra power moet overgebracht te krijgen via de drive belt en clutchen , is een goeie krachtige grip enjuiste verhouding (ratio) en behoud van toerental heel belangerijk. Hoe min mogelijk verlies op de CVT hoe meer PK's je op de achterwielen krijg, dus hoe sneller je optrekt. Een goed afstelling van primairy op een Airdam secondairy zal ongeveer 15 PK meer overbrengen op de achterwielen , het zgn. "Rear Wheel Horse Power" (RWHP)
De primary en secondary clutchen op mekaar afregelen is een wetenschap op zich en ik heb een keer dat boek gekocht van Olav Aaen Clutch Tune boek en dan gaat er een nieuwe wereld open. Zeer interessant.
Airdam is een bedrijfje in Mississippi, opericht door Adam Harvey, ondertussen een legende in de wereld van clutch tuning. Het bewerken van de secundaire Can-Am Clutch is een van de meest unieke dingen die hij doet. De meeste mensen denken dat een bewerkte secundaire is alleen voor topsnelheid, dit is niet waar. Het meest opvallende in zijn techniek is machinaal de secundaire oppervlakken te bewerken om beter te kunnen aansluiten op de Can-Am aandrijfriem, waardoor de secundaire strakker de riem afknijpt bij een nog lagere versnelling dan stock. Met een betere primaire koppeling (bijv. CVtech of QSC) en een bewerkte secundaire combo krijg je een 25% lagere overbrengingsverhoudingen dan bij stock clutches.
Na de super strakke riem knijpvast te klemmen door deze machinale bewerking heb je zekerheid dat je riem nooit los zal lopen, en nooit slipt. (slippen=verlies) De tweede machinale bewerking, verandert de hoek van de secundaire schijven, dat zal zorgen voor een sneller opschakelen dat je toelaat om sneller te op te trekken.
Je kan dus zelf je secundaire clutch eraf halen, opsturen naar Airdam en over een maandje of 2-3 heb je hem terug.
Of je koopt hem bij mij.... als je interesse hebt contacteer me via Marktplaats.
http://www.marktplaats.nl/verkopers/7680882.html
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: ma 23 jan, 2017 12:14
door Jason McCoy
Ja dat hele verhaal heeft hij op zn website staan. Maar wat is t verschil met dalton kit?
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk