Renegade 910cc Big Bore Project
Renegade 910cc Big Bore Project
Eindelijk is het dan zover: Mijn dealer en ik gaan een heuse Can-Am Performance Upgrade Kit Pro bestellen uit de USA.
Deze upgrade zal voornamelijk gefocust zijn op de aanpassingen van de primaire en secundaire clutch (CVT), het luchtinlaat-manifold, throttle body, uitlaatpijpen, de brandstofinjectie en het ECU tuning-gedeelte, en met deze onderdelen zullen wij proberen om in dit segment het maximale vermogen te halen. Tegelijkertijd zullen wij met deze vernieuwde opstelling mijn Can-Am Renegade 800R EFI Rotax V-Twin klaar maken voor het toekomstig opvoeren dmv een Big Bore Kit en/of Turbocharger.
Dit complete upgrade pakket is te verkrijgen als een uitgebreid geteste optimaal gecalibreerde performance kit, bij een gespecialiseerd bedrijf in Amerika o.a. voor specifiek de 2010 Can-Am Renegade 800R Xxc.
Het voordeel van deze leverancier in Noord Amerika is dat alle individuele onderdelen bij aankoop "tailored" geleverd worden voor het specifieke Can-am model, en alle onderdelen zijn reeds tot in de puntjes op elkaar afgestemd en getuned.
Bijvoorbeeld worden de verkrijgbare tuners/programmers/ ECU optimizers vantevoren gemapt afgeleverd. (wij laten dit voorprogrammeren achterwege, en zullen dit zgn. "mapping" zelf doen m.b.v. een Dyno-testbank; De resultaten van deze tuning tests maak ik mettertijd bekend)
De clutches worden met de juiste gewichten, supertips en het exacte aantal spacers (shims) voorgemonteerd en de Helix angles van de Secundaire Clutch wordt vantevoren met precisie afgedraaid naargelang het doel waarvoor de quad gebruikt zal worden.
Er zijn nl. vele verschillende set-ups mogelijk m.b.t. de afstellingen en calibratiewaarden voor het uiteindelijke doel van de gebruiker bijv. voor dragrace, mudding, crosscountry, wheelies, sledpull races etc.
We kunnen nu best wel dollars besparen door de clutches zelf in te kopen bij de STM fabriek in Amerika, maar daar snijden we onszelf uiteindelijk mee in de vingers omdat we dan bijv. zelf spacers en shims moeten gaan maken om het gehele clutch-pakket op elkaar afgestemd te krijgen, de precisie "tailored parts" voorkomen het dagen- of zelfs wekenlange testen om de clutches te optimaliseren om zo de beoogde winsten te kunnen behalen.
Dus zelf een kit samenstellen van allerlei willekeurige onderdelen raad ik persoonlijk af. Niet voor niets is er ondertussen al jaren aan deze clutch set-ups op de Can-Am's getest, en wie zijn wij Europeanen om het anders willen doen.
Het biedt duidelijk enorme voordelen om een klein bedrag meer te betalen, ook omdat er weinig andere kennis voorradig is op het gebied van de Can-Am 800R EFI V-Twin modellen en deze jongens in de USA dé specialisten (cracks) zijn die alle mogelijke samenstellingen van performance parts reeds getest hebben. Ze rijden immers zelf ook deze machines, dus een luisterend oor is raadzaam alvorens zomaar iets aan te schaffen en te monteren. We kopen als het ware de kennis over door iets meer te betalen voor de onderdelen. Ik zeg altijd maar : Goedkoop is duurkoop.
De lijst met Performance parts die besteld zijn:
- Looney Tuned Exhaust Full Dual Exhaust System
met de volgende opties:
Pipe Finish: Ceramic Coating Header Pipe
Silencer Finish: Polished Aluminum Silencer
Silencer Quiet Core: Super Trap Quiet Core Kit
Fuel Management: Tune Monster ECU + 2 o2 sensors
Intake manifold : Quadworx
Throttle body : Tapered Trottle body 50mm
Air Filter Systems: Twin Air
Air Box: Custom Lid Air Box
- STM RG-VIII RENEGADE RAGE VIII PRIMARY CLUTCH
(COMPLETE RAGE VIII GECALIBREERD MET SUPERTIPS AND VERENKIT)
- STM SECONDARY Tuner Driven Clutch
Specificeer de geprefereerde Helix hoeken 30/40/45/50/60 graden
- QW OIL COOLER SYSTEM
OPMERKINGEN :
Alleen met parts uit Amerika laten komen ben je er nog lang niet, eigenlijk begint het feest pas echt als alles gemonteerd is en het echte werk, calibreren en tuning kan gaan beginnen. Ik hou via dit forum jullie zeker op de hoogte van het hele process mbv tekst, uitleg en fotos.
Niet te vergeten de testbank Dyno-runs, voor en na de installatie van alle onderdelen. Om de maximale powercurve van een EFI motor perfect af te stellen zijn 25-30 runs op een Dynojet Testbank niet ongebruikelijk. Ik zal proberen de powercurves op deze pagina weer te geven en alle feiten zo veel mogelijk vast te leggen en weer te geven.
Denk ook aan bijv. heat resisting material voor headerpipes en bijv. een Heavy Duty Drive Belt, wij gaan een DAYCO XTX2236 testen. Ook hierover later een periodiek verslag.
Ik ben dan ook overtuigd in mijn keuze m.b.t. de Tune Monster mét twee "Dual Wideband Oxygen Sensors". Ik heb dus níet gekozen voor Power Commander 5 omdat deze alleen maar enkelbandige Autotune kits hebben zo meerdere kastjes geinstalleerd moeten worden voor hetzelfde resultaat.
Het Tune Monster User Manual ziet er redelijk overzichtelijk uit , met installatie CD etc.
Er zit een autotune functie op dus zo moeilijk zal het hopelijk niet zijn. Monster Tune is geen optimizer, het is een echte programmer (met de laptop), je kan er alle kanten mee op (zoals bijv. het gelimiteerde toerental te deblokkeren naar max. RPM), de 2 wideband zuurstofsensoren (lambdasensoren) in de headerpipe gelast meten de verbranding supersnel (in 0.67 miljoenste seconde !!!) en stuurt die informatie naar de eigen ECU en past de hoeveelheid brandstof aan naarmate het gevraagde vermogen; Op deze manier heb je nooit problemen met de juiste afstelling in verschillende omstandigheden zoals o.a. temperatuurveranderingen (koude start etc) en bijv hoogteverschillen met name tijdens bergritten etc. Het Inlassen van de (bevestigings)moer van de Oxygen sensor in de header pipe moet voorafgaand aan het spuitwerk van Ceramic Coating gebeuren, dat kunnen de leveranciers in de USA allemaal verzorgen op aanvraag.
-De dual Helix angles zijn wel belangrijk mbt de verschillende behoeften naargelang het gebruik, maar ik denk dat we de juiste keuze hebben gemaakt en deze een ideale samenstelling is voor optimale prestaties op de Renegade 800R bij (mijn) gebruik in het Cross Country / Off-Road Racing (bijv GNCC-races), en zal resulteren in een krachtigere low end torque en hogere topspeed. Ik wil nog wél van de motor-rem gebruik maken voor de veiligheid. Dus iets lichter terugschakelen dan stock mag wel, maar zeker het remmen op de motor in lagere gear wilde ik behouden i.v.m lastige afdalingen etc.
- Het QW Oil Cooler System lijkt me een verstandige keuze m.b.t. warmlopen, zeker als extra veiligheid tijdens de afstelfase waarin evt. foute afstellingen direct de temperaturen in de motor gevaarlijk hoog kunnen laten oplopen . Better safe than sorry.....Tevens zal dit toch noodzakelijk zijn met een toekomstige extra krachtbron zoals Big Bore Kit (BBK) en/of een Turbocharger.
We maken dus duidelijk gebruik van de kennis en ervaring uit Noord-Amerika: Ik verwacht dat wij zelf genoeg know-how in huis hebben om het geheel goed afgesteld te krijgen. De kennis voor ATV performance in N-Amerika is afgekeken van de "snowmobiles" technologie waar de ATV automaten (CVT: Continuously Variable Transmission) wereld dankbaar gebruik van maakt. De ATV's zijn (nog) niet zo professioneel bezig dan de sneeuwscooters, die zijn een stuk verder met de CVT technologie doordat zij sponsor- en TV contracten hebben en dus meer research kunnen veroorloven, net zoals bij ons in de MX en rally wereld.
Deze ervaring en geleverde service maakt ons het leven een stuk makkelijker door reeds een uitgebreid getest en kant en klaar pakket te verkrijgen. Dan is het voor ons enkel nog monteren en mooi afstellen, een paar Dyno bank post-runs en klaar is klara. (hopelijk) In werkelijkheid ligt het allemaal iets moeilijker maar hier komt het in grote lijnen op neer.
Ik zal waarschijnlijk een van de weinigen zijn in Europa die deze set-up op een Can-Am heeft geinstalleerd, want deze hoogwaardige, perfect gemachineerde onderdelen zijn gemaakt voor de echte hardcore racers en liefhebbers van technologische hoogstandjes. Bovendien zijn al deze Performance Parts nogal prijzig. Een volledige kit zoals hier beschreven loopt al snel op naar enkele duizenden euros, maar dat mag de echte Can-Am fanatiekeling niet weerhouden in de zoektocht om de meeste PK's uit de machines te persen.
De zoektocht naar meer Torque, Topspeed & Horsepower is en blijft een dure hobby. Ik zie het ook meer als een passie want een investering is het zeker niet. Maar wie ooit een Can-Am heeft gereden weet wat echte passie voor vierwielers betekent; Het wordt dan ook meer een obsessie. De Can-Am freaks onder ons weten precies waarover ik het heb :
Passion for Power
Ik ben best bereid om eventuele tegenslagen te incasseren tijdens het opbouwen en afstellen van de upgrade kits, maar het eindresultaat moet er zijn :
A “Ripping” Renegade Xxc "de snelste en gemeenste ATV van de Benelux"
Ik verwacht wel van dit project dat we hier echt onze uiterste best op gaan doen, kost wat kost moet deze "Gade" gaan lopen als een hongerige Bengaalse tijger. Stap voor stap, we hebben de tijd maar vakwerk moeten we gaan leveren.
Reken maar dat de betere ATV Quad forums er vol van zullen staan als ik tevreden ben na de installatie, fotos zullen dan ook volgen zo gauw we beginnen.
Toch ben ik benieuwd of er anderen 800 EFI V-twin bezitters in Europa zijn die ook voor zo een dergelijke set-up hebben en dan wel voor welke specifieke onderdelen hebben jullie gekozen en wat motiveerde die keuze ? Hebben jullie de verwachtingen waargemaakt en beoogde doelstellingen bereikt? Ik hoor het graag van mede Can-Am vrienden.
Als dit lukt naar behoren gaan we volgende jaar voor de Big Bore Kit en/of de ultimieme power trip : de Can-Am Renegade Turbo !!!! Dan gaan we naar nieuwe hoogte stijgen met extra sterke Drive Train en Axles, maar voorlopig zijn we met deze clutch en uitlaat/tuner alvast BBK & Turbo Ready ........
I Believe I Can(-Am) Fly ........ (wordt vervolgd)
Laatst gewijzigd door menno op ma 20 mei, 2013 12:23, 6 keer totaal gewijzigd.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
ik vind persoonlijk dit een heel gaaf projeckt maar het lijkt mij een beetje zinloos want een R xxc ga je tog niet mee in de wedstrijd rijde nwant daar is hij gwn niet voor gemaakt dat zie je aan alles cardaaandrijving enz enz dus warom tunnen als ik vragen mag
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Das toch niet zo moeilijk, omdat het kan natuurlijk
ik vind het een retegaaf project!
zal een dikke duit kosten maar dan heb je ook wat
maar dit, "de snelste en gemeenste ATV van de Benelux" zal je voorlopig nog niet bereiken hoor, geloof niet dat je de R1/gsxr monsters hier voorlopig voorbij gaat komen
zal t op de voet volgen.
ik vind het een retegaaf project!
zal een dikke duit kosten maar dan heb je ook wat
maar dit, "de snelste en gemeenste ATV van de Benelux" zal je voorlopig nog niet bereiken hoor, geloof niet dat je de R1/gsxr monsters hier voorlopig voorbij gaat komen
zal t op de voet volgen.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Blijven brute machines die renagade's
Bloody wicked! This stuff dissolves braincells!!!
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
zeker super gaaf project en genoeg power maar snelheden van 200 kmpu zie ik een can am niet halen
-
- Quadrider
- Berichten: 456
- Lid geworden op: zo 06 sep, 2009 17:09
- Locatie: mastenbroek
- Contacteer:
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
tjobbie schreef: maar dit, "de snelste en gemeenste ATV van de Benelux" zal je voorlopig nog niet bereiken hoor, geloof niet dat je de R1/gsxr monsters hier voorlopig voorbij gaat komen
zal t op de voet volgen.
en vergeet die raptor 734 ( turbo) niet
BURN RUBBER NOT YOUR SOUL
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
oke omdat eht kan maare ik zie dit persoonlijk ook niet zo snel rendabel worden want je moet zowi zow al veel klaten hebben om dit terug te verdiennen want je steekt er weet ik hoeveel uren en geld in en er niet echt veel mensen zijn met zoon can-am
maar goed het blijft een kei gaaf projeckt
maar goed het blijft een kei gaaf projeckt
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
ik denk ook dat je gelijk hebt Sander maar zoals de beste man al zegt heeft dit meer te maken met passie als iets anders.sander.w schreef:oke omdat eht kan maare ik zie dit persoonlijk ook niet zo snel rendabel worden want je moet zowi zow al veel klaten hebben om dit terug te verdiennen want je steekt er weet ik hoeveel uren en geld in en er niet echt veel mensen zijn met zoon can-am
maar goed het blijft een kei gaaf projeckt
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Gruwelijke Machine! Ziet er mooi uit!
Al is het nacht zo donker , een Quad zie je toch nooit lopen
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
ja het is wel tof. maar met veel duiten kan je alles wel snel maken.
vind alleen jammer dat je veel dingen hyped,
keramisch coaten kan hier ook gewoon,
een sensor die in miljoenste van seconde update,..
goedkoop is duur koop, de grens zit er alleen dicht bij jezelf een oor aan laten naaien.
anyway, laat je niet van het project afpraten, zal best een beest worden.
vind alleen jammer dat je veel dingen hyped,
keramisch coaten kan hier ook gewoon,
een sensor die in miljoenste van seconde update,..
goedkoop is duur koop, de grens zit er alleen dicht bij jezelf een oor aan laten naaien.
anyway, laat je niet van het project afpraten, zal best een beest worden.
die jonge van het forum, met die lekkere reet
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Allemaal bedankt voor de positieve reacties ...Ik heb expres voor ietwat uitdagende teksten gekozen om mijn verhaal een beetje extra pit te geven. Dat blijkt dus wel te werken op dit forum, en terecht : We kunnen niet trots genoeg zijn op onze "duvels op wielen" ....fantastisch hoor.
De Renegade 800R Xxc is een zware machine (300+ kg) en zal met zijn standaard 800cc (71 PK) nooit sneller worden dan een omgebouwde crossquad met een 1000cc blok. Alhoewel er voor de can-am 800 ook wel big bore kits te krijgen zijn tot wel 1107cc, zal ik die stap eerst eens grondig bestuderen, want daar komt echt veel meer bij kijken dan nu het geval is.
Wil ik dat soort opvoerkits er op gaan bouwen, dan zal ik ook bijv. het hele frame moeten gaan verstevigen (d.m.v. een ruggegraat ="spine") en de complete aandrijving aanpassen om tegen dát soort grof geweld bestand te zijn. Racebanden eronder is voor mij geen optie (of het zou alleen voor een bepaalde dragrace of tour rit over de weg moeten gaan) want ik gebruik de quad liefst off-road. Daar komt de Renegade/Outlander echt tot zijn recht.
Door elk bos loopt wel ergens een verharde weg, en daarom houden mijn maat (op zijn Outlander 800 Ltd) en ik ook wel van een onderlinge race op het asfalt.
Echt quadrijden doen wij meestal in Oost Europa, trailer achter de auto en een uurtje of 8-10 rijden naar een mooie bosrijk gebergte, omdat je daar ongestoord en urenlang door de bossen kan trailen & crossen.
Nu is de Renegade 2x4 & 4x4 / Low Gear & High Gear, maar als je over die kilometerslange supersteile hellingen en door diepe rivieren moet , wil ik dat nog wel eens een dirtbike zien doen. Het gaat écht om het totaalpakket wat dit type quad heeft te bieden, de fenomenale hindernissen die deze machines kunnen nemen is ongehoord.
Mij droom is dan om een keer mee te doen met de Grand National Cross Country Tour races in Amerika. Zie dat als soort een Dakar Rally van één of twee dagen door een bosrijk gebied met veel variatie zoals door rivieren en over de rotsen en diepe ravijnen. Snelheid op de lange stukken is dan een belangrijke factor om enigszins kans te maken voor een redelijk plaats in het klassement.
Al die extra power heb je off-road niet persé nodig, stel je voor met meer dan 100 km/h over de bospaden racen, dat is gewoon gekkenwerk. Maar in 2-3 tellen rond de 100 km/hr zitten en weer kunnen afremmen in de bocht kan wel weer, en daar gaat het om , veel Low en Mid-range torque is belangrijk voor de beste prestaties van XC racing. Het gaat ons gewoon om de kick, de passie in de bossen maar ook om de extra prestaties op het asfalt.
Nu stokt de teller ergens rond de 120 km/hr, dat is maar matig op bijv. een snelweg (autostrade in Vlaanderen ) dus daar gaan we nu zo snel mogelijk verandering in brengen.
Wij hebben bij ons achter een mooie rechte strip van een kilometer asfalt liggen (door het boerenlandschap, dus geen flitsers), en als ik tevreden ben en het vermoeden heb dat ik enigzins de sprint met een Raptor Turbo aan kan, dan zal ik het zeker niet laten om deze uitdaging een keer aan te gaan. Dat verhaal wordt in de nabije toekomst zeker nog vervolgd op dit forum.....
Vlak na de zomer weten we meer, voor nu wordt het ongeduldig wachten op de spullen uit Amerika.
Met deze eerste upgrade, zoals bovenaan in mijn verhaal beschreven, kom ik zeker niet langs de R1/gsxr, maar de volgende stap met bijv. een big-bore kit van 1004, 1069 of zelfs 1107cc met race pistons, race-cams én een supercharged GT20 turbo van Garrett erop ......Dan kunnen we er zo'n 140-150 PK uit persen...maar wat denken jullie, wie van ons wint de 1/4 mijl
Ter illustratie zet ik hieronder wat plaatjes van een Bolt-On Turbo Kit op een Renegade Xxc; Zonder Big Bore produceert deze GT15 ongeveer 126 PK op de achterwielen.
De Renegade 800R Xxc is een zware machine (300+ kg) en zal met zijn standaard 800cc (71 PK) nooit sneller worden dan een omgebouwde crossquad met een 1000cc blok. Alhoewel er voor de can-am 800 ook wel big bore kits te krijgen zijn tot wel 1107cc, zal ik die stap eerst eens grondig bestuderen, want daar komt echt veel meer bij kijken dan nu het geval is.
Wil ik dat soort opvoerkits er op gaan bouwen, dan zal ik ook bijv. het hele frame moeten gaan verstevigen (d.m.v. een ruggegraat ="spine") en de complete aandrijving aanpassen om tegen dát soort grof geweld bestand te zijn. Racebanden eronder is voor mij geen optie (of het zou alleen voor een bepaalde dragrace of tour rit over de weg moeten gaan) want ik gebruik de quad liefst off-road. Daar komt de Renegade/Outlander echt tot zijn recht.
Door elk bos loopt wel ergens een verharde weg, en daarom houden mijn maat (op zijn Outlander 800 Ltd) en ik ook wel van een onderlinge race op het asfalt.
Echt quadrijden doen wij meestal in Oost Europa, trailer achter de auto en een uurtje of 8-10 rijden naar een mooie bosrijk gebergte, omdat je daar ongestoord en urenlang door de bossen kan trailen & crossen.
Nu is de Renegade 2x4 & 4x4 / Low Gear & High Gear, maar als je over die kilometerslange supersteile hellingen en door diepe rivieren moet , wil ik dat nog wel eens een dirtbike zien doen. Het gaat écht om het totaalpakket wat dit type quad heeft te bieden, de fenomenale hindernissen die deze machines kunnen nemen is ongehoord.
Mij droom is dan om een keer mee te doen met de Grand National Cross Country Tour races in Amerika. Zie dat als soort een Dakar Rally van één of twee dagen door een bosrijk gebied met veel variatie zoals door rivieren en over de rotsen en diepe ravijnen. Snelheid op de lange stukken is dan een belangrijke factor om enigszins kans te maken voor een redelijk plaats in het klassement.
Al die extra power heb je off-road niet persé nodig, stel je voor met meer dan 100 km/h over de bospaden racen, dat is gewoon gekkenwerk. Maar in 2-3 tellen rond de 100 km/hr zitten en weer kunnen afremmen in de bocht kan wel weer, en daar gaat het om , veel Low en Mid-range torque is belangrijk voor de beste prestaties van XC racing. Het gaat ons gewoon om de kick, de passie in de bossen maar ook om de extra prestaties op het asfalt.
Nu stokt de teller ergens rond de 120 km/hr, dat is maar matig op bijv. een snelweg (autostrade in Vlaanderen ) dus daar gaan we nu zo snel mogelijk verandering in brengen.
Wij hebben bij ons achter een mooie rechte strip van een kilometer asfalt liggen (door het boerenlandschap, dus geen flitsers), en als ik tevreden ben en het vermoeden heb dat ik enigzins de sprint met een Raptor Turbo aan kan, dan zal ik het zeker niet laten om deze uitdaging een keer aan te gaan. Dat verhaal wordt in de nabije toekomst zeker nog vervolgd op dit forum.....
Vlak na de zomer weten we meer, voor nu wordt het ongeduldig wachten op de spullen uit Amerika.
Met deze eerste upgrade, zoals bovenaan in mijn verhaal beschreven, kom ik zeker niet langs de R1/gsxr, maar de volgende stap met bijv. een big-bore kit van 1004, 1069 of zelfs 1107cc met race pistons, race-cams én een supercharged GT20 turbo van Garrett erop ......Dan kunnen we er zo'n 140-150 PK uit persen...maar wat denken jullie, wie van ons wint de 1/4 mijl
Ter illustratie zet ik hieronder wat plaatjes van een Bolt-On Turbo Kit op een Renegade Xxc; Zonder Big Bore produceert deze GT15 ongeveer 126 PK op de achterwielen.
Laatst gewijzigd door menno op wo 20 apr, 2011 08:08, 1 keer totaal gewijzigd.
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
-
- Quadverslaafde
- Berichten: 4786
- Lid geworden op: za 02 mei, 2009 18:15
- Locatie: Noord-Brabant Nederland
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
No doubt, de Raptor.menno schreef:, maar de volgende stap met bijv. een big-bore kit van 1004, 1069 of zelfs 1107cc met race pistons, race-cams én een supercharged GT20 turbo van Garrett erop ......Dan kunnen we er zo'n 140-150 PK uit persen...maar wat denken jullie, wie van ons wint de 1/4 mijl
sorry als ik je verhaal een beetje overhoop gooi maar het vermogens gewicht verhouding ligt gewoon veel beter bij een raptor.
als ik een ooit een turbo erop knal en de 100pk haal, zou ik wel tegen over een 150pk canam durven staan.
een r1 zou je er misschien wel uit kunnen trekken in de 1/4mile omdat al dat gruwelijke vermogen pas vrijkomt in hoog toerental, maar een 1cil,bigbore turbo raptor, no chance mate
je enigste grote voordeel is je cvt. daar zou je winst mee kunnen behalen mits perfect afgesteld.
(nou moet ik zeggen,heb net een paar filmpies gezien van turbo renegades maar die komen toch aardig van hun plek )
Laatst gewijzigd door tjobbie op di 19 apr, 2011 11:15, 1 keer totaal gewijzigd.
734Trinity, 10:1 CP Tech piston, ported head +2 Black Diamond KW valves, HDD5050, WK 54mm TB,WK intake with K&N filter, 600cc pinky, Monster duals Exhaust system, PCV+Autotune, Dynatek with DLcurves
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
aha nu snap ik het je doet het voor de kick maar ik dacht omdat je het met je dealer dee dat het rendabel moest worden maar voor de kick is natuurlijk veel gaver ik zouw zeggen ga zow door
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
Nee hoor Tjobbie ....respect hoor!!!, de meest getalenteerde Quad-hobbyist van nederland spreek ik niet tegen.tjobbie schreef:No doubt, de Raptor.menno schreef:, maar de volgende stap met bijv. een big-bore kit van 1004, 1069 of zelfs 1107cc met race pistons, race-cams én een supercharged GT20 turbo van Garrett erop ......Dan kunnen we er zo'n 140-150 PK uit persen...maar wat denken jullie, wie van ons wint de 1/4 mijl
sorry als ik je verhaal een beetje overhoop gooi maar het vermogens gewicht verhouding ligt gewoon veel beter bij een raptor.
als ik een ooit een turbo erop knal en de 100pk haal, zou ik wel tegen over een 150pk canam durven staan.
een r1 zou je er misschien wel uit kunnen trekken in de 1/4mile omdat al dat gruwelijke vermogen pas vrijkomt in hoog toerental, maar een 1cil,bigbore turbo raptor, no chance mate
je enigste grote voordeel is je cvt. daar zou je winst mee kunnen behalen mits perfect afgesteld.
(nou moet ik zeggen,heb net een paar filmpies gezien van turbo renegades maar die komen toch aardig van hun plek )
prachtige fotoshoot van je garage , supermooie quad trouwens, die streetfighter, ik neem aan dat je alles zelf doet ?.....Ik sta op het forum omdat ik van techniek de ballen verstand heb en juist kritiek wil horen en vragen heb of ik het wel bij het juiste eind heb . Ik doe het dan ook samen met de dealer omdat hij de kennis en de juiste tools heeft. Ik ben maar gewoon een liefhebber pur sang, en wil dolgraag mijn garage ombouwen tot workshop om alles zelf te kunnen doen aan het beesie , maar ik heb geen technische achtergrond en ben zoveel mogelijk aan het leren om toch zelf er aan te kunnen sleutelen.
Als ik het goed herinner hebben wij vorig jaar samen de W-lies rit gereden naar Ouddorp gereden, Ik met mijn zoontje achterop. Mijn maat met zijn outlander was daar ook. Sinds die dag wist ik dat de Renegade wat te kort kwam.
Misschien kunnen we nog eens zoiets doen, of je gaat eens een keertje mee naar Polen of zo , da's echt te gek.
wij gaan eind october/begin november voor een dag of 5 , alleen heb je dan wel andere banden nodig.....3-4 dagen in de bossen crossen....fuelpacks mee
Keep those comments coming ....as I said before ....Respect !
2010 Can-Am Renegade Xxc 910cc Big Bore
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
- Muzzy 910 BBK
- Full Muzzy Exhaust
- Ported Heads
- Custom CP-Carrillo Pistons
- Custom CP-Carrillo Connecting Rods
- Flashed ECU
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- GEN II Race Cams
- MrRPM ported Magnesium Race Intake
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
2009 Can-Am Renegade-X 840cc Turbo
- Trask Turbo customized by R.Rabenbauer (Rotax factory Austria)
- Modded Looney Tuned Exhaust
- Super Light Black Diamond Valves & Guides
- Custom CP-Carrillo (DLC coated) Pistons
- Custom CP-Carrillo HD Connecting Rods
- PCV + AT-300
- CV-TECH + STM G2 combo
- Exit Shocks
- High Capacity Water Pump
- Remote Oil Cooler Kit
Re: Can-Am Renegade 800R Xxc Performance Upgrade (PRO)
en kan je drekt nog wel een beetje crossen als je zo,n bult vermogen hebt ?
op de weg is het al moeilijk om het in beetje goede banen te geleiden, lijkt me in zo,n blubber zooi helemaal niets.
vooral als je ook nog een turbo wilt, als die erin kickt, hang je in de eerste beste boom
op de weg is het al moeilijk om het in beetje goede banen te geleiden, lijkt me in zo,n blubber zooi helemaal niets.
vooral als je ook nog een turbo wilt, als die erin kickt, hang je in de eerste beste boom
die jonge van het forum, met die lekkere reet