Pagina 17 van 18
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: ma 23 jan, 2017 13:13
door menno
Jason McCoy schreef:Ja dat hele verhaal heeft hij op zn website staan. Maar wat is t verschil met dalton kit?
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Dalton kits zijn vooral bedoeld als primary clutchkits, dus als je geen aftermarket primary clutch neemt, heb je die Dalton ook nodig om de airdam te laten presteren. Als je alleen de airdam neemt zal de rest je verlies in de stock primary gaan zitten.
De airdam is een goedkopere manier dan om je stock met bijv een STM driven clutch (secondary) te vervangen
ik heb op beide quads CVTech primary en STM drive secondary zitten , maar de airdam presteerde beter, een paar PK'tjes meer op de dyno bank
Hierbij een paar foto's van het Turbo upgrade project
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: ma 23 jan, 2017 23:35
door Jason McCoy
Ja mijn probleem is dat ik niet precies weet wat er nu in zit. Er is iets aangepast maar heb geen idee wat. De airdam heb je ook hogere topsnelheid dacht ik toch?
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 01:05
door menno
Jason McCoy schreef:Ja mijn probleem is dat ik niet precies weet wat er nu in zit. Er is iets aangepast maar heb geen idee wat. De airdam heb je ook hogere topsnelheid dacht ik toch?
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk
Voor een hogere topsnelheid gaat een heel ander boekje open, Can-Am zijn allemaal begrenst.
Vind je 125 Km/h niet genoeg? Goed dan zul je toch aan een programmer en speedohealer moeten gaan denken.
De lijst wordt langer en langer
Hier een klein overzicht:
- Meer lucht flow erin en meer lucht flow eruit : Filters, airbox en intake + goeie full exhaust van een leuk merk
- Dan heb je een Fuel programmer (Tune Monster of Powercommander) nodig om af te stellen en een speedohealer (150+km/hr)
- Die 160 kun je alleen halen als je je maximale RPM omhoog krijgt en dat doe je met Primary Clutch (gewichten)
Dan heb je een hoop PK meer op de achterwielen en vette topsnelheid...
Voor meer power kun je dan nog meer CC's toevoegen met een bigbore kit, koppen laten bewerken etc. maar dan heb je ook extra koeling nodig en dan gaat het echt in de papieren lopen.
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 08:18
door ukachitalu
wat een beest. Heb je genne filmpjes?
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 10:03
door Jazzy
menno schreef:Vind je 125 Km/h niet genoeg? Goed dan zul je toch aan een programmer en speedohealer moeten gaan denken.
Of, niet en.
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 12:27
door menno
Jazzy schreef:menno schreef:Vind je 125 Km/h niet genoeg? Goed dan zul je toch aan een programmer en speedohealer moeten gaan denken.
Of, niet en.
Oops, klopt... bedankt Jazzy, ja nu je het zegt, sinds ik mijn ECU heb laten "flashen" is de speedohealer ook overbodig geworden.
Helemaal vergeten, zet hem direct op markplaats... nog iemand een speedmodule nodig ?
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 12:37
door Jazzy
Graag gedaan.
Is dat zo'n type die de snelheid halveert boven een bepaalde waarde en waardoor ook de kilometerstand niet meer klopt? Hoe gebruik je die, kun je die aan- en uitschakelen?
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 13:10
door menno
Jazzy schreef:Graag gedaan.
Is dat zo'n type die de snelheid halveert boven een bepaalde waarde en waardoor ook de kilometerstand niet meer klopt? Hoe gebruik je die, kun je die aan- en uitschakelen?
De halve snelheidsweergave had ik wel in het begin, maar heb ik toen laten verhelpen bij de dynotuner, daar had ik verder geen problemen meer mee gehad. Sinds de reflash gebruik ik de module niet meer, hij zit er nog wel op de machine. Maar sinds een paar weken heb ik wel een verkeerde weergave via de reguliere ECU kanalen, geen idee hoe dat nu weer komt; maar ik heb niet veel zin om weer naar de tuner in Winschoten te rijden voor zoiets, eigenlijk stoort het me niet echt, ik kijk wel naar de GPS.
Over het in en uitschakelen blijf ik je een antwoord schuldig... alle electronica dat laat ik anderen voor me doen, daar heb ik de ballen verstand van
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 13:45
door draaikolk
Beetje offtopic maar:
Interessant en leerzaam topic
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 14:06
door Jazzy
Met in en uitschakelen bedoelde ik meer dat je hem met een schakelaar aanzet als je sneller dan 120 wilt rijden en na die tijd weer uitzet om zo je kilometerteller en -stand een beetje normaal te houden.
Is voor mij geen prioriteit op dit moment, de eerste upgrade op mijn G2 gaat een koppeling zijn.
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 15:02
door menno
Jazzy schreef:Met in en uitschakelen bedoelde ik meer dat je hem met een schakelaar aanzet als je sneller dan 120 wilt rijden en na die tijd weer uitzet om zo je kilometerteller en -stand een beetje normaal te houden.
Is voor mij geen prioriteit op dit moment, de eerste upgrade op mijn G2 gaat een koppeling zijn.
Like !!!!
Wat voor set-up heb je in gedachten, STM Rage of 3P, QSC , CVTech ?
Ik zweer zelf bij de CVTech in combinatie met de Airdam secondary of STM G2 combo
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 15:15
door Jazzy
menno schreef:Wat voor set-up heb je in gedachten, STM Rage of 3P, QSC , CVTech ?
Ik zweer zelf bij de CVTech in combinatie met de Airdam secondary of STM G2 combo
Ik heb me er nog niet goed genoegd in verdiept. QCS primary met een STM seconday lijkt de voor de hand liggende keuze, dat is wat de meeste mensen doen in ieder geval. En met een $1600 dollar (excl. verzenden en invoerkosten) nog relatief betaalbaar. Maar het gaat mij vooral om wat extra 'kick' bij het uitaccelereren, verder ben ik best wel tevreden. Misschien dan alleen een primary met de stock secondary voor mij ook al voldoende is.
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 15:54
door menno
Ik wil niet bijdehand overkomen maar ik kan je een paar tips geven die ik met veel vallen en opstaan heb geleerd.
Met een STM Primary ben je verplicht ook voor een STM driven te kiezen, anders werkt deze combinatie niet. Dan draait het zaakje kapot door verhitting. STM is ook erg moeilijk te tunen (dial-in) en er komt veel bij kijken. De dynobank kosten gaan dan wel uit te pan rijzen... of je moet een andere manier hebben om je RWHP te meten (crank dyno clock?)
In ieder geval weet ik uit ervaring dat STM standaard 400 dollar verzendingskosten rekent en dan ben je nog niet klaar met de douane, kijk uit daarmee.
CVTech is het gemakkelijkste om te installeren en te tunen, plus dat ze oerdegelijk zijn. (het Primary trailblock +/- 900 Euro afgeleverd uit Canada , alles inclusief)
QSC is een probleemkindje, ze hebben recentelijk ook een recall gedaan, ze beloven veel maar er zitten veel kinderziektes in, ik zou daar niet voor kiezen. We heb in NL geen garantie op alle importhandel
Een goed aftermarket Primary icm een CanAm (stock) secondary is in mijn opinie zonde van je geld, daar gaat te veel verlies in zitten, zelfs als je een juiste set veren hebt en een stalen Helix. Om de haverklap een drivebelt verbranden is geen goedkope hobby en kan zelfs gevaarlijk zijn waneer het gebeurt op volle snelheid.
Ik heb wel wat adresjes van goede leveranciers en Can-Am tuning specialisten in Duitsland, veel goedkoper dan bij hun krijg je het niet, plus dat ze helpen met vragen en tips.
Laat tzt maar horen wat uiteindelijk je keuze is geworden. Erg interessant onderwerp
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 16:47
door Jazzy
menno schreef:Ik wil niet bijdehand overkomen maar ik kan je een paar tips geven die ik met veel vallen en opstaan heb geleerd.
Met een STM Primary ben je verplicht ook voor een STM driven te kiezen, anders werkt deze combinatie niet. Dan draait het zaakje kapot door verhitting. STM is ook erg moeilijk te tunen (dial-in) en er komt veel bij kijken. De dynobank kosten gaan dan wel uit te pan rijzen... of je moet een andere manier hebben om je RWHP te meten (crank dyno clock?)
In ieder geval weet ik uit ervaring dat STM standaard 400 dollar verzendingskosten rekent en dan ben je nog niet klaar met de douane, kijk uit daarmee.
Dank, altijd meegenomen. Ik zale een voorgeconfigureerde koppeling kopen die grofweg geschikt is voor mijn doel. Ik ga hem niet tunen op de testbank, dat doen de meeste gemiddelde gebruikers niet trouwens.
Die 400 dollar verzendkosten is veel te veel inderdaad, ik heb pas $ 150 betaald voor een diff en dan ook nog levering binnen vijf werkdagen. Angezien de prijzen toch overal gelijk zijn gun ik de business aan diezelfde club:
http://mudnwheels.com
QSC is een probleemkindje, ze hebben recentelijk ook een recall gedaan, ze beloven veel maar er zitten veel kinderziektes in, ik zou daar niet voor kiezen.
Kinderziektes? Ze gaan al jaren mee en zijn heel populair, ik lees op de Amerikaanse forums alleen maar positieve geluiden. Heb je een link naar meer informatie over die problemen?
We heb in NL geen garantie op alle importhandel
Daar zit ik niet mee. Ik gebruik mijn quad om mee te sporten dus val toch overal buiten.
Ik heb wel wat adresjes van goede leveranciers en Can-Am tuning specialisten in Duitsland, veel goedkoper dan bij hun krijg je het niet, plus dat ze helpen met vragen en tips.
Vind ik wel interessant, laat maar horen. Mijn ervaring met dit soort spul is dat er weinig beschikbaar is in Europa en als het er wel is, dan is het nog duurder dan wanneer je het zelf uit de US laat komen. Dat doe ik sowieso al veel als ik geen haast heb, vooral voor Yamaha spul wat in Nederland gewoon absurd duur is.
Re: Renegade 910cc Big Bore Project
Geplaatst: di 24 jan, 2017 16:56
door Jason McCoy
Binnenkort gaat t ding toch open dan zal ik alles eens precies nakijken. Halve ding is niet stock meer maar hoe of wat t nu precies....
Verstuurd vanaf mijn SM-A500FU met Tapatalk