Batterij bijvullen? --> UPD8
-
- Quadracer
- Berichten: 1401
- Lid geworden op: do 10 nov, 2005 10:38
- Locatie: in een huis op een stuk grond
-
- Quadrider
- Berichten: 360
- Lid geworden op: di 26 dec, 2006 00:00
- Locatie: in de garage naast de quads met het jacht geweer
hoi.volgens mij hoef je een nieuwe accu waar je het accuzuur nog in moet doen niet te laden voor het gebruik.deze is meteen gebruiks klaar.heb je een accu die al gevuld is met zuur is het aan te raden om deze eerst met een druppellader te laden.het kan zijn dat de accu al langere tijd op stock staat,waardoor de gevulde accu zich gaat zelf ontladen.dit noemt men zelfontlading.het probleem lijkt me ergens te zitten in het relais van de startmotor of de startmotor zelf.je kunt dmv een voltmeter,die je aansluit op je accu eens kijken wat de spanning is.met het contact uitgeschakeld.vervolgens ingeschakeld en als je de quad start.dit kun je eens proberen door eerst te starten zonder bougie en daarna met bougie.dan moet je goed kijken wat de voltmeter aangeeft.het kan zijn dat de startmotor een inwendige kortsluiting heeft.kijk ook eens naar je connectoren-kabels en massa punten,en of de accuklemmen geoxideerd zijn.contacten en accuklemmen kun je evt invetten met zuur vrije vaseline.wat betreft het lampje neutraal- achteruit durf ik niet veel te zeggen.heb je de connectors weer goed aangesloten.niet dat je bijv wat mij al eens is overkomen het lampje van de achteruit versnelling in de houder van de neutraal stand hebt geplaatst.ben wel benieuwd wat de oorzaak van de storing is.
hou ons op de hoogte.
MVG fastrogeke
hou ons op de hoogte.
MVG fastrogeke
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=404
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
http://www.demodderberen.be/forum/garag ... le&CID=408
mijn vriendin zei,de quad eruit of ik. soms mis ik haar
voor de MODS, kijk maar ff in de garage
Ik ga de batterij morgen sowieso laten doormeten. Het kan toch zijn dat er misschien een cel kapot is. Zelfs als je dan met de auto probeert, wat we ook vandaag hebben gedaan, dan zal ie niet starten. Ik heb de accu gisteren opgevuld met zuur en vandaag pas geïnstalleerd / geprobeerd. Deze middag, toen ik de eerste maal wou starten, draaide hij door ( doch niet genoeg om te starten). Ik heb nog enkele malen geprobeerd en nu heeft ie echt moeite om zelfs 1x volledig door te draaien. Ik heb wat benzine bij de bougie gedaan, maar zelfs dat helpt niet om te starten. De bougie vonkt zoals het moet. Startmotor hebben we eraf gedraaid en die draait, maar soms ook niet. Wanneer hij niet draait, hoor je enkel het startrelais tikken -> kan toch wijzen op slechte batterij. Ik heb alles (normaal gezien) terug 100% correct aangesloten. Ik had me overal stickertjes gehangen met wat waar terug moest komen , kwestie van problemen achteraf te vermijden. Het heeft jammer genoeg (nog) niet geholpen. Ik weet alleen dat ik dit, voor ik de problemen had met mijn cilinder, nog 1x hetzelfde aan de hand gehad heb (vandaar dit onderwerp toen) en toen lag het ook aan de batterij die stuk was. Van oxidatie is ook geen sprake. Heb nieuwe schroefjes gestoken.
Dat zal momenteel nog niet gaan aangezien alleen de 2 achterwielen erop zitten. Voorste moeten nog voorzien worden van nieuwe lagers. Zou het kunnen dat de bougie misschien niet genoeg vonkt? Hij heeft van september ongeveer stilgestaan. Ik durf te wedden dat het maar iets heel kleins gaat zijn...Wat ik ook nog kan proberen, is met startgas in de luchtfilter te spuiten en zien of hij dan wel neemt.
Jongens toch, nog steeds niet gevonden wat het probleem is . Het enige wat ie doet is tikken in de startrelais. Draai ik de grote schroef in het blok, aan de linkerkant van bovenop gezien, door, dan voel je dat de compressie goed zit. Als ik dan op de startknop druk, dan draait ie wel maar komt nog altijd niet in gang. De startmotor werkt. Zou de bougie misschien niet goed vonken? Heelllluuuuppp .
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
heb je eigenlijk al eens geprobeert met startkabels aan auto?
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
als je kan demareren probeer dan eens met kruipolie aan de luchttoevoer te vernevelen bij starten.
Kan soms wonderen doen.
Wij hebben zo een polaris terug leven ingeblazen was wel een tweetackt 400 cc
Grts
Kan soms wonderen doen.
Wij hebben zo een polaris terug leven ingeblazen was wel een tweetackt 400 cc
Grts
poor, stupid and ugly
www.demoorverkens.net
www.demoorverkens.net
-
- Quad Expert
- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van startpiloot, dat zorgt ervoor dat je piston en cilinder uitdrogen en ff geen goede smering hebben. Maar voor een keer zal het wel niet zoveel kwaad kunnen.
Trekt hij nergens geen valse lucht, bv. aan de uitlaat. Zit die er goed op.
Is je carburator proper en blijft de vlotter niet hangen ?
Zijn je kleppen goed gesteld en de timing, is die goed gezet ?
Trekt hij nergens geen valse lucht, bv. aan de uitlaat. Zit die er goed op.
Is je carburator proper en blijft de vlotter niet hangen ?
Zijn je kleppen goed gesteld en de timing, is die goed gezet ?
Alles is goed afgesteld zoals het moet. Compressie zit goed, luchtfilter is volledig zuiver, bougie vonkt, uitlaat zit ok, kleppen zijn recent vervangen en goed afgesteld,...Daar zit het probleem hem niet. Waar het dan wel zit?!
Awel, we hebben gisteren waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Eerst overal doorgemeten of hij stroom kreeg en ja, dat was het geval. Aan de relais, aan de starter,...Overal waar het moest zijn.
Starter eens afgepakt en geprobeerd met batterij, hij deed het niet. Toen aangesloten op de booster en deed het nog niet. Even tegen getikt en hij ging! Toch al iets dus.
Toen starter opengedaan en bij het eerst schroefje dat we eruit draaiden, zag dat er al niet goed uit. Hij was vettig van de olie, raar maar waar.
Starter verder opengedaan en daar zat de mogelijke oorzaak. De starter hing vol met olie.
Dit is gekomen doordat het keringsjoinke kapot was met als resultaat dat de olie van de motor de starter is ingelopen. De koolstofborsteltjes waren nog iets minder groot als de helft van wat ze moeten zijn. Hij raakte de bobijn nog amper en waar hij geraakt was, waren ze ingebrand. Dus nu gaan we proberen om die borsteltjes te vervangen en de bobijn terug goed te frezen. Weet iemand waar je die borsteltjes apart kan kopen?
Awel, we hebben gisteren waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Eerst overal doorgemeten of hij stroom kreeg en ja, dat was het geval. Aan de relais, aan de starter,...Overal waar het moest zijn.
Starter eens afgepakt en geprobeerd met batterij, hij deed het niet. Toen aangesloten op de booster en deed het nog niet. Even tegen getikt en hij ging! Toch al iets dus.
Toen starter opengedaan en bij het eerst schroefje dat we eruit draaiden, zag dat er al niet goed uit. Hij was vettig van de olie, raar maar waar.
Starter verder opengedaan en daar zat de mogelijke oorzaak. De starter hing vol met olie.
Dit is gekomen doordat het keringsjoinke kapot was met als resultaat dat de olie van de motor de starter is ingelopen. De koolstofborsteltjes waren nog iets minder groot als de helft van wat ze moeten zijn. Hij raakte de bobijn nog amper en waar hij geraakt was, waren ze ingebrand. Dus nu gaan we proberen om die borsteltjes te vervangen en de bobijn terug goed te frezen. Weet iemand waar je die borsteltjes apart kan kopen?