Pagina 3 van 4

Geplaatst: zo 03 jun, 2007 16:24
door vanpee jelle
yep dat is waar hij sloeg onmiddelijk aan en mijn vorige moest een hele nacht lade en dan had hij nog ni genoeg voor te starte. was volledig op.

Geplaatst: zo 03 jun, 2007 16:58
door fastrogeke
hoi.volgens mij hoef je een nieuwe accu waar je het accuzuur nog in moet doen niet te laden voor het gebruik.deze is meteen gebruiks klaar.heb je een accu die al gevuld is met zuur is het aan te raden om deze eerst met een druppellader te laden.het kan zijn dat de accu al langere tijd op stock staat,waardoor de gevulde accu zich gaat zelf ontladen.dit noemt men zelfontlading.het probleem lijkt me ergens te zitten in het relais van de startmotor of de startmotor zelf.je kunt dmv een voltmeter,die je aansluit op je accu eens kijken wat de spanning is.met het contact uitgeschakeld.vervolgens ingeschakeld en als je de quad start.dit kun je eens proberen door eerst te starten zonder bougie en daarna met bougie.dan moet je goed kijken wat de voltmeter aangeeft.het kan zijn dat de startmotor een inwendige kortsluiting heeft.kijk ook eens naar je connectoren-kabels en massa punten,en of de accuklemmen geoxideerd zijn.contacten en accuklemmen kun je evt invetten met zuur vrije vaseline.wat betreft het lampje neutraal- achteruit durf ik niet veel te zeggen.heb je de connectors weer goed aangesloten.niet dat je bijv wat mij al eens is overkomen het lampje van de achteruit versnelling in de houder van de neutraal stand hebt geplaatst.ben wel benieuwd wat de oorzaak van de storing is.
hou ons op de hoogte.
MVG fastrogeke :rock:

Geplaatst: zo 03 jun, 2007 19:36
door Domi
Ik ga de batterij morgen sowieso laten doormeten. Het kan toch zijn dat er misschien een cel kapot is. Zelfs als je dan met de auto probeert, wat we ook vandaag hebben gedaan, dan zal ie niet starten. Ik heb de accu gisteren opgevuld met zuur en vandaag pas geïnstalleerd / geprobeerd. Deze middag, toen ik de eerste maal wou starten, draaide hij door ( doch niet genoeg om te starten). Ik heb nog enkele malen geprobeerd en nu heeft ie echt moeite om zelfs 1x volledig door te draaien. Ik heb wat benzine bij de bougie gedaan, maar zelfs dat helpt niet om te starten. De bougie vonkt zoals het moet. Startmotor hebben we eraf gedraaid en die draait, maar soms ook niet. Wanneer hij niet draait, hoor je enkel het startrelais tikken -> kan toch wijzen op slechte batterij. Ik heb alles (normaal gezien) terug 100% correct aangesloten. Ik had me overal stickertjes gehangen met wat waar terug moest komen :D , kwestie van problemen achteraf te vermijden. Het heeft jammer genoeg (nog) niet geholpen. Ik weet alleen dat ik dit, voor ik de problemen had met mijn cilinder, nog 1x hetzelfde aan de hand gehad heb (vandaar dit onderwerp toen) en toen lag het ook aan de batterij die stuk was. Van oxidatie is ook geen sprake. Heb nieuwe schroefjes gestoken.

Geplaatst: zo 03 jun, 2007 22:22
door JohnBeton
Probeer anders eens de quad in gang te trekken.
Hang hem achter een auto of zo.

Geplaatst: ma 04 jun, 2007 08:09
door Domi
Dat zal momenteel nog niet gaan aangezien alleen de 2 achterwielen erop zitten. Voorste moeten nog voorzien worden van nieuwe lagers. Zou het kunnen dat de bougie misschien niet genoeg vonkt? Hij heeft van september ongeveer stilgestaan. Ik durf te wedden dat het maar iets heel kleins gaat zijn...Wat ik ook nog kan proberen, is met startgas in de luchtfilter te spuiten en zien of hij dan wel neemt.

Geplaatst: di 05 jun, 2007 13:49
door Domi
Jongens toch, nog steeds niet gevonden wat het probleem is :roll: . Het enige wat ie doet is tikken in de startrelais. Draai ik de grote schroef in het blok, aan de linkerkant van bovenop gezien, door, dan voel je dat de compressie goed zit. Als ik dan op de startknop druk, dan draait ie wel maar komt nog altijd niet in gang. De startmotor werkt. Zou de bougie misschien niet goed vonken? Heelllluuuuppp :| .

Geplaatst: di 05 jun, 2007 15:35
door OpticalNicolas
koop een nieuwe en je weet het direkt (kost 3euro.)

Geplaatst: di 05 jun, 2007 16:23
door cobby
heb je eigenlijk al eens geprobeert met startkabels aan auto?

Geplaatst: di 05 jun, 2007 17:17
door Domi
Jep, ook met startkabels hebben we al geprobeerd en nog geen kloten. Kword het zoeken stilaan moe :cry: .

Geplaatst: di 05 jun, 2007 17:48
door cobby
als je kan demareren probeer dan eens met kruipolie aan de luchttoevoer te vernevelen bij starten.
Kan soms wonderen doen.
Wij hebben zo een polaris terug leven ingeblazen was wel een tweetackt 400 cc

Grts

Geplaatst: di 05 jun, 2007 18:16
door OpticalNicolas
idd van die start spray in de luchtinlaat (luchtfilter er best uit doen dan). als ie dan start en blijft draaien is het normaal gezien ok.
als hij start en je stopt met spuiten, en hij valst stil, krijgt ie geen benzine.

Geplaatst: di 05 jun, 2007 18:41
door JohnBeton
Persoonlijk ben ik niet zo'n fan van startpiloot, dat zorgt ervoor dat je piston en cilinder uitdrogen en ff geen goede smering hebben. Maar voor een keer zal het wel niet zoveel kwaad kunnen.

Trekt hij nergens geen valse lucht, bv. aan de uitlaat. Zit die er goed op.
Is je carburator proper en blijft de vlotter niet hangen ?

Zijn je kleppen goed gesteld en de timing, is die goed gezet ?

Geplaatst: wo 06 jun, 2007 08:59
door Domi
Alles is goed afgesteld zoals het moet. Compressie zit goed, luchtfilter is volledig zuiver, bougie vonkt, uitlaat zit ok, kleppen zijn recent vervangen en goed afgesteld,...Daar zit het probleem hem niet. Waar het dan wel zit?!
Awel, we hebben gisteren waarschijnlijk de oorzaak gevonden. Eerst overal doorgemeten of hij stroom kreeg en ja, dat was het geval. Aan de relais, aan de starter,...Overal waar het moest zijn.
Starter eens afgepakt en geprobeerd met batterij, hij deed het niet. Toen aangesloten op de booster en deed het nog niet. Even tegen getikt en hij ging! Toch al iets dus.
Toen starter opengedaan en bij het eerst schroefje dat we eruit draaiden, zag dat er al niet goed uit. Hij was vettig van de olie, raar maar waar.
Starter verder opengedaan en daar zat de mogelijke oorzaak. De starter hing vol met olie.
Dit is gekomen doordat het keringsjoinke kapot was met als resultaat dat de olie van de motor de starter is ingelopen. De koolstofborsteltjes waren nog iets minder groot als de helft van wat ze moeten zijn. Hij raakte de bobijn nog amper en waar hij geraakt was, waren ze ingebrand. Dus nu gaan we proberen om die borsteltjes te vervangen en de bobijn terug goed te frezen. Weet iemand waar je die borsteltjes apart kan kopen?

Geplaatst: do 07 jun, 2007 07:12
door Charger69
Domi is het misschien geen optie om gewoon een nieuwe starter te kopen ? Of breng hem anders eens naar CARTRONIC op dat industrieterrein waar Jumping Jet zit in Maaseik. Die reviseren alle soort starters of als ge het zelf wilt doen, daar zult ge wel de nodige onderdelen vinden denk ik.

Geplaatst: do 07 jun, 2007 09:19
door Domi
@ Charger: starter is momenteel binnen bij een goed elektricien. Hij ging proberen om het te herstellen. Mocht het niet lukken, dan zal ik zeker eens gaan zien bij Cartronic. Ofwel moet ik gewoon de onderdeeltjes die kapot zijn bijbestellen.