Pagina 3 van 3
Geplaatst: do 19 jul, 2007 20:02
door Jarcos
Iemand?!
Geplaatst: do 19 jul, 2007 20:50
door Sg6
die 14,1 is de laadspanning. Meet op je wagen in stilstand en zal je ongeveer 12,5v 13v meten. Starten en je meet 14,3v
wat je op die draden moet meten zal je aan de hand van elektrisch schema meer weten.
mvg
Geplaatst: vr 20 jul, 2007 15:39
door Jarcos
Hey bedankt, ik ben ondertussen naar speedcentre Molenaar geweest en hij vertelde me inderdaad hetzelfde. Maar nu is het probleem dus dat er op de koplamp (bij draaiende motor) een 13,4 V ongeveer staat. Koppel ik de regulator los, dan zakt deze spanning af naar de accuspanning van ong. 12 V (nu wordt de accu dus ook niet meer geladen, zelfde spanning als wanneer motor niet loopt). De spanning die de onbelaste regulator zelf levert, is dan dus ong. 0,5 V. Lijkt me niet goed toch?
Geplaatst: vr 20 jul, 2007 15:55
door Sg6
ik zou een elektrisch schema nodig hebben om meer te kunnen weten, redeneren.
Geplaatst: vr 20 jul, 2007 16:02
door Jarcos
Helemaal vergeten! Zie hier:

Geplaatst: vr 20 jul, 2007 23:45
door Sg6
Die regulator is een bruggelijkrichter. Die zorgt ervoor dat de wisselspanning de de AC magneto opwekt omzet naar een DC spanning zodat de batt kan opgeladen worden.
Hoe meet je op de regulator? Indien een diode geleid, dus aangesloten kan je over de diode een spanning meten van 0,6 volt. Volgens mij is alles normaal hoor.
Verbeter me mensen als ik hier ergens fout zit he. Electronica is nogal lang geleden bij me.
Die lampen van je, zijn dit standaard lampjes of zijn het met meerdere ophang draden voor de wolfram gloeidraad zodat die niet zoveel kan slingeren. Op mijn warrior, ja mijn hele eerste quad toen ik nog heeeeeeeeel jong was, sprong het achterlicht altijd. Ik heb hier geen oorzaak achter gezocht. Mss is dit iets wat gekend is?
Mensen met warrior hoe hebben jullie dit opgelost?
Geplaatst: za 21 jul, 2007 12:01
door cobby
als het enige probleem de lampen zijn en nergens zekeringen springen kan je dan gewoon geen straffere lampjes steken ?
Ik heb geen verstand van elctronica anders had ik mischien een beter idee.
Grts
Geplaatst: za 21 jul, 2007 12:09
door Sg6
als je kijkt naar een gloeilamp voor bv een lampenkap in huis dan zie je daar 4 draaden/supports hangen met horizontaal de gloeidraad. Bij autolampen heb je er met 4 supports maar ook bv met 8 supports zodat bij trilling die draad niet breekt.
Geplaatst: za 21 jul, 2007 12:35
door Jarcos
Sg6 schreef:Die regulator is een bruggelijkrichter. Die zorgt ervoor dat de wisselspanning de de AC magneto opwekt omzet naar een DC spanning zodat de batt kan opgeladen worden.
Hoe meet je op de regulator? Indien een diode geleid, dus aangesloten kan je over de diode een spanning meten van 0,6 volt. Volgens mij is alles normaal hoor.
Verbeter me mensen als ik hier ergens fout zit he. Electronica is nogal lang geleden bij me.
Die lampen van je, zijn dit standaard lampjes of zijn het met meerdere ophang draden voor de wolfram gloeidraad zodat die niet zoveel kan slingeren. Op mijn warrior, ja mijn hele eerste quad toen ik nog heeeeeeeeel jong was, sprong het achterlicht altijd. Ik heb hier geen oorzaak achter gezocht. Mss is dit iets wat gekend is?
Mensen met warrior hoe hebben jullie dit opgelost?
Ik laat de drie ingangsdraden gewoon aangesloten zitten. Het enigste wat ik losmaak, is de rode uitgangsdraad. Dit is de draad waar dus normaal gezien bij draaiende motor een 12 V. op zou moeten staan. Volgens de handleiding moet hier in ONBELASTE situatie zelfs 14 V op staan (belast wordt dit dan vanzelf een nette 12 V). Nu meet ik dus tussen de losgemaakte rode draad en de massa (accu / frame / zwarte uitgangsdraad, allemaal gelijk). Hier staat dan 0.5 V. Ik weet dat de drempelspanning van een diode 0.6 V bedraagd, maar ik denk niet dat dat in deze situatie van belang is.
Wat betref de lampen, dit zijn gewone standaard lampen, dus tussen twee ophangpunten met daartussen een rechte gloeidraad. Het probleem is ook plotseling ontstaan, dus het is niet iets wat al jaren bezig is. Je kunt ook bij de lampen zien dat deze zijn doorgebrand en niet gewoon kapotgesprongen, doordat er zwarte aanslag aan de binnenkant zit.
Zou iemand met een warrior misschien eens dezelfde meting kunnen uitvoeren? Dus rode draad losmaken (gewone connector), en deze meten t.o.v. massa? Zou erg prettig zijn!

Geplaatst: za 21 jul, 2007 13:20
door Sg6
laat u de motor draaien? Onbelast bedoelen ze niet aangekoppeld aan batt.
Geplaatst: zo 22 jul, 2007 08:26
door Jarcos
Ja klopt, de spanningsvoerende rode draad koppel ik helemaal los van de rest van de quad, zodat ik hier een onbelaste spanning die uit de regulator komt kan meten. Ik ga binnenkort nog wel ff de weerstand van de spoelen bekijken, dan kan ik dat sowieso als fout elimineren.