Warrior - stationair probleem
Warrior - stationair probleem
Hey gasten,
voordat ik het probleem uitleg: ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het specifieke probleem miste ik toch wel. Het gaat nl. over mn warrior, die vrij plotseling kuren kreeg. Het eerste wat ik merktje is dat hij in het lage- en middentoeren gebied af en toe begon in te houden. Dus ik dacht: ok vuiltje in de carburateur --> met perslucht helemaal doorgeblazen --> geen resultaat. Dit escaleerde verder tot zelf helemaal stilvallen, en heel moeilijk weer starten. Hierna ff gekeken naar de pilot screw (mensel / stationair schroef?), deze zat nogal los, dus ff eruit gedraait, veertje opgespannen en teruggedraaid zodat hij weer goed op zn plek bleef zitten. Volgens de handleiding 2 toeren uitdraaien --> gedaan, maar geen echte verbetering. Luchtfilter is nog helemaal schoon. Wat mij nog meer bevreemde is het feit dat er eigenlijk al 16.000 KM niks aan de hand is, en nu ineens dit. Quad is nog helemaal standaard, geen mods. Bougie heb ik ook al eens vervangen, maar ik ben van mening dat het echt een carburateurprobleem moet zijn. Bougie ziet ook een beetje grijsjes (dus te arm), maar zoals eerder genoemd, het probleem treedt NU pas op. Misschien iemand die zo kan zeggen wat er fout zou kunnen zijn? Thanks!
voordat ik het probleem uitleg: ik heb de zoekfunctie gebruikt, maar het specifieke probleem miste ik toch wel. Het gaat nl. over mn warrior, die vrij plotseling kuren kreeg. Het eerste wat ik merktje is dat hij in het lage- en middentoeren gebied af en toe begon in te houden. Dus ik dacht: ok vuiltje in de carburateur --> met perslucht helemaal doorgeblazen --> geen resultaat. Dit escaleerde verder tot zelf helemaal stilvallen, en heel moeilijk weer starten. Hierna ff gekeken naar de pilot screw (mensel / stationair schroef?), deze zat nogal los, dus ff eruit gedraait, veertje opgespannen en teruggedraaid zodat hij weer goed op zn plek bleef zitten. Volgens de handleiding 2 toeren uitdraaien --> gedaan, maar geen echte verbetering. Luchtfilter is nog helemaal schoon. Wat mij nog meer bevreemde is het feit dat er eigenlijk al 16.000 KM niks aan de hand is, en nu ineens dit. Quad is nog helemaal standaard, geen mods. Bougie heb ik ook al eens vervangen, maar ik ben van mening dat het echt een carburateurprobleem moet zijn. Bougie ziet ook een beetje grijsjes (dus te arm), maar zoals eerder genoemd, het probleem treedt NU pas op. Misschien iemand die zo kan zeggen wat er fout zou kunnen zijn? Thanks!
Laatst gewijzigd door Jarcos op di 19 jun, 2007 16:57, 1 keer totaal gewijzigd.
- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.
- Op reserve zetten maakt niks uit.
- Ploffende geluiden maakt de uitlaat wel een beetje zodra ik het gas loslaat, dit is toch een teken van te arm lopen?
- Wat bedoel je met tikkende geluiden? de distributieriem kun je wel horen lopen, maar echt iets tikkends, nee...
Bedankt voor je reactie!
- Op reserve zetten maakt niks uit.
- Ploffende geluiden maakt de uitlaat wel een beetje zodra ik het gas loslaat, dit is toch een teken van te arm lopen?
- Wat bedoel je met tikkende geluiden? de distributieriem kun je wel horen lopen, maar echt iets tikkends, nee...
Bedankt voor je reactie!
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Jarcos schreef:- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.
- Op reserve zetten maakt niks uit.
- Ploffende geluiden maakt de uitlaat wel een beetje zodra ik het gas loslaat, dit is toch een teken van te arm lopen?
- Wat bedoel je met tikkende geluiden? de distributieriem kun je wel horen lopen, maar echt iets tikkends, nee...
Bedankt voor je reactie!
motorolie op je lucht filter?
CustomCoatingsHelvoirt
Motorolie ?Jarcos schreef:- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.
Is deze niet te dik? volgens mij geraakt er dan bijna geen lucht meer door, of ben ik verkeerd?
Waarom gebruik je geen speciale luchtfilter-olie? die heeft meestal ook een blauwe kleur, waaraan je ziet als de hele luchtfilter behandelt is.
Dit kan een reden voor het ploffen zijn.
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
AlfA schreef:Motorolie ?Jarcos schreef:- Insmeren heb ik gedaan met een beetje verse motorolie.![]()
Is deze niet te dik? volgens mij geraakt er dan bijna geen lucht meer door, of ben ik verkeerd?
Waarom gebruik je geen speciale luchtfilter-olie? die heeft meestal ook een blauwe kleur, waaraan je ziet als de hele luchtfilter behandelt is.
Dit kan een reden voor het ploffen zijn.
nja die dikte en het plakt niet zo goed als lichtfilter olie waardoor het er doorheen sijpelt gewijl luchtfilterolie mooi verdeelt en goed blijft zitten
CustomCoatingsHelvoirt
In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:
2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!
Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!
Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
-
epix no-fear
- Quad Expert

- Berichten: 2407
- Lid geworden op: ma 30 aug, 2004 10:50
Jarcos schreef:In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:
2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!
Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
hahaha ik wil niet weten wie dat topic gemaakt heeft maar da klopt dus voor geen meter
CustomCoatingsHelvoirt
-
kane
- Quad Master

- Berichten: 1734
- Lid geworden op: ma 07 mar, 2005 19:16
- Locatie: melle (gentbrugge)
- Contacteer:
yamaha tri-z schreef:Jarcos schreef:In het topic Onderhoud- & Technische Tips staat te lezen:
2 ) luchtfilter insmeren:
Dit kan je doen met speciale filter olie (blauw) maar je kunt evengoed wat motorolie gebruiken. Laat je niet wijsmaken dat het ook goed kan met zonnebloem olie of iets dergelijks!
Leek me dus best kunnen, niet eens zo'n heel raar idee. Maar goed das alweer een hele tijd geleden dat ik dat gedaan heb!
hahaha ik wil niet weten wie dat topic gemaakt heeft maar da klopt dus voor geen meter
ik denk ivoman , maar iedereen maakt fouten hoor !
myn site www.quadblast.tk
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
Stolenquads Europe
Quad gestolen? Onderneem NU actie!
http://www.stolenquads.eu
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
-
OpticalNicolas
- Quad Expert

- Berichten: 2307
- Lid geworden op: za 19 aug, 2006 17:22
- Locatie: Aalst
- Contacteer:
-
Robby
- Quad Expert

- Berichten: 2209
- Lid geworden op: zo 15 feb, 2004 23:20
- Locatie: ternat
- Contacteer:
met openhalen bedoel ik kuisen... kuisen van een carb doe je met ontvetter en een ijzerdraadje (zo een vezeltje van een remkabel)OpticalNicolas schreef:ow, is dit beter, je carbu openhalen?
alle vijsjes en sproeiertjes eruit, body van de carb goed uitwassen, vlotterbak goed uitwassen, met je ijzerdraaidje elk gaatje van je sproeier doorlopen en uitspoelen en doorblazen en terug moneteren.
greetz



