Dit is niet meer nodig sinds chopper (augustus 2004 als ik het goed voorheb). Vroeger had je miljoenen "zwakke" of "interessante" pakketten nodig, met de techniek van chopper nog maar enkele honderduizenden. Het project zelf wordt niet meer ondersteund maar is wel terug te vinden in aircrack ea.AlfA schreef:'t is trouwens de 64 bits WEP die je op 'n kwartiertje gekraakt hebt, en dan ook alleen maar door 't netwerkverkeer intensief af te luisteren, als er geen verkeer is, kan je nog niet veel. een 128bits ben je toch wel enkele uren mee zoet hoor... en een iv is 24 bits dus kom je iets meer dan 16 miljoen unieke iv's uit, om juist te zijn, 16777216 stuks (2^16)Alfredo schreef:Hoeveel unieke IV's heb je nodig voor een 128-Bit key? Met een beetje geluk 500 000, misschien 1 000 000...
Geef iemand een laptop met een Prism2 WiFi kaart, kismet en aircrack en 15 minuten later heeft hij je WEP key. Als je dan nog je standaard paswoord van je router hebt, ben je zwaar gekloot...
Verkeer genereer je simpelweg met een "replay attack". Je zoekt een ARP Request en injecteert die terug in het netwerk. Zo forceer je de host om duizenden pakketten te verzenden, ieder met zijn eigen unieke IV.
Een simpele berekening laat zien dat een druk basisstation
dat een gemiddelde bandbreedte van 5 Mbps haalt (maximum is 11 Mbps) binnen
een halve dag door zijn iv-ruimte heen is. Zelfs bij een minder druk netwerk kan een
geduldige aanvaller dus makkelijk berichten vinden waarin dezelfde sleutelstroom voorkomt.
Bron : http://www.cs.uu.nl/~gerard/liter/Books ... odering%22 Pagina 174
Ik kan het niet direct terugvinden in een vorige post, maar dat alleen is al een reden om te upgraden naar SP2 (of gewoon een Linux distro te gebruikenDat is juist, maar het es dan ook geen bedrijfsnetwerk héDan zijn van die zaken écht niet nodig... en in dien tijd (XP zonder service pack) was er nog géén ondersteuning voor WPA aanwezig, zoals ik in m'n vorige post al zei.
dus moesten ze dat hebben, dan hebben ze gratis internet toegang, dan kan je beter een van de 100den niet beveiligden pakken.. bedrijfsnetwerken worden overal met WPA2 gecodeerd, of met radius server.
Je moet maar eens een netwerk overnemen van mensen die er niets van kennen, leuk is anders. Ik zou er trouwens ook niet van houden moest iemand met mijn connectie (en mijn IP adres) iets illegaals doen, ga het dan maar eens uitleggen op het politiebureau.Maar wat heb je nu? internet toegang en een gedeelde printer?
En waarom zou je dan gekloot zijn? reset knopje achterop de router kan wonderen doen, niet?:)
En geloof mij maar, iemand die hier 'n kwartier voor de deur staat, die heb ik allang opgemerkt
Mijn draadloos netwerk is trouwens niet beveiligd hier, iedereen mag hier gratis op... Als iedereen dit zou doen, en zijn PC gewoon goed zou beveiligen, DAT zou pas de oplossing zijn, dan had iedereen overal draadloos internet als ie onderwseg was !
Natuurlijk als iedereen eerlijk is, zou dit allemaal geen probleem zijn, maar dit is spijtig genoeg niet het geval.
Mooi project, hopelijk kan je het voortzetten.Zie dit bijvoorbeeld : http://www.wirelessantwerpen.be/
Zo heb ik van de zomer een wireless netwerk opgezet tussen mij en 'n kameraad, over 'n afstand van iets meer als 2km, en ja hoor, dat liep nog vlot op 24MbitAls ik es héél veel tijd heb, is het de bedoeling van dit verder uit te breiden.
En nu worden we iéts te technisch
maar waar 't op neerkomt... WEP codering is niet 100% veilig... als je het al gebruikt, doe dan de 128-bits ofwel de 64, maar dan moet je toch om 't kwartier buiten kijken
Als je router en kaartje het ondersteunen, en je hebt XP SP2, neem dan de WPA encryptie, zeker als er gevoelige data in een gedeelde map staan.
Ik zou nog andere voorstellen hebben, moest je toch WEP gebruiken, zoals je SSID niet te broadcasten, je router kanaal 6 niet laten gebruiken, MAC adressen filteren en geen Class C IP adres voor je router gebruiken.