Vincenzo schreef:mikebike schreef:Vincenzo schreef:ik zal er eens naar zoeken
wat verbruikt jouw quad eigelijk?
Euro of superplus
geintje...ik zou het niet weten,ik gooi er wat in als ik een dag ga rijden met Yamahakodiak(Martijn)bv.,en dan rijden we misschien max 50 km door de blub,en dan is de tank nog niet leeg..(motortje loopt wel de hele dag zobeetje),maar op de baan,zal ik echt niet weten
O-ja,nog een minpuntje,de remmen..ik ben motorfietsen gewend,dat remt als een dolle,maar de Wolverine remt voor geen meter..als je gas los laat,remt dat bijna nog harder dan als je de remmen gebruikt
,kijken of de nieuwe carbon remblokken van Ralph beter remmen straks als ze een beetje ingeremd zijn(ik betwijfel het.)
al eens ontlucht
Is al vanaf nieuw zo,en met de nakijkbeurt van quadparadijs zeiden ze dat er geen mankementen aan bevonden..
Toegevoegd na 6 minuten:
Antwoorden van scootermotorrijders:
Van de Bev500 weet ik dat met bepaalde combinaties Malossi Multivar 2000 en gekleurde rolletjes (die weer bepaalde gewichtjes hebben) je ook de topsnelheid kunt verhogen. Meestal wordt de variator gewijzigd voor een sterkere acceleratie, maar er zijn er ook die 170 effectief willen gaan. Dus, misschien is er een variator van Pollini, Bettella of Malossi of nog een ander merk voor de Wolverine?
Je moet een vario zien als een ding die gewoon optimaal moet worden ingesteld. Je stelt die af op de rest. Sneller kun je hem dus niet maken daardoor. Zou je bijvoorbeeld een andere cylinder erop zetten dan reageerd het motortje heel anders. Je moet dan dus de vario opnieuw afstellen. Je wilt natuurlijk dat je motortje de hele tijd draait op het toerental waar die het meeste vermogen geeft. En dit is anders bij een andere cilinder, en verscheelt ook per uitlaat.
"Sneller" hangt er van af wat je bedoelt. In de standaardconfiguratie van Malossi voor een Beverly kun je "sneller" accelereren maar neemt niet tegelijkertijd je topsnelheid toe. "Sneller" op topsnelheid (met andere gewichtjes) maakt dat je acceleratie maximaal gelijk is aan het origineel. Met mijn standaardconfiguratie merk ik dat de acceleratie is toegenomen. Topsnelheid heb ik nooit geprobeerd, noch met originele variator noch met de Malossi. In welke configuratie de Beverly het hardste trok bij 160 durf ik absoluut niet te zeggen. De ervaringen van andere Bev500-rijders die met de standaardconfiguratie van Malossi rijden leert dat je acceleratie verbetert en je topsnelheid gelijk blijft. De "standaardconfiguratie van Malossi" verschilt per model. De gewichtjes die Malossi voorschrijft voor de Bev250 zijn anders dan voor de Bev500 en zelfs twee verschillende Malossivariatoren voor diezelfde Bev500 maar een ander bouwjaar hebben ook twee verschillende gewichtjes. Malossi lijkt hun standaardconfiguratie vrij nauwkeurig te hebben bestudeerd, het is dus niet zo dat een standaardconfiguratie voor een SH150i hetzelfde is als die van een Liberty 150. Daarom zou je voor een Yamaha Wolverine toch een standaardconfiguratie voor die quad moeten hebben. Ik ben er zeker van dat als ik mijn Malossi Multivar in configuratie voor de Bev500 in de Wolverine 450 monteer, die Wolverine een stuk slechter loopt dan als origineel. Je moet een "uitgewogen" oplossing hebben. Of een hele zak vol gewichtjes en een week vrije tijd natuurlijk...:+
In mijn ogen zijn er twee benaderingen...
Een vario is gewoon een traploze versnellingsbak. Als je andere gewichtjes of een andere rollercurve toepast heeft dat hetzelfde effect als dat je met een versnellingsbak verder doortrekt in de versnellingen.
Nu kan het zijn dat jouw Wolverine quad op zijn maximum snelheid nog niet op zijn maximum vermogen zit. In dat geval moet je de afstemming zo zien te krijgen dat beide overeenkomen zodat de quad wel hoger in toeren doortrekt met een kortere overbrenging waarmee je uiteindelijk toch harder gaat omdat je toerental nog meer toeneemt dan het toerenverlies in de overbrenging bedraagt... Of ben ik nu onduidelijk...
Het kan ook zijn dat jouw quad wel de optimale overbrenging heeft, maar niet genoeg vermogen heeft om die hogere snelheid de halen. In dat geval moet je (ook nog) overgaan tot motorische aanpassingen.
jij moet dus de eindoverbrenging veranderen.
Ik zou eens kijken waar de riem op de schijven loopt , en als hij al loopsporen heeft op de uiterste stand(dus grootste diameter bij motor, en kleinste bij achterwiel), dan kan je met die variator niets meer doen.
ze adviseren in zon geval de tussenoverbrenging te veranderen. dat is de overbrenging tussen krukas en variator (als die er is)
als je die veranderd en hij blijkt niet snel genoeg op te trekken, kan je dat weer met gewichten en veren gaan aanpassen.
vario lichtelijk veranderen,andere uitlaat en andere sproeierbezetting/carburateur lijkt mij voldoende..