Pagina 3 van 3
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 12:30
door Fré
op pagina 3.36 van je service manual staat de minimum en maximum druk van voor en achterbanden in bar (kg/cm^2), in pascal (N/m^2) en in psi.
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 12:35
door Fré
Wå®®iør schreef:Mika schreef:1 bar = kg ???
Hmz, goeie vraag

Dat staat niet op m'n metertje
1 bar = 1 kg/cm^2
= 10^5 Pa
= 14.5 psi
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 12:49
door Wå®®iør
Ok, gevonden:
Tire Pressure (cold tire):
Off-road riding
Front: 22~28 kPa (0.22 ~ 0.28 kg/cm2, 3.13 ~ 3.98 psi)
Rear: idem.
Kan er iemand mij beetje uitleg geven met bovenstaand "formule"?

Geplaatst: ma 29 mar, 2004 13:23
door Fré
dit staat in het warrior service manual p3.36:
standard tire pressure:
front: 30kPa (0.3kg/cm^2, 4.3psi)
rear: 25kPa (0.25kg/cm^2, 3.6psi)
minimum tire pressure:
front: 27kPa (0.27kg/cm^2, 3.9psi)
rear: 22kPa (0.22kg/cm^2, 3.2psi)
maximum tire pressure:
front: 33kPa (0.33kg/cm^2, 4.7psi)
rear: 28kPa (0.28kg/cm^2, 4.0psi)
Kijk es wat voor eenheden er op jouw compressor staat (op die bandopblaastuit met die meter op bedoel ik), en dan pomp je op tot je bv de standard tire pressure bereikt hebt.
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 13:44
door Wå®®iør
Op mijn metertje staan er dus de eenheden bar en psi.
Groter probleem nu!

. Kheb dus gisteren mijn band opnieuw opgepomt maar nu is hij weer beetje plat. Ik kan hem veel beter induwen dan gisteren, dus hij lost lichtjes.
Pfff, kga nu nog mogen zoeken waar het gaatje zit.
Geplaatst: ma 29 mar, 2004 14:03
door No Limit W-tec
Niet zeker dat het een gaatje is, controleer ook of ie niet lost tussen band en velg, daar kan modder tussenkruipen en dan kan de band daar ook lossen. Enige oplossing hiervoor is band eraf (laten) halen, velg kuisen met staalborstel en terug opleggen en opblazen.