Pagina 3 van 4

Geplaatst: za 09 jun, 2007 19:36
door OpticalNicolas
straat heb ik niet.

wat je wel moet doen je moet over een heuvel rijden, ze konden er met een scooter over, dus zal met auto ook wel te doen zijn.
dat een wijf vroeg zelfs of ze er is achterop mogt :lol: :lol: :p
in de bochten moet je gewoon volgas geven dat je je eigen erdoor 'schuift' :p
soms heb je wel dat gevoel als je in de lucht hangt dat het slecht gaat aflopen.

Geplaatst: za 09 jun, 2007 21:04
door cobby
Moorverken schreef: Zoals OpticalNicolas al vermelde op pagina 1: :mrgreen:
alsje bij http://maps.google.be kopier dit dan naar de zoek balk en druk op 'zoeken in maps'
Plaatsmarkering 1 @50.88692702188784,4.004087448120117
Mijn volle excuus, had hier overgekeken :oops:
Maar ondertussen wel gevonden, zal eerst even met een jeep gaan kijken :idea:
Thanks

Geplaatst: za 23 jun, 2007 13:22
door OpticalNicolas
hij is weer 'stuk', ik was deze morgen aan het rijden,om me gemak altijd maar rondjes in men tuin, hier een daar eens doortrekken,
maar plots wil ik volle gas rijden, en hou hij zo wat in, wil niet verderdraaien,
ik ga door de boch en ontkoppel even, en hij wou stilvallen, ik dus vlug gas gegeven, en hem geprobeerd in relenti te laten draaien, en ja, direkt stil, nog niet een halve second in relenti geweest.
ik deze middag direkt nieuwe bougi ingedraait, en engistew at hij doet is scheten/vlammen laten.
alles gecontroleerd:
-2tors stekkers uitgetroken, parkeerem wat aan geduwt en getrokken.
-reeds gecheckt...
wil ik em ingang lopen, dus zet ik em in zen 6 en begin te duwen en ja, VLAM ben bijna doof en er zijn wat haartjes op me rechterarm weg.

iemend enig idee wat het zou kunnen zijn?
owja de bougi vonkt mooi blauwe vonkjes.
en het zijn erg luide knallen.
:buig: :buig:

owja de start pilot is leeg, anders rij ek er strax even vlug om, anders maandag,
ik weet dat dit niet gezond is, maar dan weet ik wel snel of ie draait of niet

Geplaatst: za 23 jun, 2007 13:26
door Bartje 400
hmm, aanlopen in 6de versnelling , zet hem gewoon in 2de hé
en gebruik aub geen start piloot is gewoon het selchtste wat er is

Geplaatst: za 23 jun, 2007 13:29
door OpticalNicolas
in 2duk lukt niet goed, heb geprobeerd met koppeling laten schieten, maar laat nog altijd een dike scheet/vlam, maar draait niet.

heb wel gisteren remlicht geplaats, mss dat er ergens kortlsuiting is als lijk me dat onwaarschijnlijk.
heb het nogtans daarstrax gechekt en nergens kortsluiting.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 15:00
door JohnBeton
als hij echt zoveel lawaai maakt zit volgens mij je uitlaat niet goed, of trekt die ergens lucht.
Kijk eens of je voorbocht nog goed vast zit op de cilinder en of die dichting daartussen nog goed is.
Een ook eens kijken of de demper goed op de voorbocht zit.

Heeft hij nog goede compressie ?

Geplaatst: za 23 jun, 2007 15:40
door spoor!
denk wel dat hij nog goede compressie heeft als hij hem in z'n 6 moet aanduwen :shock: en knallen en scheten zal wss iets met de ontsteking zijn. en wat john beton al zegt kijk je membraam ook eens na.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 15:43
door OpticalNicolas
de uitlaat ston d vast

we hebben hem juist ingang gterokken met de aout ervoor, en jawel hoor hij draaide, maar vanaf ik de gas losliet en ik wou em in relenti laten draaien was hij direkt stil.
ook als ik niet genoeg gas gaf had hij ook de neiging om stil te vallen.
carburator heb ik daarnet ook gekuist, niets te zien. reeds enzo zijn ook nog ok.
zou dit aan de compressie kunnen liggen?
als hij koud staad kan ik hem met 2vingers indrukken, wel met veel pijn maarkom.
als hij warm staat met 1met niet veel moeite.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 15:58
door spoor!
mischien je zuigerveer afgebroken ?

Geplaatst: za 23 jun, 2007 15:59
door peterrrrr
je kickstarte met 1 vinger omlaag drukke ?

Geplaatst: za 23 jun, 2007 16:08
door OpticalNicolas
jah, als hij warm staand druk ik hem zeer makkelijk omlaag, als hij koud staat met 2vingers met veel pijn in de vingers.

maar of het aan de compressie zou liggen zou me verwonderen, voor de rest trekt ie nog evengoed, en rijd ie nog even goed.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 16:11
door Blaster-boy
ik kreeg die op mijn blaster nog niet met de hand volledig tot onder geduwt , dan moest je al heel veel kracht erop zetten ... dit was wel na dat de cilinder gehoond was geweest enzo daarvoor weet ik niet maar toch zwaarder als bij jou nu het geval is

Geplaatst: za 23 jun, 2007 16:15
door OpticalNicolas
jah, heb zo gevoel dat hij vroeger wel iets meer had.
maar slijt dit dan egt zo snel, men luchtfilter is altijd mooi proper enzo.
weet dat dit een 2takt is maar zo snel... vorige eigenaar hader nieuwe krukas, geboord piston... en al de troep ingezet.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 16:16
door JohnBeton
't is daarom dat ik vraag of je nog genoeg compressie hebt.
Als je de kickstarter met 1 of 2 vingers naar beneden kan duwen, dan heb je geen compressie genoeg.
Check de cilinderkop, bougie, ... of dat allemaal goed vast zit, anders heb je misschien te veel speling op de segmenten.

Ik zou het toch tegoei nakijken vooraleer nog verder te proberen om hem in gang te krijgen.

Geplaatst: za 23 jun, 2007 16:18
door OpticalNicolas
okej, dan haal ik morgen benzine tank eraf en kijk of de kop en cilinder nog vast staan, zo niet haal ik die er even af en kijk ofa alles nog mooi is.
en om te zeggen, zoveel gas geef ik ook niet, daarmee da het me zou verwonderen dat de piston al versleten is.


EDIT

zo, cilinder en dergelijke liggen er af.

conclusie:
bovenste segment is een stuk uit, en zit een stuk in de piston gebrand.
onderste segtment zit gewronge waar er een stuk uit de piston is.

cilinder heeft tog ook wat te verduren gehad, morgen meenemen bij de dealer en vragen of hij er nog door kan, anders laat ik em opboren, iemand idee hoeveel dit kost?
morgen naar de dealer, en vragen of ze piston en segmenten va vertex kunnen leveren, anders wordt het mss trug een originele als hij nie te veel kost.