Pagina 3 van 5

Geplaatst: wo 11 jul, 2007 20:54
door Bartie
Quadzillaboy schreef:Je kan eens bellen naar DSM in Alken (011/314337). Heeft nog veel onderdelen liggen van een cr500.

Weet je trouwens van welk jaar het blok is?
Thanks morgen effe een belletje geven.

bouwjaar van het blok weet ik zo een van de laatste zijn (2000) volgens verkoper maar ja dat zegt niets.

Geplaatst: wo 11 jul, 2007 21:01
door Quadzillaboy
De laatste blokken van een cr500 zijn volledig grijs.
Neem er eens een foto van en post hem

Geplaatst: wo 11 jul, 2007 21:17
door Bartie
de karters zijn dus zwart

Afbeelding

Geplaatst: wo 11 jul, 2007 21:34
door Quadzillaboy
Heb je geen foto van het blok alleen? Van beide kanten

Geplaatst: do 12 jul, 2007 21:26
door Bartie
foto's van het blokje.

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Geplaatst: do 12 jul, 2007 21:45
door Quadzillaboy
Hij is altijd van na '88 want die hadden de darm naar de waterpomp meer naar achter.
Hier is een foto van een blok van '93 en dat trekt er veel op.

http://www.dreamgate.ne.jp/nsr/Project% ... _main.html

En dit is een foto van een '89 blok, is bijna hetzelfde

http://www.bikepics.com/pictures/553324/

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 11:25
door Bartie
Zijn er door de jaren heen grote veranderingen aan het blok gebeurd ?

Er staat wel een nummer in de cilinder maar op het motor blok zelf niet meteen iets gevonden.

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 18:53
door Quadzillaboy
Zo juist weet ik het ook niet. Telefoneer eens naar DSM. Die kan u wel verder helpen

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 19:31
door ger
ik heb nog een origineel trx 250r blok liggen compleet met cilinder en kop.

Mag weg voor 750 euri

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 22:36
door Quadzillaboy
En dan weet je tenminste dat je frame niet gaat breken zoals karton
Dat is een veel betere oplossing :duimhoog:

Geplaatst: vr 13 jul, 2007 22:44
door epix no-fear
dat is waar christoph.
het zal echt weer een hele klus zijn om het frame terug in orginele staat te brengen zodat het trx blok past.
er van uit gaand dat ze de motorsteunen hebben verandert voor die 500.
als je dan geluk hebt is het een frame van 86/87 dan hoef je enkel de onderste en de bovenste motor steun te herlassen.
en dan koop je de motorsteun die tussen de achterbrug gaat en de voorste motorsteunen gewoon op ebay.

het nadeel van een 86/87 frame is dan weer dat ze minder goed sturen als de 88/89 frames.
en ze zijn wat minder sterk.
echter als je dan het frame weer gusset is dat laatste probleem alweer verholpen

Geplaatst: za 14 jul, 2007 22:06
door Bartie
Voorlopig blijven we bij de CR-500 blok.

Geplaatst: di 17 jul, 2007 22:19
door FlangleR
en gelijk heb je ,we maken dat in orde :knikduim:

Geplaatst: di 17 jul, 2007 22:46
door Bartie
FlangleR schreef:en gelijk heb je ,we maken dat in orde :knikduim:
Met wat hulp van hier en daar moet dat lukken he :wink:

Geplaatst: vr 23 nov, 2007 13:27
door Sharky #3
Hoever staan jullie hiermee?