catalogus SKF

Deel hier je tips of een zelfgeschreven review
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

hoi,

de lagers die op de balancer as zaten (koyo) hadden dezelfde referentie als die van skf. Op de rand stond de referentie zoals dit aangegeven word bij skf en op de andere zijde stond er nog een code. Iedereen zou over deze code vallen en er geen rekening mee houden maar ik vond dit heel raar en stond er even bij stil. Op die manier ben ik met iemand van Koyo in contact gekomen en die hebben dit voor mij uitgezocht samen met alle andere lagers die ik toen had om zo verdere gegevens en technische kenmerken te verkrijgen. Na een halve dag heeft hij me opgebeld en vertelde mij dat dit lagers zijn die specifiek voor suzuki gemaakt worden (ik had niet gezegd dat het uit een quad ofzo kwam) en dat suzuki bepaald wat voor naam er op het lager komt te staan. Hij heeft me dan enkel verteld dat de balancer lager meer belast kan worden en dat hij het heel erg vond dat ze geen verdere service of beter gezegd dat ik ze niet rechtstreeks kon kopen. Diezelfde dag had ik ook met een hoofd enginieur van SKF belgie gepraat en die ging alles doen om mij verder te helpen want ik WOU SKF en wilde van die KOYO rommel af (als hoofd technische dienst die afname doet van SKF lagers doen ze al wat meer moeite dan voor een particulier, ik vertelde dus weer niet dat het om lagers ging van een quad). Uur of 4 later bericht gekregen van SKF en die vertelden me dat ze het heel spijtig vonden dat ze geen alternatieven hadden alsook geen verdere info kregen omtrent deze lagers dus einde van de rit en origineel bestellen.
Het internet heb ik dan ook volledig afgezocht en ik kwam dezelfde verhalen tegen in de VS en die er ook niet happy mee waren.
Enkel 3 of 4 lagers zijn van SKF en dit zijn de naaldlagers die totaal geen belasting hebben en enkel 90 graden draaien.

Aan de ene zijde vind ik het normaal, op die manier beschermen ze hun markt!
Zo zitten er in de achterbrug van een suzuki ook lagers die niet standaard zijn alsook de dogbone lagers van de achtervering is niet standaard.

Izzy leg je erbij neer ik heb hier dagen mee rondgelopen om een oplossing te vinden vraag dit na bij Fre! Erger nog zo ben ik uit gekomen dat SKF voor bepaalde lagers standaard meer belast kunnen worden dan eender welk merk lager maar nog niet genoeg om te gebruiken in de quad.

Mss dat ze bij Yamaha standaard lagers gebruiken? Kan zijn he maar ik vrees hier wel voor. Indien dit wel zo is is dit een flinke duit in je portemonee gespaard.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

ik vind maar 1code op het lager, die dat de maat aangeeft. (aan de anere zijde niets te zien).
verder staat er in de binnenring nog HS op en een streepje, voor derest nog niets op teruggevonden.
juist op 1 naaldager staat er een zeer lange code, die ik nog is moet bekijken met vergroot gelas,. deze heeft trouwens zeer grote slag gehad, want alle naaldjes zijn eruit, alsook kooitje is stukken van elkaar.

morgen of dinsdag stap ik even binnen bij lagerboer om een catalogus, en dan ga ik is naar d'ieteren bellen voor te vragen of ze geen info over lagers vrijgeven. (in de hoop van wel)

en zoals je zegt, het bespaart je idd zeer veel, een lagertje bij yamaha ik dacht 23 euro, voor datzelfde lagertje bij SKF 7,5euro zonder korting, waarbij bij sommige 40%korting op. :) was nog 4euro en een beetje
blasterjoris
Quadfanaat
Quadfanaat

Bericht door blasterjoris »

pas wel op als het voor je blaster is... 1 krukas lager is wel speciaal, nummer alles klopt met skf maar die is 1 mm dunner heb hetzelfde probleem gehad :)
No Limit W-tec
Quad GOD
Quad GOD
Contacteer:

Bericht door No Limit W-tec »

Voor lagers in het blok zou ik standaard lagers kopen, neem je het minste risico mee. Alles wat buiten blok is kun je via All Balls, Pivot Works of Moose Racing aan geraken. Moose Racing heeft ook de krukaslagers voor redelijk wat types, maar verder geen ervaring mee.
www.planetquad.be - www.w-tec.be - www.planetquadracing.be
Exclusief invoerder België W-tec quads
Planet Quad Racing Team / W-tec Factory Team
IzzY
Quadrunner
Quadrunner

Bericht door IzzY »

oke, dit is een duidelijk verhaal sg6.

ik heb onlangs voor mijn yamaha blaster 2 achterbrug lagers gehaalt, van skf.
deze koste me 4 en 5 euro.
en waren exact dezelfde maat die eruit kwamen.

wat vaak het probleem is, is dat er tussen de fabrikant en verkoper heel veel leveranciers zitten.

lagers blijft een vreemde handel.
OpticalNicolas
Quad Expert
Quad Expert
Contacteer:

Bericht door OpticalNicolas »

vandaag heb ik even lagerboer gebelt, en die kan alleen lagers van INA leveren. de man vertelde me dat deze kwalitatief te vergelijken zijn met SKF en dergelijke merken.
Iemand die dit kan bevistigen?
Sg6
Quad Master
Quad Master

Bericht door Sg6 »

INA lagers zijn te vergelijk met SKF ja. Ik opteer INA voor lineaire lagers.
+++White -Z- Power+++

T0 F@$t F0r Y0u
Plaats reactie