catalogus SKF
-
- Quad Expert
- Contacteer:
catalogus SKF
heloow,
Wegens dat men hele blokje open licht, worden ook de lagers vervangen.
De bedoeling is ze allemaal te vervangen door lagers en dichtingen van SKF (want aan de originele betaal je je blauw).
Weet iemand hier een catalogus staan met alle maten lagers?(en dichtingen) als het kan ook een met naaldlagers.
Alsook iemand die weet wie redelijk wat lagers op stock heeft?
met zeer veel dank, Nicolas
Wegens dat men hele blokje open licht, worden ook de lagers vervangen.
De bedoeling is ze allemaal te vervangen door lagers en dichtingen van SKF (want aan de originele betaal je je blauw).
Weet iemand hier een catalogus staan met alle maten lagers?(en dichtingen) als het kan ook een met naaldlagers.
Alsook iemand die weet wie redelijk wat lagers op stock heeft?
met zeer veel dank, Nicolas
- yamahakoppel
- Quad GOD
als je op google SKF intypt kom je veel tegen
bij IMES in hasselt belgie ( weet niet juist van waar je bent ) hebben ze veel op stok liggen
en het magazijn van SKF ligt in tongeren langs de autostraten
bij IMES in hasselt belgie ( weet niet juist van waar je bent ) hebben ze veel op stok liggen
en het magazijn van SKF ligt in tongeren langs de autostraten
Groetjes Kris
garage.php?mode=view_vehicle&CID=536
garage.php?mode=view_vehicle&CID=537
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
klinkt het niet, dan botst het !
voor zij die mij kennen proficiat,voor zij die mij niet kennen, is niet erg je mist niks
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ik heb op google al gezocht en gezocht maar nog niet egt iets gevonden waar ik meer met weet .
ikzelf ben van Aalst (oost vlaanderen) TAS heeft ier wel wat lagers op stock maar niet egt alles.
verre afstanden is niet egt een probleem, zolang het maar binnen belgie blijft (heel klein beetje in nederland of frankrijk mag).
liefs zou ik een online catalogus (als die bestaat).
toch bedankt al
ikzelf ben van Aalst (oost vlaanderen) TAS heeft ier wel wat lagers op stock maar niet egt alles.
verre afstanden is niet egt een probleem, zolang het maar binnen belgie blijft (heel klein beetje in nederland of frankrijk mag).
liefs zou ik een online catalogus (als die bestaat).
toch bedankt al
- yamahakoppel
- Quad GOD
http://www.skf.com/portal/skf/home/prod ... link=first
ik hoop dat je hier meer mee bent ik heb juist toch nummers van lagers gevonden
ik hoop dat je hier meer mee bent ik heb juist toch nummers van lagers gevonden
Groetjes Kris
Troost u,
Ge moogt 90% van de lagers aankopen bij Suzuki!
Praktisch alle lagers zijn geen standaard lagers. Suzuki is zo slim om even de breedte van de lagers met 1mm te wijzigen waardoor de krukas niet meer zal passen in het blok. Bepaalde lagers hebben speciale merktekens gehad waar koyo zelf de betekenis niet van weet (lagers in blok zijn van koyo). Die speciale merktekens zijn lagers speciaal voor suzuki waarbij de belasting van het lager hoger ligt dan de standaard lager. Er zit zelfs een lager tss met een speciale dichting die niet bestaat bij standaard lagers!
Hier heb ik mij heel erg in druk gemaakt omda ik geen liefhebber ben van Koyo. Heb hoofdzetel Koyo belgie aan de lijn gehad hiervoor alsook een zekere ingenieur van SKF belgie die mij volledig wilde helpen met het omstellen van Koyo naar SKF maja tevergeefs was dit een volledige dag zoekwerk geweest van beide partijen die mij hetzelfde negatief verhaal vertelden.
mvg
Andries
Ge moogt 90% van de lagers aankopen bij Suzuki!
Praktisch alle lagers zijn geen standaard lagers. Suzuki is zo slim om even de breedte van de lagers met 1mm te wijzigen waardoor de krukas niet meer zal passen in het blok. Bepaalde lagers hebben speciale merktekens gehad waar koyo zelf de betekenis niet van weet (lagers in blok zijn van koyo). Die speciale merktekens zijn lagers speciaal voor suzuki waarbij de belasting van het lager hoger ligt dan de standaard lager. Er zit zelfs een lager tss met een speciale dichting die niet bestaat bij standaard lagers!
Hier heb ik mij heel erg in druk gemaakt omda ik geen liefhebber ben van Koyo. Heb hoofdzetel Koyo belgie aan de lijn gehad hiervoor alsook een zekere ingenieur van SKF belgie die mij volledig wilde helpen met het omstellen van Koyo naar SKF maja tevergeefs was dit een volledige dag zoekwerk geweest van beide partijen die mij hetzelfde negatief verhaal vertelden.
mvg
Andries
+++White -Z- Power+++
T0 F@$t F0r Y0u
T0 F@$t F0r Y0u
-
- Quad Expert
- Contacteer:
-
- Quad Expert
- Contacteer:
niemand die een catalogus heeft, of weet staan (heb zelf nog wat gezocht maar nietsconcreet gevonden).
heb de 2 krukaslagers hier voor me liggen
lager 1: 6305R1 (die laatste '1'ben ik niet zeker, er staat gewoon streepje?)
lager 2: 83A915 (zelfde die voorlaatste '1' ben ik niet zeker, er staat ook gewoon een streepje?)
dit zijn lagers van KOYO, zijn deze nummers dan gelijk met SKF of heeft ieder merk zo ze'n eigen index?
lager 2: 83A915 (zelfde die voorlaatste '1' ben ik niet zeker, er staat ook gewoon een streepje?)
dit zijn lagers van KOYO, zijn deze nummers dan gelijk met SKF of heeft ieder merk zo ze'n eigen index?
-
- Quad Expert
- Contacteer:
geef eens de maten van je lager, ik heb hier thuis een boek van nsk liggen.OpticalNicolas schreef:niemand die een catalogus heeft, of weet staan (heb zelf nog wat gezocht maar nietsconcreet gevonden).
meestal kome de codes wel overeen, anders weten ze bij je lager boer wel het andere type nummer voor je skf lager.
als je even je buiten-diameter, je binne-diameter en je breedte maat geeft, dan zoek ik het nummertje even op.
-
- Quad Expert
- Contacteer:
ik heb al aantal lijsten ingekeken, de lagers heb ik allemaal gevonden, alleen de breedte van de lagers is overal 17, lager die in motor zitten zijn 16 breed zoals sg6 al vermeld (slim gezien van yamaha )
je kan wel effe kijken als je wil:
lager 1: binnendia 25, buitendia 62, breedte 16
lager 2: binnendia 25, buitendia 55, breedte 15
bijna alle andere lagers in blok heeft SKF, op 1 naaldlager na, daar staat een nummer op zolang als de bijbel.
lager 2: binnendia 25, buitendia 55, breedte 15
bijna alle andere lagers in blok heeft SKF, op 1 naaldlager na, daar staat een nummer op zolang als de bijbel.
OpticalNicolas schreef:ik heb al aantal lijsten ingekeken, de lagers heb ik allemaal gevonden, alleen de breedte van de lagers is overal 17, lager die in motor zitten zijn 16 breed zoals sg6 al vermeld (slim gezien van yamaha )
lager 2: binnendia 20, buitendia 52, breedte 15
hmm, dats klote.
nsk heeft lager 1 ook alleen in 17mm breed dit is de 6305
lager 2 heeft nsk wel dats is lager nummer 6304
als je lagers met rubbere dichting wilt, komt er 2rs1 achter te staan
lagers met stalen dichting komt er een zz bij.
maar denk niet dat die in je blok zitten.
er is wel een lager met binne diameter 30 en buiten diameter 62 met een breedte van 16.
oh ik heb hier een lager dat de maten heeft van lager 1; 25tac62b
alleen ben ik er nog niet uit of de toepassing van dat lager goed is.
''bearing for supporting ball screws''