Geplaatst: zo 25 nov, 2007 22:19
hoi,
de lagers die op de balancer as zaten (koyo) hadden dezelfde referentie als die van skf. Op de rand stond de referentie zoals dit aangegeven word bij skf en op de andere zijde stond er nog een code. Iedereen zou over deze code vallen en er geen rekening mee houden maar ik vond dit heel raar en stond er even bij stil. Op die manier ben ik met iemand van Koyo in contact gekomen en die hebben dit voor mij uitgezocht samen met alle andere lagers die ik toen had om zo verdere gegevens en technische kenmerken te verkrijgen. Na een halve dag heeft hij me opgebeld en vertelde mij dat dit lagers zijn die specifiek voor suzuki gemaakt worden (ik had niet gezegd dat het uit een quad ofzo kwam) en dat suzuki bepaald wat voor naam er op het lager komt te staan. Hij heeft me dan enkel verteld dat de balancer lager meer belast kan worden en dat hij het heel erg vond dat ze geen verdere service of beter gezegd dat ik ze niet rechtstreeks kon kopen. Diezelfde dag had ik ook met een hoofd enginieur van SKF belgie gepraat en die ging alles doen om mij verder te helpen want ik WOU SKF en wilde van die KOYO rommel af (als hoofd technische dienst die afname doet van SKF lagers doen ze al wat meer moeite dan voor een particulier, ik vertelde dus weer niet dat het om lagers ging van een quad). Uur of 4 later bericht gekregen van SKF en die vertelden me dat ze het heel spijtig vonden dat ze geen alternatieven hadden alsook geen verdere info kregen omtrent deze lagers dus einde van de rit en origineel bestellen.
Het internet heb ik dan ook volledig afgezocht en ik kwam dezelfde verhalen tegen in de VS en die er ook niet happy mee waren.
Enkel 3 of 4 lagers zijn van SKF en dit zijn de naaldlagers die totaal geen belasting hebben en enkel 90 graden draaien.
Aan de ene zijde vind ik het normaal, op die manier beschermen ze hun markt!
Zo zitten er in de achterbrug van een suzuki ook lagers die niet standaard zijn alsook de dogbone lagers van de achtervering is niet standaard.
Izzy leg je erbij neer ik heb hier dagen mee rondgelopen om een oplossing te vinden vraag dit na bij Fre! Erger nog zo ben ik uit gekomen dat SKF voor bepaalde lagers standaard meer belast kunnen worden dan eender welk merk lager maar nog niet genoeg om te gebruiken in de quad.
Mss dat ze bij Yamaha standaard lagers gebruiken? Kan zijn he maar ik vrees hier wel voor. Indien dit wel zo is is dit een flinke duit in je portemonee gespaard.
de lagers die op de balancer as zaten (koyo) hadden dezelfde referentie als die van skf. Op de rand stond de referentie zoals dit aangegeven word bij skf en op de andere zijde stond er nog een code. Iedereen zou over deze code vallen en er geen rekening mee houden maar ik vond dit heel raar en stond er even bij stil. Op die manier ben ik met iemand van Koyo in contact gekomen en die hebben dit voor mij uitgezocht samen met alle andere lagers die ik toen had om zo verdere gegevens en technische kenmerken te verkrijgen. Na een halve dag heeft hij me opgebeld en vertelde mij dat dit lagers zijn die specifiek voor suzuki gemaakt worden (ik had niet gezegd dat het uit een quad ofzo kwam) en dat suzuki bepaald wat voor naam er op het lager komt te staan. Hij heeft me dan enkel verteld dat de balancer lager meer belast kan worden en dat hij het heel erg vond dat ze geen verdere service of beter gezegd dat ik ze niet rechtstreeks kon kopen. Diezelfde dag had ik ook met een hoofd enginieur van SKF belgie gepraat en die ging alles doen om mij verder te helpen want ik WOU SKF en wilde van die KOYO rommel af (als hoofd technische dienst die afname doet van SKF lagers doen ze al wat meer moeite dan voor een particulier, ik vertelde dus weer niet dat het om lagers ging van een quad). Uur of 4 later bericht gekregen van SKF en die vertelden me dat ze het heel spijtig vonden dat ze geen alternatieven hadden alsook geen verdere info kregen omtrent deze lagers dus einde van de rit en origineel bestellen.
Het internet heb ik dan ook volledig afgezocht en ik kwam dezelfde verhalen tegen in de VS en die er ook niet happy mee waren.
Enkel 3 of 4 lagers zijn van SKF en dit zijn de naaldlagers die totaal geen belasting hebben en enkel 90 graden draaien.
Aan de ene zijde vind ik het normaal, op die manier beschermen ze hun markt!
Zo zitten er in de achterbrug van een suzuki ook lagers die niet standaard zijn alsook de dogbone lagers van de achtervering is niet standaard.
Izzy leg je erbij neer ik heb hier dagen mee rondgelopen om een oplossing te vinden vraag dit na bij Fre! Erger nog zo ben ik uit gekomen dat SKF voor bepaalde lagers standaard meer belast kunnen worden dan eender welk merk lager maar nog niet genoeg om te gebruiken in de quad.
Mss dat ze bij Yamaha standaard lagers gebruiken? Kan zijn he maar ik vrees hier wel voor. Indien dit wel zo is is dit een flinke duit in je portemonee gespaard.